AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #41 Del Skrevet 5. januar 2024 Servietter er typisk venninnegave det. Fikk i år servietter, øredobber og sjokolade av venninne. Ble kjempeglad! Anonymkode: 9a7f7...190 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontorotta Skrevet 5. januar 2024 #42 Del Skrevet 5. januar 2024 Ganske så vanlig. Har fått og gitt. Ikke alene, men som en pakke. Liker dog generelt lite å få juleting i julegave. Være seg servietter, pynt eller klær. Får jo ikke brukt det den jula man får det og dermed blir det liggende å ta opp plass helt til neste jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 5. januar 2024 #43 Del Skrevet 5. januar 2024 Jeg har både gitt og fått servietter. Til tider har jeg fått veldig mye servietter, mer enn jeg bruker. Litt varierende om det er «min smak», og hender jeg regifter til noen som bruker mer servietter enn meg, og setter (mer) pris på dem. Jeg blir glad for det, men når jeg får 5pakker til jul, og ingen av dem er spesielt pene, så blir det litt mye. Jeg liker enten med humor, natur, eller mer klassiske, og/eller feminine i farger som passer godt inn hos meg, så er litt å velge blant, men ikke alltid det treffer likevel. Er tanken som teller, og det har aldri vært en klein eller rar stemning noe sted jeg har feiret jul (eller bursdag) når jeg selv eller noen andre har fått servietter. Det blir sett på som en «vanlig» gave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #44 Del Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 3.1.2024 den 21.59): Har inntrykk av at den eldre garde (over 60/70 år) er mest troende til å gi servietter, fordi de anser det som en forbruksvare som alle bruker jevnlig av. Men jeg har noen venner i 40-årene som også kan finne på å kjøpe servietter. Jeg synes det er en passe fin gave... Tanken bak er fin, men når man ikke bruker så mye servietter så hoper det seg fort opp med ymse serviettpakker i skapet. Dessuten vil jeg gjerne kjøpe servietter selv siden jeg vil ha noen som passer kaffe/middagsbordet og pynten ellers. Kan ikke huske å noen gang ha gitt noen andre servietter i gave. Anonymkode: ccf6a...fa9 Er ikke servietter en forbruksvare da? Man spiser jo middag hver dag, og da trenger man servietter. Anonymkode: c8c12...0c5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #45 Del Skrevet 7. januar 2024 Kontorotta skrev (På 5.1.2024 den 13.24): Ganske så vanlig. Har fått og gitt. Ikke alene, men som en pakke. Liker dog generelt lite å få juleting i julegave. Være seg servietter, pynt eller klær. Får jo ikke brukt det den jula man får det og dermed blir det liggende å ta opp plass helt til neste jul. Hvorfor kan du ikke bruke det den jula du får det? Servietter kan brukes til måltidene resten av jula, klær kan brukes resten av jula, og pynt kan settes fram eller henges rett på treet. Anonymkode: 5657d...b09 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cassio Skrevet 7. januar 2024 #46 Del Skrevet 7. januar 2024 Servietter er noe vi bruker til hverdags, så for min del er det en super julegave. Har en slektning som ellers gir meg håpløse greier, så ønsker meg alltid servietter, lys og håndsåpe når hun spør. Huset er fullt av ting vi ikke trenger allerede, setter stor pris på å få helt vanlige forbruksvarer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C8H10N4O2 Skrevet 7. januar 2024 #47 Del Skrevet 7. januar 2024 Begge bestemødrene mine er godt over 90, og har alt de trenger av ting i huset. Så jeg gir de en gaveposer med ymse som brukes opp. Nå til jul ble en av tingene en pakke servietter. Her i hus er forøvrig servietter forbruksvare, så det hadde ikke vert feil med en pakke i en julegave ☺️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontorotta Skrevet 8. januar 2024 #48 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvorfor kan du ikke bruke det den jula du får det? Servietter kan brukes til måltidene resten av jula, klær kan brukes resten av jula, og pynt kan settes fram eller henges rett på treet. Anonymkode: 5657d...b09 Vi bruker servietter til de fleste måltidene i løpet av jula, men jeg må innrømme at det fremdeles ligger noen servietter igjen i serviettholderen nå, fra denne jula. Ikke mange nok til å spare til neste jul, så de får brukes opp nå på nyåret. Julegenser og liknende brukes ofte i desember, frem til jul, men romjula består av mange selskaper eller direkte avslapping. Altså finklær eller pysjamas. Sjelden jeg tar på meg eller at barna bruker julegenser i romjula for eksempel. Spesielt til barna er det veldig unødvendig med juleklær i gave. Kan fort bar bli brukt en eller to ganger før det er for smått. Fikk ei julekule til jul i år, kom så klart på treet, men i og med at treet var litt mindre enn tidligere, hadde jeg ikke fått plass til alle kulene jeg har, så det var ikke så lett å finne en plass til den. Julepynt ellers vil jeg helst finne selv. Servietter, ja takk, men ikke juleservietter. Klær, ja takk, men ikke klær som risikerer å bare bli brukt ei eller to ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #49 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 3.1.2024 den 21.00): Dette er ikke et klageinnlegg på gaver. Jeg er takknemlig for alle som vil gi meg gave til jul og syns det er koselig, men jeg blir litt stuss fordi jeg har flere ganger opplevd at noen gir servietter med julemotiv i julegave i tillegg til noe annet smått. Jeg setter pris på alle gaver og serviettene har vært fine, men de blir alltid en slags klein stillhet på julekvelden når jeg åpner gave og de andre ser at jeg har fått servietter. I år var det noen som sa «Ja… du får servietter du.» Hvor vanlig er dette? Anonymkode: 5e306...523 Hadde syntes det var koselig nok. Verre med jule kaffe posen mannen og jeg fikk på deling, spesielt siden jeg ikke drikker kaffe 😅 Anonymkode: 2ed9d...2d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #50 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Er ikke servietter en forbruksvare da? Man spiser jo middag hver dag, og da trenger man servietter. Anonymkode: c8c12...0c5 Nei det gjør man da ikke Anonymkode: 37bd4...84a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #51 Del Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 8.1.2024 den 11.00): Nei det gjør man da ikke Anonymkode: 37bd4...84a Hva bruker du da? Tørkerull? Selv bruker jeg kun tøyservietter. Anonymkode: c30c3...168 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BBB12345 Skrevet 10. januar 2024 #52 Del Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 3.1.2024 den 21.00): Dette er ikke et klageinnlegg på gaver. Jeg er takknemlig for alle som vil gi meg gave til jul og syns det er koselig, men jeg blir litt stuss fordi jeg har flere ganger opplevd at noen gir servietter med julemotiv i julegave i tillegg til noe annet smått. Jeg setter pris på alle gaver og serviettene har vært fine, men de blir alltid en slags klein stillhet på julekvelden når jeg åpner gave og de andre ser at jeg har fått servietter. I år var det noen som sa «Ja… du får servietter du.» Hvor vanlig er dette? Anonymkode: 5e306...523 Hahaah kjip gave. Helt enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #53 Del Skrevet 10. januar 2024 Får lite servietter, men ville blitt glad uansett, selv den billige typen. Det er tanken som teller, og vil mye heller ha noe som forbrukes enn nips som ikke passer inn. Dyre gaver gavner primært selgerne. En pakke servietter vil heller aldri savnes om den gies videre, men de heslige øredobbene, eller den grusomme lysestaken er det jo større risiko for at vil bli kommentert. Anonymkode: c9e1e...5cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #54 Del Skrevet 10. januar 2024 Hadde ikke reagert om jeg fikk servietter i gave. Vi bruker servietter daglig her i hus, dekker aldri middagsbordet uten at vi har servietter lagt frem. Har mange pakker i skapet til forskjellige anledninger og årstider. Til jul og selskap generelt bruker vi tøy/lin servietter Anonymkode: f3ed2...5f8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #55 Del Skrevet 11. januar 2024 Jeg har passert 60, og er drittlei av servietter som julegave. Ja, vi bruker servietter hver eneste dag. Men: Nei, vi bruker dem ikke som "pynt". Drittlei av servietter av sykt dårlig kvalitet (kun brukes som "pynt"). Anonymkode: 0d824...f8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #56 Del Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 8.1.2024 den 11.00): Nei det gjør man da ikke Anonymkode: 37bd4...84a Hva bruker dere da? Anonymkode: c8c12...0c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 13. januar 2024 #57 Del Skrevet 13. januar 2024 Bruker servietter til alle måltider. Her kommer det ikke tørkerull på bordet! Har ikke fått i julegave, men om, så hadde det blitt satt stor pris på. Selv gir jeg ofte servietter og lys som vertinnegave. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 14. januar 2024 #58 Del Skrevet 14. januar 2024 (endret) Det rare her er at det blir klein stemning hos dere. Den skjønner jeg faktisk ikke. Mulig jeg er enkel men det synes jeg er veldig rart Og tenker hvilke folk er egentlig dette? Vel vel Jeg elsker å få servietter. Som andre i tråden har skrevet før meg; nei ikke bare sånn hvite REMA 1000 servietter men andre. Det er en vanlig presang gjerne med andre ting som lys osv. Og jeg har både fått og gitt servietter. I julen fikk jeg servietter i to pakker, en i en kurv med lys (fordi jeg var "mykje lys og mykje varme", som vedkommende skrev), himalaya salt og andre krydder (fordi livet mitt alltid bør inneholde mye smak som vedkommende skrev), en flaske god rødvin (fordi livet mitt bør inneholde glede og gode stunder, som vedkommende skrev) og som sagt en pakke med servietter med en paasende tekst på... Alle disse gavene i den kurven ble jeg super glad for, forbruksvarer som blir brukt😃 For ja, servietter er alltid godt å ha tenker jeg, blir brukt hos meg iallefall. Jeg tenker også, må en alltid gjøre gaver så forbaska vanskelig og komplisert? Endret 14. januar 2024 av skreppamedleppa 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siruppsnipp Skrevet 14. januar 2024 #59 Del Skrevet 14. januar 2024 skreppamedleppa skrev (7 timer siden): I julen fikk jeg servietter i to pakker, en i en kurv med lys (fordi jeg var "mykje lys og mykje varme", som vedkommende skrev), himalaya salt og andre krydder (fordi livet mitt alltid bør inneholde mye smak som vedkommende skrev), en flaske god rødvin (fordi livet mitt bør inneholde glede og gode stunder, som vedkommende skrev) og som sagt en pakke med servietter med en paasende tekst på... For en herlig gave❤️ Blir selv glad for servietter i gave. Er jo sjeldent det blir gitt bare servietter men det er en forbruksvare det går en del av i alle type hjem tenker jeg. Har selv gitt og ser ikke problemet med det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 14. januar 2024 #60 Del Skrevet 14. januar 2024 siruppsnipp skrev (1 time siden): For en herlig gave❤️ Blir selv glad for servietter i gave. Er jo sjeldent det blir gitt bare servietter men det er en forbruksvare det går en del av i alle type hjem tenker jeg. Har selv gitt og ser ikke problemet med det Ja jeg ble iallefall veldig glad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå