AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Del Skrevet 3. januar 2024 Dette er ikke et klageinnlegg på gaver. Jeg er takknemlig for alle som vil gi meg gave til jul og syns det er koselig, men jeg blir litt stuss fordi jeg har flere ganger opplevd at noen gir servietter med julemotiv i julegave i tillegg til noe annet smått. Jeg setter pris på alle gaver og serviettene har vært fine, men de blir alltid en slags klein stillhet på julekvelden når jeg åpner gave og de andre ser at jeg har fått servietter. I år var det noen som sa «Ja… du får servietter du.» Hvor vanlig er dette? Anonymkode: 5e306...523 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 3. januar 2024 #2 Del Skrevet 3. januar 2024 Har fått det et par ganger, fra en tante. Et år var det et grått ekorn på dem. I år finn jeg en pakke instant kakao og en pakke mandler. Et annet år fikk jeg mikropopkorn. Bedre enn enda flere uglefigurer 🦉 Synes egentlig det er helt greit, da vet jeg at jeg ikke trenger å legge så mye tanke bak gaven til henne, det blir mer symbolsk. Men ingen servietter fra meg. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #3 Del Skrevet 3. januar 2024 Servitter er litt spesielt, men samtidig en forbruksvare så egentlig en fin gave. Kanskje ekstra fin hvis det er noen veldig fine servietter da.. Anonymkode: 7839f...877 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #4 Del Skrevet 3. januar 2024 Syns det er koselig å få noen ekstra fine servietter. Gjerne sammen med noen fine stearinlys. Mine folk vet at jeg liker å få det 🙂. Anonymkode: 156a0...451 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #5 Del Skrevet 3. januar 2024 Jeg gir innimellom servietter når jeg tenker meg om, men det er til en spesifikk venninne som elsker å dalle med sånne hjemmekoselige ting som duftlys, dekke bord, brette servietter, osv. og har ofte en humoristisk vri. Jeg har også fått, og siden jeg elsker Mummidalen så var det mummitema hele veien fordi jeg nettopp hadde kjøpt første bolig og manglet mye: mummikopp, mummiservietter, mummikjøkkenhåndkle, mummiserveringsbrett osv. Men hadde det vært kun servietter hadde det vært litt rart:P Men enkel forbruksvare da. Anonymkode: d8bbf...b7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 3. januar 2024 #6 Del Skrevet 3. januar 2024 Det har jeg aldri fått eller gitt i julegave. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #7 Del Skrevet 3. januar 2024 Hadde aldri kjøpt det alene til noen. Kjøpte en duk, stearinlys og servietter til en venninne, siden alle har en sammenheng med hverandre. Anonymkode: f275e...0a8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #8 Del Skrevet 3. januar 2024 Som minimalist som foretrekker forbruksvarer og gaver jeg blir kvitt fortløpende, ble jeg skikkelig glad for juleservietter og lys fra en kollega. Hadde ønsket meg håndsåpe fra Meraki med matchende duftlys av et familiemedlem, og ble strålende fornøyd med det også! Heller det enn en julepynt jeg ikke orker synet av. Eller annet stæsj jeg ikke trenger. Plass i boden tar det også. Anonymkode: 45e93...50a 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #9 Del Skrevet 3. januar 2024 Min mor får ofte fine servietter og stearinlys av venninner, naboer etc til jul, sånne som men får "en liten ting" fra. De dekker alltid pene bord og har servietter til alle måltider. Fine servietter og fine lys er ikke spesielt billig, heller. En pakke servietter fra IKEA er jo litt rart, d. Anonymkode: a11af...15a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #10 Del Skrevet 3. januar 2024 Det er ganske vanlig å gi, særlig med noe annet småtteri, som du skriver. Særlig som en liten venninnegave eller kollegagave. Kanskje ikke så vanlig at foreldre gir det til barna sine, for eksempel. Men jeg stusser litt over at det blir en pinlig stillhet av servietter? Anonymkode: ecfcd...7e5 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #11 