Gå til innhold

Hvor vanlig er det å gi servietter i julegave?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Får irriterende mye juleservietter i julegave, så jeg har ca én million servietter liggende. Jeg bruker ikke servietter, med mindre jeg inviterer til middagsselskap, noe som skjer svært sjeldent. Joda, de er fine, men de tørker jo absolutt ingenting, så derfor bruker vi vanlig tørkerull-papir hos oss 

Anonymkode: aa3fb...30b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tøyservietter vil jeg gjerne ha. Bruker ikke papirservietter, og jeg har heller aldri verken fått eller gitt det i gave.

Anonymkode: c30c3...168

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror aldri jeg har fått servietter i julegave, men jeg har fått flere ganger i adventskalender (fra mannen, fra venninne, fra kalender på jobb) 

Jeg har også gitt servietter i tilsvarende adventskalendere (ikke til mannen da...), men aldri i julegave så vidt jeg kan huske.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har selv opplevd å få servietter i julegave, da av typen kast-etter-bruk. Har gitt bort, en gang, hjemmelagde servietter i bomull.

Anonymkode: 75b31...71d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt grei gave,noe man bruker.Pleier kjøpe det selv i gaver,spes til mormor og farmor som har alt.

Anonymkode: 0206f...f4d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har inntrykk av at den eldre garde (over 60/70 år) er mest troende til å gi servietter, fordi de anser det som en forbruksvare som alle bruker jevnlig av. Men jeg har noen venner i 40-årene som også kan finne på å kjøpe servietter. Jeg synes det er en passe fin gave... Tanken bak er fin, men når man ikke bruker så mye servietter så hoper det seg fort opp med ymse serviettpakker i skapet. Dessuten vil jeg gjerne kjøpe servietter selv siden jeg vil ha noen som passer kaffe/middagsbordet og pynten ellers.

Kan ikke huske å noen gang ha gitt noen andre servietter i gave.

Anonymkode: ccf6a...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har inntrykk av at den eldre garde (over 60/70 år) er mest troende til å gi servietter, fordi de anser det som en forbruksvare som alle bruker jevnlig av. Men jeg har noen venner i 40-årene som også kan finne på å kjøpe servietter. Jeg synes det er en passe fin gave... Tanken bak er fin, men når man ikke bruker så mye servietter så hoper det seg fort opp med ymse serviettpakker i skapet. Dessuten vil jeg gjerne kjøpe servietter selv siden jeg vil ha noen som passer kaffe/middagsbordet og pynten ellers.

Kan ikke huske å noen gang ha gitt noen andre servietter i gave.

Anonymkode: ccf6a...fa9

Alle som har gitt meg servietter er 45+. 

TS

Anonymkode: 5e306...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker å få servietter med nyttårsmotiv av min tante, der er hyggelig og passer bra 🙂 

Anonymkode: 93dbf...8e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Får irriterende mye juleservietter i julegave, så jeg har ca én million servietter liggende. Jeg bruker ikke servietter, med mindre jeg inviterer til middagsselskap, noe som skjer svært sjeldent. Joda, de er fine, men de tørker jo absolutt ingenting, så derfor bruker vi vanlig tørkerull-papir hos oss 

Anonymkode: aa3fb...30b

Ja... altså jeg er ung og har veldig liten leilighet, så jeg inviterer aldri noen. Disse serviettene blir liggende hos mine foreldre. Men jeg tror vi bare har brukt serviettene jeg fikk det ene året. Det er jo julemotiv, så vi kan ikke bruke dem i familiemiddager gjennom hele året. Min mor akker seg over at hun har for mange servietter liggende hjemme. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har både gitt og fått servietter.

Jeg synes det er koselig. Da gjerne litt finere servietter da.. ikke de til en 10er. Legge ved noe lys, eller god kaffe og sjokolade feks 💕

Anonymkode: d10f7...5ee

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja, det er vel ikke akkurat noe jeg håper på å få, men søsteren min har ønsket seg servietter til jul flere ganger.

Anonymkode: 423f7...0af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper det til mamma og mormor, men det er fordi jeg vet de liker det. Mamma bruker ulike servietter til ulike årstider, og liker å få det. 

Mormor elsker servietter med søte dyr på, så når vi ser det før bursdag/jul så kjøper vi med oss en pakke eller to. Hun vil ofte ikke ha gaver siden hun har «alt», men servietter er jo forbruksvare som man trenger uansett. 

Hadde nok ikke kjøpt det til venninner/ annen familie hvis de ikke spesifikt ønsket seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

applestories skrev (På 3.1.2024 den 21.06):

Har fått det et par ganger, fra en tante. Et år var det et grått ekorn på dem. 

I år finn jeg en pakke instant kakao og en pakke mandler. Et annet år fikk jeg mikropopkorn.

Bedre enn enda flere uglefigurer 🦉

Synes egentlig det er helt greit, da vet jeg at jeg ikke trenger å legge så mye tanke bak gaven til henne, det blir mer symbolsk. Men ingen servietter fra meg.

Fikk meg til å tenke på denne klassikeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Servietter/lys/kaffe ++ ser jeg mer på som oppnerksomhetsgace/vertinnegave osv enn noe man gir til jul.

Anonymkode: 946c7...f1e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Både fikk servietter og gav servietter til jul i år 💕 Sammen med kubbelys eller andre forbruksvarer er det helt tipp topp. Blir kjempe glad for slikt. Og nei jeg er ikke 60+, heller ikke 45+ eller 40+, er faktisk under 35 😇

Anonymkode: b0fc4...170

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikkke vanlig å hverken få eller gi i min krets 

Anonymkode: 37bd4...84a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.1.2024 den 21.00):

Dette er ikke et klageinnlegg på gaver. Jeg er takknemlig for alle som vil gi meg gave til jul og syns det er koselig, men jeg blir litt stuss fordi jeg har flere ganger opplevd at noen gir servietter med julemotiv i julegave i tillegg til noe annet smått. 

Jeg setter pris på alle gaver og serviettene har vært fine, men de blir alltid en slags klein stillhet på julekvelden når jeg åpner gave og de andre ser at jeg har fått servietter. I år var det noen som sa «Ja… du får servietter du.» 

Hvor vanlig er dette?

Er vel mer uvanlig å være i en forsamling der det blir klein stillhet og merkelige kommentarer. 

Anonymkode: ea1bf...746

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt servietter i julegave èn gang, men det var som en del av en større "forundringspakke" med alt mulig oppi, til en gammel tante som faktisk bruker servietter.

Skal man gi servietter så må man se an mottakeren. Vet man ikke om mottakeren bruker servietter så gir man det heller ikke.

Skulle man til formodning få en pakke servietter selv om man ikke bruker servietter, så er det jo ingenting å lage særlig oppstyr av. Det er ikke en stor greie å reagere mot. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.1.2024 den 21.00):

Dette er ikke et klageinnlegg på gaver. Jeg er takknemlig for alle som vil gi meg gave til jul og syns det er koselig, men jeg blir litt stuss fordi jeg har flere ganger opplevd at noen gir servietter med julemotiv i julegave i tillegg til noe annet smått. 

Jeg setter pris på alle gaver og serviettene har vært fine, men de blir alltid en slags klein stillhet på julekvelden når jeg åpner gave og de andre ser at jeg har fått servietter. I år var det noen som sa «Ja… du får servietter du.» 

Hvor vanlig er dette?

Får servietter og andre bruksting innimellom. Ser ikke problemet? Vin, kaffe, servietter, sjokolade… Gi meg heller det enn noe annet ræl jeg ikke vil ha, liksom…

Anonymkode: d52ad...737

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit å få i gave, men ikke gi typiske juleservietter, i alle fall ikke bare det. 

Min nå avdøde mamma fikk servietter og stearinlys til jul i flere år og hadde derfor bare juleservietter hus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...