AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Skrevet 3. januar 2024 Jeg er 7+5, og da jeg våknet i dag kom det litt rosa på papiret da jeg tørket meg. Har ikke hatt samleie eller gjort andre aktiviteter som kan være årsaken. Resten av dagen har det kommet litt brunlig blod på papiret ved hver tørking (slimete og rødbrunt). I tillegg kom det noen dråper i trusa da jeg gikk hjem fra jobb, men det var ikke mye. Jeg har litt stikking i magen, men ikke mer enn jeg har hatt tidligere. Kan dette være starten på en abort? Hvordan bør jeg forholde meg videre? Jeg har spurt jordmor, men hun sa bare "umulig å vite, det er bare å vente å se". Anonymkode: a8463...041 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #2 Skrevet 3. januar 2024 Jordmor har dessverre rett.. Du kan bestille time hos privat ultralyd Anonymkode: 9aaa7...162
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #3 Skrevet 3. januar 2024 Jeg hadde en relativt kraftig blødning etterfulgt av 3-4 dager med brun utflod. Ikke noe galt med foster, men måtte bestille ultralyd privat for å få bekreftet. Like greit å gjøre det med det samme for å slippe usikkerheten og bekymringene. Anonymkode: f1bd3...b9e
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #4 Skrevet 3. januar 2024 Hun har nok rett. Og det er hvertfall ingen av oss som kan vite. Anonymkode: d6fa5...a8d
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #5 Skrevet 3. januar 2024 Mest sannsynlig ja. Du må bare vente og se. Book en time til privat gyn for ultralyd. Evt til fastlegen for hcg om du er usikker. Anonymkode: e653b...587
BobbySocks Skrevet 3. januar 2024 #6 Skrevet 3. januar 2024 Det er det som er så grusomt, det er kun venting som viser hva som skjer.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #7 Skrevet 3. januar 2024 Jeg blødde en uke rundt den tiden. Dro til en privat gynekolog. Han skrev ut progesteron til meg, etter at vi så et bankende hjerte på ultralyden. Han sa at det var relativt vanlig å blø tidlig i graviditeten. Lykke til 💝 Anonymkode: 4b45f...109
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #8 Skrevet 3. januar 2024 50/50 - umulig å vite.. jeg blødde daglig fra uke 6-11, det gikk fint. Spottet av og på med nr 2 uke 5-9 - gikk også fint.. Anonymkode: 73e07...eed
Mandagsunge Skrevet 4. januar 2024 #9 Skrevet 4. januar 2024 (endret) Opp til 30% av gravide har sporblødningar i svangerskapet utan at det betyr noko er galt. Ein spontanabort vil typisk (men må ikkje) kome med ein større blødning + mens-aktige smertar. Endret 4. januar 2024 av Mandagsunge
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #10 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg er 7+5, og da jeg våknet i dag kom det litt rosa på papiret da jeg tørket meg. Har ikke hatt samleie eller gjort andre aktiviteter som kan være årsaken. Resten av dagen har det kommet litt brunlig blod på papiret ved hver tørking (slimete og rødbrunt). I tillegg kom det noen dråper i trusa da jeg gikk hjem fra jobb, men det var ikke mye. Jeg har litt stikking i magen, men ikke mer enn jeg har hatt tidligere. Kan dette være starten på en abort? Hvordan bør jeg forholde meg videre? Jeg har spurt jordmor, men hun sa bare "umulig å vite, det er bare å vente å se". Anonymkode: a8463...041 Jeg hadde en spontanabort i starten av året. Det startet med det du sier at det kom litt blod vær gang jeg tørket meg, men ikke ellers. Dette varte i noen dager før det kom masse blod. men jeg vet også at det er normalt å få småblødninger under svangerskap. Du må nok bare vente å se☺️ Anonymkode: 13b24...910 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #11 Skrevet 4. januar 2024 Dessverre er det sånn at du må vente å se det ann… har hatt 1 SA og 2 MA, og med alle de var det først bare litt rosa blod ved tørk… men det kan jo selvfølgelig ikke være noe også😊 vet om mange som har blødd tidlig i graviditeten, og det har gått bra likevel! Men greit å være forberedt på det kan ende dårlig også. Anonymkode: 69bf4...bc0
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #12 Skrevet 4. januar 2024 TS her. Takk for alle svar, selv om dere naturlig nok ikke kan si noe sikkert. I dag har det ikke vært noe blod, men jeg er ikke akkurat beroliget av det. Vi har derfor bestemt oss for å prøve å finne et sted å få tatt en ultralyd, forhåpentligvis om ganske kort tid. Anonymkode: a8463...041 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå