Gå til innhold

Vi hadde dåpen 1 nyttårsdag, men familien til min manns ex latet som om jeg var luft.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min samboer har vært sammen i 5 år og har fått baby. Han har en 8 åring fra før av og har hatt et trøblete samarbeid med moren. Hun ble vanskelig når han gikk fra henne da barnet var 3 år.

Jeg har omtrent ikke snakket med henne og har kun smilt og snakket om vær og vind når vi har vært i samme rom.

Første nyttårsdag hadde vi dåpen og eksdamen til mitt bonusbarn og resten av hennes familie var invitert i dåpen, og det synes jeg er raust gjort av oss med tanke på att hun er vanskelig og skal straffe min mann for at han gikk fra henne. Da hennes familie kom till kirken så hilste de på min mmann og gratulerte han med dåpen, mens jeg kunne vært luft for hverken exdamens nye samboer, hans tenårings barn og besteforeldrene til mitt bonusbarn hilste på meg eller så min vei.

Jeg synes dette er veldig merkelig og sårt da jeg ikke har noe med bruddet mellom de to å gjøre, fordi han hadde vært singel i 6 månader da han møtte meg og bodde i sin egen leilighet.

Det er da mulig å oppføre seg som normale folk når man møtes i en sånn festlig anledning eller hva?

Anonymkode: ce183...6df

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det merkeligste i denne dåpen er å invitere hans eks og hennes familie. Hadde aldri gått med på det om jeg var i dine sko.

Endret av Eva-Lena
  • Liker 25
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes det er rart å invitere sin eks og eksfamilie i en dåp en har med ny partner. 
Å invitere bonusbarn er en selvfølge, men ikke resten. Det er jo din familie og ditt barns mann som er gjester i dåpen. 
Det er vel såre følelser hos de, og du skriver at huk er vanskelig.. men det er jo ofte 2 sider av saken, og de har nok hørt hennes side 

Anonymkode: cc012...391

De her «eksterne» menneskene er ikke fremmede. De er moren til søskenet til ts sitt barn.

Når man velger å få barn med mennesker som har barn fra før så velger man også barnas utvidende familie. Man ekskluderer ikke mammaen eller pappaen til barn. Punktum.

Så ts var ikke «raus» som inviterte moren til søskenet til dåpsbarnet. Hun var et absolutt minimum av anstendig menneske.

Ts: å velge å etablere familie med en person som har valgt å få barn med en person som ikke er en optimal forelder etter brudd er aldri lurt. Men du har tatt valget. Du tåler stå i ubehaget, fordi du er voksen. Men skjerm barna (alle sammen) fra ubehaget. Om nødvendig ved å omgåes de voksne mer. 

Anonymkode: 2ff57...6ea

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

"Lot" heter det på norsk

Anonymkode: 43027...afc

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest Bella78
Skrevet

Jeg stusser også på at de kom når forholdet er så kaldt. Jeg har selv vært i dåpene til mine barns søsken, men vi er alle venner og går godt overens slik at vi har det hyggelig sammen - og det er bra for barnas del også. I det minste må man ha såpass forhold at man kan feike det troverdig. Jeg tror ikke det er gunstig for barnas del å være vitne til denne isfronten, de legger nok godt merke til det selv om det ikke nødvendigvis sies. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Synes det er rart å invitere sin eks og eksfamilie i en dåp en har med ny partner. 
Å invitere bonusbarn er en selvfølge, men ikke resten. Det er jo din familie og ditt barns mann som er gjester i dåpen. 
Det er vel såre følelser hos de, og du skriver at huk er vanskelig.. men det er jo ofte 2 sider av saken, og de har nok hørt hennes side 

Bonusbarnet ønsket at moren og besteforeldrene skulle være der, og moren går aldri noe sted uten sin nye samboer og samboer har mange barn som alltid er med på ting.

Ts

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

De her «eksterne» menneskene er ikke fremmede. De er moren til søskenet til ts sitt barn.

Når man velger å få barn med mennesker som har barn fra før så velger man også barnas utvidende familie. Man ekskluderer ikke mammaen eller pappaen til barn. Punktum.

Så ts var ikke «raus» som inviterte moren til søskenet til dåpsbarnet. Hun var et absolutt minimum av anstendig menneske.

Ts: å velge å etablere familie med en person som har valgt å få barn med en person som ikke er en optimal forelder etter brudd er aldri lurt. Men du har tatt valget. Du tåler stå i ubehaget, fordi du er voksen. Men skjerm barna (alle sammen) fra ubehaget. Om nødvendig ved å omgåes de voksne mer. 

Så jeg var "et minimum av et anstendig menneske?"

Vet ikke om jeg skal ta det som kompliment eller fornærmelse.

Ts

• Liker 9
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Bonusbarnet ønsket at moren og besteforeldrene skulle være der, og moren går aldri noe sted uten sin nye samboer og samboer har mange barn som alltid er med på ting.

Ts

Barn kan ikke få alt de ønsker, og siden det er en kald front der blir det jo klein stemning, og du blir trist. Og det ser jo barnet. 
Det er greit med slike sammenkomster når det er bonusbarnet sin bursdag, konfirmasjon osv. 

kan jo ikke skjønne at de hadde noe interesse for å feire dåp til eksen og nydama 

• Liker 15
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Barn kan ikke få alt de ønsker, og siden det er en kald front der blir det jo klein stemning, og du blir trist. Og det ser jo barnet. 
Det er greit med slike sammenkomster når det er bonusbarnet sin bursdag, konfirmasjon osv. 

kan jo ikke skjønne at de hadde noe interesse for å feire dåp til eksen og nydama 

Barnet ville ikke være i dåpen uten at moren var der.

Barnet er veldig avhenging av moren og vice versa, og da henger alltid typen hennes på og hans bøtteballett.

Jeg smiler og later som alt er fint, men det kan nok hende barnet leser mitt kroppspråk.

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Barnet er veldig avhenging av moren og vice versa, og da henger alltid typen hennes på og hans bøtteballett.

Jeg smiler og later som alt er fint, men det kan nok hende barnet leser mitt kroppspråk.

Ts

Og hvorfor ble besteforeldrene til barnet invitert? 
De har jo ikke noe med babyen å gjøre? 
da må dere forklare barnet at det ikke går. En 8 åring klarer fint å feire dåpen sammen med sin egen far og deg, når du har et godt forhold til barnet.

Barn skal ikke bestemme slike store avgjørelser. Du sitter jo igjen med en kjip følelse over din egen barndåp. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts

Er de med når barnet har samvær med far også da? 

Hvis barnet klarer å være på samvær uten mor, hadde det vel klart å være i dåpen uten alle i familien også.  

Hadde aldri godtatt å ha med eks, ny partner til eks og eksens foreldre i vår barnedåp. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg og min samboer har vært sammen i 5 år og har fått baby. Han har en 8 åring fra før av og har hatt et trøblete samarbeid med moren. Hun ble vanskelig når han gikk fra henne da barnet var 3 år.

Jeg har omtrent ikke snakket med henne og har kun smilt og snakket om vær og vind når vi har vært i samme rom.

Første nyttårsdag hadde vi dåpen og eksdamen til mitt bonusbarn og resten av hennes familie var invitert i dåpen, og det synes jeg er raust gjort av oss med tanke på att hun er vanskelig og skal straffe min mann for at han gikk fra henne. Da hennes familie kom till kirken så hilste de på min mmann og gratulerte han med dåpen, mens jeg kunne vært luft for hverken exdamens nye samboer, hans tenårings barn og besteforeldrene til mitt bonusbarn hilste på meg eller så min vei.

Jeg synes dette er veldig merkelig og sårt da jeg ikke har noe med bruddet mellom de to å gjøre, fordi han hadde vært singel i 6 månader da han møtte meg og bodde i sin egen leilighet.

Det er da mulig å oppføre seg som normale folk når man møtes i en sånn festlig anledning eller hva?

Det er i utgangspunktet et konfliktfylt forhold, og så blir du overrasket over at dere ikke ble en "big happy familiy" denne dagen? Akkurat det kunne du ha tenkt deg.

Ikke er det normalt å invitere eksen og hennes familie heller...

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ts

Da hadde jeg faktisk droppet å ha barnet der. 

Anonymkode: 5c44e...1d3

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette!  Og som regel blir ikke eksen plutselig vanskelig helt uten grunn, det er naivt å tro at den saken ikke har to sider.

Anonymkode: 520e7...4b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette!  Og som regel blir ikke eksen plutselig vanskelig helt uten grunn, det er naivt å tro at den saken ikke har to sider.

Anonymkode: 520e7...4b1

Herregud. 

Om jeg og min nye mann hadde fått en unge sammen, er det da vitterlig ingen grunn til at jeg skal invitere min eks i dåpen. Selv om han er faren til mitt første barn! 

Anonymkode: 5c44e...1d3

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke tenk mer på det. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor mor og besteforeldrene ble invitert, de kommer vel egentlig ikke til å ha mye med barnet deres å gjøre? Barnet og mor kan vel ikke være så knyttet til hverandre, for regner med at barnet er på samvær hos dere? Her høres det ut som at noe har skjedd. Enten har du ikke skjønt hva som har skjedd, eller så vil du ikke fortelle om det her.

Anonymkode: 806fa...553

• Liker 4
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...