Del Skrevet 3. januar 2024 Jeg tror jeg hadde sagt forresten har jeg slutta å samle på servietter nå. Anonymkode: b41f7...7d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #12 Del Skrevet 3. januar 2024 Jeg har både gitt og fått servietter og ser på det som en fin tilleggsgave til de " som har alt". Men det må selvsagt være noen spesielt fine da, ikke vanlig som man får kjøpt i dagligvaren liksom. Anonymkode: 58fcf...330 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #13 Del Skrevet 3. januar 2024 Å ha en ekstra pakke med servietter i skuffen er jo gull syns jeg da. Hvis du får uventet besøk eller noe er det fint å plukke fram . Anonymkode: 58fcf...330 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #14 Del Skrevet 3. januar 2024 Jeg vil si det er ganske uvanlig. Altså at noe så uskyldig fører til klein stillhet, og kommentarer. Hvilke krav til gaver har de du feirer med, om de lager klein stemning av en pakke servietter? Jeg tror jeg hadde satt opp servietter på gavelista til dem de neste årene, både jul og bursdag, om det er slik de reagerer på gaver du får. Anonymkode: 8249f...3c7 8 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #15 Del Skrevet 3. januar 2024 Tja, det er nok ikke helt uvanlig. Mye verre å få ubrukelig nips som bare går rett i søpla og der gaven er kjøpt helt uten mål og mening for mottaker. Altså en pakke doruller kunne i det minste kommet til nytte og hadde vært bedre. Jeg har en tante som alltdi har hatt smått med penger, men alltid blitt glad for gaver jeg har fått fra henne. Det har vært noen fine stearinlys, et par strømper, hjemmelaget tacokrydder, i år fikk jeg to små glass med sånn ostesyltetøy. Og det har vært små tuber med håndkrem og tror faktisk jeg har fått servietter. Uansett, det har ikke nødvendigvis vært så spennende eller kostbart, men det har alltid kommet til nytte. Servietter er noe jeg alltid glemmer å kjøpe. Tacokrydderet ble absolutt brukt opp, strømpene kom til nytte de og syltetøyet skal jeg teste, for den sorten jeg fikk har jeg ikke smakt før. Så jeg har satt pris på alle disse tingene. Kan jo også være at en har glemt noen og "reddet" situasjonen med det en hadde for hånden der og da. Kommer jo helt an på relasjonen til de som utveksler gaver, Anonymkode: eb9ee...c59 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #16 Del Skrevet 3. januar 2024 De litt store serviettene fra Ikea er kjempegode. Jeg hadde glemt å kjøpe juleservietter i fjor, så det hadde vært midt i blinken å få. Men jeg fikk ikke servietter. Anonymkode: 267d3...846 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #17 Del Skrevet 3. januar 2024 Et år var det noen som ga meg snytepapir/papirlommetørkle, men det hadde mønster. Ble brukt noen uker senere da jeg ble forkjøla, men jeg foretrekker snytepapir med balsam da papirlommetørkle ikke egner seg så godt i lengden. Det har bare skjedd én gang. Ja, det ble brukt, men jeg må si jeg foretrekker noen vakre servietter over snytepapir. Anonymkode: 5e306...523 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #18 Del Skrevet 3. januar 2024 Jeg får alltid juleservietter til jul av en venninne, og jeg åpner hennes pakke før middagen og dekker på med de, og jeg dekker på med de i romjula også, elsker det 🥰 Anonymkode: 6ebae...724 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 3. januar 2024 #19 Del Skrevet 3. januar 2024 Servietter er bra, det, men i år fikk jeg noen uvanlig stygge noen, så de blir brukt til opptenning😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 3. januar 2024 #20 Del Skrevet 3. januar 2024 Jeg vil si det er en ganske vanlig smågave til den som har alt. Jeg har fått det flere ganger. Det er en helt grei gave, men jeg kunne gjerne tenke meg noe annet enn julemotiv selv om det er en julegave. Sånn sett over ett går det mye mer av servietter uten julemotiv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå