AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Skrevet 3. januar 2024 Det er så gjennomsyret med negativitet og dårlig stemning og jeg vil så gjerne få til en snuoperasjon. Jeg har en lederstilling så jeg kan kanskje klare å få til en liten operasjon selvom daglig leder også er negativ til det aller meste. Hva kan jeg gjøre for at arbeidsmiljøet skal bli bedre? Føler det er så mye som må tas tak i at jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne Anonymkode: 8b9c8...d14
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #2 Skrevet 3. januar 2024 er teamet stort? Eller hadde det vært overkommelig å snakke med hver enkelt av dem og i plenum? "Hva ville du endret?" Anonymkode: cd99e...982
endo Skrevet 3. januar 2024 #3 Skrevet 3. januar 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det er så gjennomsyret med negativitet og dårlig stemning og jeg vil så gjerne få til en snuoperasjon. Jeg har en lederstilling så jeg kan kanskje klare å få til en liten operasjon selvom daglig leder også er negativ til det aller meste. Hva kan jeg gjøre for at arbeidsmiljøet skal bli bedre? Føler det er så mye som må tas tak i at jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne Anonymkode: 8b9c8...d14 Finn ut problemet gjennom medarbeidersamtaler, samtaler med verneombud og tillitsvalgt. Og ta det opp i amu. Er en god start
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #4 Skrevet 3. januar 2024 Har vært gjennom dette, og endte opp med å bli helt utbrent. Måtte tilslutt endre på sammensetningen av gruppen, så håper på en bedre vår 🙏 Det er beintøft å komme inn som leder en plass med surt arbeidsmiljø, lykke til med prosessen. Anonymkode: 89d0d...feb
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #5 Skrevet 3. januar 2024 Hva med å sende ut en anonym spørreundersøkelse? Diverse spørsmål som er relatert til arbeidsmiljø. Ikke ha med alder eller kjønn, spesielt ikke om det er få ansatte. Det kan også være kommentarfelt hvor de kan fylle inn sine meninger. Føler ofte at medarbeiderundersøkelser er overfladisk. Man får aldri gå i dybden. Av og til er det faktisk slik at det kun er 1-2 som forsurer arbeidsmiljøet. Også blir de andre sett på som vanskelig/klagete selv om de har god grunn. En god leder tør å fikse problemene ved roten, ikke gå rundt grøten fordi man er redd ansatte blir sur eller vil slutte. Anonymkode: ff276...695
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #6 Skrevet 3. januar 2024 Tror ikke alltid det blir noe bedre av å ta slike ting opp i plenum. De som burde føle seg truffen ser ikke hvorfan de selv er og man snakket derfor litt til «døve ører». Mitt beste forslag er å begynne der du selv kan gjøre en forskjell og håpe at det smittet over på andre, nemlig å snakke positivt om og til kollegaene. Noen ganger direkte slik at kun de selv hører det men også i andres påhør når det passer seg. Pass på å fordele den positive oppmerksomheten ganske jevnt og pass på at den er ekte og berettiget. Ikke sikkert det funker men er jo verdt å prøve ut, skader jo aldri med litt positive tilbakemeldinger😊 Anonymkode: 69fdb...0f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå