AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Skrevet 3. januar 2024 Jeg er gravid i uke 22, og magen har begynt å bli en «skikkelig» gravidmage. Allikevel sliter jeg veldig med negativt kroppsbilde, og føler meg stygg, tjukk og lite attraktivt uansett hva jeg har på meg. Jeg tar meg selv i å tenke mye på hva jeg spiser, og å ønske å ligge i kaloriunderskudd. Jeg hadde litt ekstra på kroppen da jeg ble gravid, så det gjør egentlig ingenting, men disse tankene og følelsene stresser meg mye. Jeg forstår at jeg må snakke med jordmor om dette, men har samtidig et behov for å holde det hemmelig, uten at jeg vet helt hvorfor. Jeg vet heller ikke hvor jeg vil med å starte denne tråden, men kanskje noen her inne har opplevd noe lignende og har noen gode råd? Jeg hadde et rimelig godt forhold til kroppen min før jeg ble gravid. Anonymkode: 00c33...345 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #2 Skrevet 3. januar 2024 Prøv å snakke med jordmor. Det er garantert noen som har tatt opp temaet før. Vet at det kan være vanskelig å snakke om slikt, men se om du klarer. Du kan ev vise henne dette du har skrevet. Jeg er omtrent like langt på vei som deg, og føler meg ikke vel i egen kropp nå som den vokser. Trøster meg med at det går over når baby er ute.. Anonymkode: cf7d5...449
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #3 Skrevet 3. januar 2024 Hva likte du å ha på deg før? Hva slags klær følte du deg vel i? Jeg følte ting roet seg med negative tanker om «gravidkroppen» når jeg tok vekk alle klærne som halvveis fungerte og fokuserte på strømpebukser med kjoler. De passet alltid, fremhevet magen, men også resten av den «vanlige» kroppen min. Det høres banalt ut, men det tok vekk presset om noe kom til å funke eller ikke, når jeg skulle kle på meg. Anonymkode: 0ab35...e78
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #4 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Prøv å snakke med jordmor. Det er garantert noen som har tatt opp temaet før. Vet at det kan være vanskelig å snakke om slikt, men se om du klarer. Du kan ev vise henne dette du har skrevet. Jeg er omtrent like langt på vei som deg, og føler meg ikke vel i egen kropp nå som den vokser. Trøster meg med at det går over når baby er ute.. Anonymkode: cf7d5...449 Ja, jeg skal prøve å ta det opp neste gang jeg skal dit. Å vise henne hva jeg har skrevet var en god idé! Godt å høre at det ikke bare er jeg, det hjelper litt 😊 TS Anonymkode: 00c33...345
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #5 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hva likte du å ha på deg før? Hva slags klær følte du deg vel i? Jeg følte ting roet seg med negative tanker om «gravidkroppen» når jeg tok vekk alle klærne som halvveis fungerte og fokuserte på strømpebukser med kjoler. De passet alltid, fremhevet magen, men også resten av den «vanlige» kroppen min. Det høres banalt ut, men det tok vekk presset om noe kom til å funke eller ikke, når jeg skulle kle på meg. Anonymkode: 0ab35...e78 Jeg har alltid likt å gå i kjoler, men nå passer de fleste gamle kjolene mine dårlig, fordi jeg har fått så mye større pupper. Men ellers er jeg helt med på at det kan være en god løsning å gå for kjoler og strømpebukser. Kanskje jeg rett og slett får bruke dette som en unnskyldning for å gå til innkjøp av noen nye kjoler! 😄 TS Anonymkode: 00c33...345 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #6 Skrevet 3. januar 2024 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har alltid likt å gå i kjoler, men nå passer de fleste gamle kjolene mine dårlig, fordi jeg har fått så mye større pupper. Men ellers er jeg helt med på at det kan være en god løsning å gå for kjoler og strømpebukser. Kanskje jeg rett og slett får bruke dette som en unnskyldning for å gå til innkjøp av noen nye kjoler! 😄 TS Anonymkode: 00c33...345 Man må jo ha hvertfall noen nye kjoler. Anonymkode: 0ab35...e78 1 1
IkkeStudentLenger Skrevet 4. januar 2024 #7 Skrevet 4. januar 2024 Jeg kjøpte noen gravidkjoler og brukte med strømpebukse. De som jeg syntes var ganske lange i starten endte som minikjoler på slutten pga størrelse på magen, så jeg ville definitivt kjøpt noen gravidkjoler! Følte meg bedre i dem enn i annet tøy. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #8 Skrevet 20. januar 2024 Er i uke 19 og magen har vokst og vises nå. Sliter også helt ekstremt med selvbildet, føler meg stygg og ekkel. Er vant til å være godt trent og ha (det treningsverden anser som) fin figur. Føler også samboer synes jeg er blitt stygg, da han aldri kommenterer utseende mitt lenger eller tar på meg...så det hjelper heller ikke akkurat. Fikk TS snakket med jordmor? Evt. hva sa hun? Anonymkode: 4905b...c2c
Nonish91 Skrevet 20. januar 2024 #9 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 3.1.2024 den 20.48): Jeg er gravid i uke 22, og magen har begynt å bli en «skikkelig» gravidmage. Allikevel sliter jeg veldig med negativt kroppsbilde, og føler meg stygg, tjukk og lite attraktivt uansett hva jeg har på meg. Jeg tar meg selv i å tenke mye på hva jeg spiser, og å ønske å ligge i kaloriunderskudd. Jeg hadde litt ekstra på kroppen da jeg ble gravid, så det gjør egentlig ingenting, men disse tankene og følelsene stresser meg mye. Jeg forstår at jeg må snakke med jordmor om dette, men har samtidig et behov for å holde det hemmelig, uten at jeg vet helt hvorfor. Jeg vet heller ikke hvor jeg vil med å starte denne tråden, men kanskje noen her inne har opplevd noe lignende og har noen gode råd? Jeg hadde et rimelig godt forhold til kroppen min før jeg ble gravid. Anonymkode: 00c33...345 Første gang du er gravid? 🥰 jeg fikk baby i mai i 2023. Alt jeg ønsket meg var en stor mage og vann i kroppen, ble så irritert når jeg ikke fikk det. Snakket med jordmor om dette, var så skuffet for at jeg ikke la på meg. Hadde så innmari lyst til å ha gravid mage og store pupper. Håper jeg får det på baby nummer. 2. Det er kanskje litt vanskelig for deg, men jeg synes du må bare nyte det, du kommer til å savne til å gå gravid🥰 husk at det er en baby som trives godt i magen din 🥰❤️ selvom jeg ikke hadde så stor mage, så synes jeg kjoler med strømpebukse var fint å bruke ❤️❤️❤️
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #10 Skrevet 21. januar 2024 3 hours ago, Nonish91 said: Første gang du er gravid? 🥰 jeg fikk baby i mai i 2023. Alt jeg ønsket meg var en stor mage og vann i kroppen, ble så irritert når jeg ikke fikk det. Snakket med jordmor om dette, var så skuffet for at jeg ikke la på meg. Hadde så innmari lyst til å ha gravid mage og store pupper. Håper jeg får det på baby nummer. 2. Det er kanskje litt vanskelig for deg, men jeg synes du må bare nyte det, du kommer til å savne til å gå gravid🥰 husk at det er en baby som trives godt i magen din 🥰❤️ selvom jeg ikke hadde så stor mage, så synes jeg kjoler med strømpebukse var fint å bruke ❤️❤️❤️ Sorry, men det er faktisk de færreste jeg kjenner eller vet om, som savner å gå gravid. Det å si «nyt det» til folk er en uting. Anonymkode: 0ab35...e78 5
Nonish91 Skrevet 21. januar 2024 #11 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sorry, men det er faktisk de færreste jeg kjenner eller vet om, som savner å gå gravid. Det å si «nyt det» til folk er en uting. Anonymkode: 0ab35...e78 Hvordan kan det være en uting å si til folk nytt det? Når man er så heldig at man får den muligheten til at en liten baby vokser i magen. Hadde ikke noe lett svangerskap heller, var innlagt på sykehuset pga hyperemesis savner ikke det, men savner når babyen pleide å sparke meg, eller å vite at noen er i magen min som vokser. Folk må bare ta alt så negativt 😅
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #12 Skrevet 21. januar 2024 5 hours ago, Nonish91 said: Første gang du er gravid? 🥰 jeg fikk baby i mai i 2023. Alt jeg ønsket meg var en stor mage og vann i kroppen, ble så irritert når jeg ikke fikk det. Snakket med jordmor om dette, var så skuffet for at jeg ikke la på meg. Hadde så innmari lyst til å ha gravid mage og store pupper. Håper jeg får det på baby nummer. 2. Det er kanskje litt vanskelig for deg, men jeg synes du må bare nyte det, du kommer til å savne til å gå gravid🥰 husk at det er en baby som trives godt i magen din 🥰❤️ selvom jeg ikke hadde så stor mage, så synes jeg kjoler med strømpebukse var fint å bruke ❤️❤️❤️ Savne å gå gravid? LOL. Verste opplevelsen jeg har hatt i mitt liv og er så glad jeg aldri trenger å være gravid igjen. Fikk også kommentarer om å nyte tiden fra damer med lette graviditeter - det var veldig provoserende. Anonymkode: c303c...e69 1
Nonish91 Skrevet 21. januar 2024 #13 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Savne å gå gravid? LOL. Verste opplevelsen jeg har hatt i mitt liv og er så glad jeg aldri trenger å være gravid igjen. Fikk også kommentarer om å nyte tiden fra damer med lette graviditeter - det var veldig provoserende. Anonymkode: c303c...e69 Det var jo veldig synd at det var for sånn opplevelse for deg. jeg va sengeliggende fra uke 5 til uke 18-19 så gleder jeg meg til neste gang, noen skal begynne å sparke meg i magen 🥰🥰 men vi er jo forskjellige👶👶
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #14 Skrevet 21. januar 2024 Nonish91 skrev (6 timer siden): Første gang du er gravid? 🥰 jeg fikk baby i mai i 2023. Alt jeg ønsket meg var en stor mage og vann i kroppen, ble så irritert når jeg ikke fikk det. Snakket med jordmor om dette, var så skuffet for at jeg ikke la på meg. Hadde så innmari lyst til å ha gravid mage og store pupper. Håper jeg får det på baby nummer. 2. Det er kanskje litt vanskelig for deg, men jeg synes du må bare nyte det, du kommer til å savne til å gå gravid🥰 husk at det er en baby som trives godt i magen din 🥰❤️ selvom jeg ikke hadde så stor mage, så synes jeg kjoler med strømpebukse var fint å bruke ❤️❤️❤️ Hvordan skal dette hjelpe? Beklager men å fortelle en gravid dame med ett negativt kroppsbilde at du ønsket å være stor med vann i kroppen funker dårlig. Lett for deg å si at du syns kjoler med strømpebukse var fint å bruke når du ikke la på deg. Nesten ingen som legger på seg 15+ kilo med ødem i kroppen savner å gå gravid. Det er vanskelig å forstå det fra ditt perspektiv. Ts jeg forstår deg veldig godt. La selv på meg i alle svangerskap og hadde mye vann i kroppen. Selvbildet mitt var dårlig. Gikk egentlig i mye av de samme klærne frem til fødsel da jeg mistet motivasjonen. Men så fort babyen var ute fikk jeg et bedre syn på kroppen igjen. Vannet forsvant og jeg kunne endelig fokusere på meg selv. Følte rett å slett at kroppen min hadde blitt tatt over av en alien 😄 Heldigvis er det ikke lenge igjen ts. Prøv å hold ut. For min del hjalp ingenting. Eneste som hjalp var å telle ned til fødsel og vite at så fort ungen er ute så blir ting mye bedre. Jeg hadde et godt forhold til kroppen min før graviditetene, men jeg fikk tilbake det gode forholdet etterpå også Anonymkode: 0d183...157 2
Nonish91 Skrevet 21. januar 2024 #15 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan skal dette hjelpe? Beklager men å fortelle en gravid dame med ett negativt kroppsbilde at du ønsket å være stor med vann i kroppen funker dårlig. Lett for deg å si at du syns kjoler med strømpebukse var fint å bruke når du ikke la på deg. Nesten ingen som legger på seg 15+ kilo med ødem i kroppen savner å gå gravid. Det er vanskelig å forstå det fra ditt perspektiv. Ts jeg forstår deg veldig godt. La selv på meg i alle svangerskap og hadde mye vann i kroppen. Selvbildet mitt var dårlig. Gikk egentlig i mye av de samme klærne frem til fødsel da jeg mistet motivasjonen. Men så fort babyen var ute fikk jeg et bedre syn på kroppen igjen. Vannet forsvant og jeg kunne endelig fokusere på meg selv. Følte rett å slett at kroppen min hadde blitt tatt over av en alien 😄 Heldigvis er det ikke lenge igjen ts. Prøv å hold ut. For min del hjalp ingenting. Eneste som hjalp var å telle ned til fødsel og vite at så fort ungen er ute så blir ting mye bedre. Jeg hadde et godt forhold til kroppen min før graviditetene, men jeg fikk tilbake det gode forholdet etterpå også Anonymkode: 0d183...157 Er jo bare sånn det er, når man velger å gå gravid. Man må regne med å bli kvalm, regne med å bli stor. Gikk fint opp i starten, men pga en virus som jeg fikk så gikk jeg utrolig mye ned i vekt mens jeg gikk gravid.
Nonish91 Skrevet 21. januar 2024 #16 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvordan skal dette hjelpe? Beklager men å fortelle en gravid dame med ett negativt kroppsbilde at du ønsket å være stor med vann i kroppen funker dårlig. Lett for deg å si at du syns kjoler med strømpebukse var fint å bruke når du ikke la på deg. Nesten ingen som legger på seg 15+ kilo med ødem i kroppen savner å gå gravid. Det er vanskelig å forstå det fra ditt perspektiv. Ts jeg forstår deg veldig godt. La selv på meg i alle svangerskap og hadde mye vann i kroppen. Selvbildet mitt var dårlig. Gikk egentlig i mye av de samme klærne frem til fødsel da jeg mistet motivasjonen. Men så fort babyen var ute fikk jeg et bedre syn på kroppen igjen. Vannet forsvant og jeg kunne endelig fokusere på meg selv. Følte rett å slett at kroppen min hadde blitt tatt over av en alien 😄 Heldigvis er det ikke lenge igjen ts. Prøv å hold ut. For min del hjalp ingenting. Eneste som hjalp var å telle ned til fødsel og vite at så fort ungen er ute så blir ting mye bedre. Jeg hadde et godt forhold til kroppen min før graviditetene, men jeg fikk tilbake det gode forholdet etterpå også Anonymkode: 0d183...157 Hvordan kan det hjelpe Ts om at du gikk ned etter fødsels og fikk bedre syn på kroppen? Hva veit du om det vil skje samme med Ts? Ikke alle som går ned heller og får bedre syn på kroppen.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #17 Skrevet 21. januar 2024 Nonish91 skrev (16 minutter siden): Hvordan kan det hjelpe Ts om at du gikk ned etter fødsels og fikk bedre syn på kroppen? Hva veit du om det vil skje samme med Ts? Ikke alle som går ned heller og får bedre syn på kroppen. 🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️ Anonymkode: 0d183...157 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå