AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Skrevet 3. januar 2024 Hvordan så føflekken ut? Var det kreft i den? Har en jeg syns ser litt skummel ut. Vanskelig å si hvor lenge jeg har hatt den og om den alltid har vært slik, da den sitter på ryggen. Anonymkode: fae98...1e4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #2 Skrevet 3. januar 2024 Jeg hadde en jeg syntes så fullstendig ABC ut, den hadde omtrent alt en føflekk ikke skal ha; den poppet plutselig ut i voksen alder, den var over en halv cm stor, flere ulike farger, ru overflate, forhøyet og med ujevnt omriss. Det eneste positive var at den verken klødde eller blødde. Jeg syntes den så dritskummel ut så jeg insisterte på å få den fjernet. Den viste seg å være helt trygg, så ikke noe kreft i den. Jeg er likevel glad for at jeg fjernet den, for hvis ikke hadde jeg sikkert bare gått og bekymret meg og vært redd for at den skulle bli noe ondartet i senere. Anonymkode: ccb9a...2d7 2
Gjest Bella78 Skrevet 3. januar 2024 #3 Skrevet 3. januar 2024 Gå til legen og sjekk den. Det er ikke noe å studere på.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #4 Skrevet 3. januar 2024 Jeg har mange føflekker, men fikk en på bakside skulder som var lys rundt og helt mørk i midten. Fikk den fjernet og sendt inn (gitt 6 mnd først før jeg gjorde noe), viste seg å være tidlig ondartet. Opererte bort et større område + lokal lymfeknute som følge av det - fordi jeg var 31 år. Jeg får nå sjekket alle mine hvert halvår hos hudlegen på sykehuset, med en slik skanner. Så, om du ser en som er rar, få den fjernet og analysert. Better safe than sorry, for melanom er en drit kreftform å få! Anonymkode: b4921...268 1 1
MiominMio Skrevet 3. januar 2024 #5 Skrevet 3. januar 2024 Få den vekk. Jeg hadde en føflekk som klødde, men som ikke hadde det typiske utseende til en ondartet en. Den var det og hadde begynt å spre seg i vevet. Fikk tatt det i 2 omganger og det har gått helt fint. Fjerner alt grums med en gang. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #6 Skrevet 4. januar 2024 Takk for svar dere. Kontakter legen min, så får hun kikke på den. Kan vel likegodt fjerne den uansett. TS Anonymkode: fae98...1e4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #7 Skrevet 4. januar 2024 Jeg tenker det er viktigere at du reagerer på den og at den er annerledes enn at den ser skummel ut i seg selv. Min føflekkreft var ikke engang i en føflekk, det var bare en litt rar utvekst som ikke så ut som kreft. Jeg fjernet den uansett fordi jeg ikke likte den, den var liksom litt «annerledes». Og det viste seg å være kreft. Så få tatt en titt på den 😊 Anonymkode: cd543...333 1
Stoltskeiv Skrevet 4. januar 2024 #8 Skrevet 4. januar 2024 (endret) Hadde en føflekk som vokste ca. 6 mm på ekstremt kort tid. Hadde et bilde der den var max 2mm. Tok ett bilde ett år senere. Og oppdaget senere ved helt tilfeldighet da jeg så gjennom bildene at den hadde vokst 6 mm. Men var ingenting farlig. Legen var ikke bekymret for den, men han så panikken i øyene mine. Så han tok den. Den var helt fin. Viste seg bare at jeg hadde fått en ny føflekk over den gamle. Men ta å sjekk den du har du. Bedre å være på den sikre siden Endret 4. januar 2024 av Stoltskeiv 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #9 Skrevet 5. januar 2024 Takk for svar! Fikk time til lege på tirsdag. Blir en lang helg. Jeg er livredd. Tenker de verste tanker. At jeg har hatt den lenge slik at det har rukket å spre seg slik at det ikke er noe å få gjort. Tenker jeg snart skal dø fra barna mine. Anonymkode: fae98...1e4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #10 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 3.1.2024 den 20.08): Jeg hadde en jeg syntes så fullstendig ABC ut, den hadde omtrent alt en føflekk ikke skal ha; den poppet plutselig ut i voksen alder, den var over en halv cm stor, flere ulike farger, ru overflate, forhøyet og med ujevnt omriss. Det eneste positive var at den verken klødde eller blødde. Jeg syntes den så dritskummel ut så jeg insisterte på å få den fjernet. Den viste seg å være helt trygg, så ikke noe kreft i den. Jeg er likevel glad for at jeg fjernet den, for hvis ikke hadde jeg sikkert bare gått og bekymret meg og vært redd for at den skulle bli noe ondartet i senere. Anonymkode: ccb9a...2d7 Var den svart? Svart område eller svart flekk i seg? Anonymkode: fae98...1e4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #11 Skrevet 5. januar 2024 Jeg hadde en som var svart, ble mørkere og mørkere, hadde en rød ring rundt seg, klødde. Var over 6 mm. Den var helt fin, ingen spor av noe galt. Det er helst ufarlig, du er frisk til det motsatte er bevist. Anonymkode: 19cb8...043 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #12 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 3.1.2024 den 20.01): Hvordan så føflekken ut? Var det kreft i den? Har en jeg syns ser litt skummel ut. Vanskelig å si hvor lenge jeg har hatt den og om den alltid har vært slik, da den sitter på ryggen. Anonymkode: fae98...1e4 Ta det enkelt hos legen. Legen ser på et par sekund om det er noe som bør sjekkes videre eller om den er trygg🙂 Jeg har stort sett vist føflekk på sparket da jeg egentlig vr hos legen for noe annet, siden det er så fort gjort. Føflekken min under haka forandret veldig form i løpet av året. ujevn. Vokste fort. Var litt øm, rød-brun (ble mer og mer rød), lignet etterhvert litt på en kvise😳 Jeg var nesten sikker på legen ville fjerne den eller ta prøve av den, men neida, hun så visst med en gang at føflekken var ei vorte😄 Anonymkode: 61515...254 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #13 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ta det enkelt hos legen. Legen ser på et par sekund om det er noe som bør sjekkes videre eller om den er trygg🙂 Jeg har stort sett vist føflekk på sparket da jeg egentlig vr hos legen for noe annet, siden det er så fort gjort. Føflekken min under haka forandret veldig form i løpet av året. ujevn. Vokste fort. Var litt øm, rød-brun (ble mer og mer rød), lignet etterhvert litt på en kvise😳 Jeg var nesten sikker på legen ville fjerne den eller ta prøve av den, men neida, hun så visst med en gang at føflekken var ei vorte😄 Anonymkode: 61515...254 Ja, jeg skal det på tirsdag. Ønsker bare å høre om noen hadde hatt stygge føflekker som ikke var kreft. Litt for å roe meg selv litt i helga. Er ganske engstelig. 😔 Anonymkode: fae98...1e4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #14 Skrevet 7. januar 2024 Noen flere med erfaring? Anonymkode: fae98...1e4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #15 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 7.1.2024 den 10.32): Noen flere med erfaring? Anonymkode: fae98...1e4 Hvordan gikk det? Anonymkode: 19dd0...268
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå