AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Skrevet 3. januar 2024 I morges ble jeg skikkelig forbannet. Når jeg skulle kjøre Teslaen min ut fra innkjørselen vår så hadde brøytebilen laget en ugjennomtrengelig mur av en brøytekant langs hele innkjørselen. Dette kan da umulig være lovlig? Noen her som har en paragraf jeg kan slå i bordet med til kommunen? Anonymkode: 3615a...a36 2 1
A-hunter Skrevet 3. januar 2024 #3 Skrevet 3. januar 2024 Paragraf 5. Den får som regel kommunepampene til å svette skikkelig. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #5 Skrevet 3. januar 2024 Vegloven sier at det er grunneiers ansvar å rydde bort brøytekantene etter brøytebilen. Anonymkode: 46d75...ec9 8 1
Topsi Skrevet 3. januar 2024 #6 Skrevet 3. januar 2024 (endret) Tror kommunen tar mer hensyn til at bussen går enn at akkurat din bil kan ut og kjøre. Slik øå det nødvendigvis være i en krise Endret 3. januar 2024 av Topsi 3
Gjest jegerrinne Skrevet 3. januar 2024 #7 Skrevet 3. januar 2024 De har fult lov til å gjøre det. Og du må selv fjerne den snøen
Silva Pluvialis Skrevet 3. januar 2024 #8 Skrevet 3. januar 2024 jegerrinne skrev (6 minutter siden): De har fult lov til å gjøre det. Og du må selv fjerne den snøen Men jævlig irriterende, det skjønner jeg godt
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #9 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vegloven sier at det er grunneiers ansvar å rydde bort brøytekantene etter brøytebilen. Anonymkode: 46d75...ec9 Kunne du vise til den lovteksten? Er klar over at en privat vei er en privat vei. Men vår innkjørsel er ikke en hvilken som helst vei. Det er en lang vei omgitt av pene kastanjetrær på hver side. En pryd for øyet. Da blir man meget oppgitt når brøytesjåfør legger igjen en berlinmur på veien. Det hadde bare tatt han noen ekstra sekunder å sneie innom og få snøen ut i kanten, siden vår vei var ferdigbrøytet. Anonymkode: 3615a...a36
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #10 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kunne du vise til den lovteksten? Er klar over at en privat vei er en privat vei. Men vår innkjørsel er ikke en hvilken som helst vei. Det er en lang vei omgitt av pene kastanjetrær på hver side. En pryd for øyet. Da blir man meget oppgitt når brøytesjåfør legger igjen en berlinmur på veien. Det hadde bare tatt han noen ekstra sekunder å sneie innom og få snøen ut i kanten, siden vår vei var ferdigbrøytet. Anonymkode: 3615a...a36 https://codex.no/eiendomsrett/nabotvister/sno-nabo Anonymkode: aaaa3...371 1
Gjest jegerrinne Skrevet 3. januar 2024 #11 Skrevet 3. januar 2024 (endret) Silva Pluvialis skrev (15 minutter siden): Endret 3. januar 2024 av jegerrinne
Gjest jegerrinne Skrevet 3. januar 2024 #12 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kunne du vise til den lovteksten? Er klar over at en privat vei er en privat vei. Men vår innkjørsel er ikke en hvilken som helst vei. Det er en lang vei omgitt av pene kastanjetrær på hver side. En pryd for øyet. Da blir man meget oppgitt når brøytesjåfør legger igjen en berlinmur på veien. Det hadde bare tatt han noen ekstra sekunder å sneie innom og få snøen ut i kanten, siden vår vei var ferdigbrøytet. Anonymkode: 3615a...a36 https://dinside.dagbladet.no/bolig/far-dumpe-pa-tomten-din/80601153
Nowayback Skrevet 3. januar 2024 #13 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): I morges ble jeg skikkelig forbannet. Når jeg skulle kjøre Teslaen min ut fra innkjørselen vår så hadde brøytebilen laget en ugjennomtrengelig mur av en brøytekant langs hele innkjørselen. Dette kan da umulig være lovlig? Noen her som har en paragraf jeg kan slå i bordet med til kommunen? Anonymkode: 3615a...a36 Wow, Tesla og greier! Den må da klare å komme seg over en liten brøytekant, vel?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #14 Skrevet 3. januar 2024 DelvisPresley skrev (6 minutter siden): Wow, Tesla og greier! Den må da klare å komme seg over en liten brøytekant, vel? Liten? Vi snakker minst en halvmeter. Med tunge issvuller. Det ville tatt meg minst en time å måke for hånd. Heldigvis har vi en firhjuling med plog. Men det er irriterende å måtte rygge hele veien tilbake, parkere bilen i garasjen, kjøre ut med firhjulingen, måke, inn med firhjulingen igjen og så kjøre ut med bilen igjen. Kastet bort verdifulle minutter av mitt liv. Anonymkode: 3615a...a36
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #15 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kunne du vise til den lovteksten? Er klar over at en privat vei er en privat vei. Men vår innkjørsel er ikke en hvilken som helst vei. Det er en lang vei omgitt av pene kastanjetrær på hver side. En pryd for øyet. Da blir man meget oppgitt når brøytesjåfør legger igjen en berlinmur på veien. Det hadde bare tatt han noen ekstra sekunder å sneie innom og få snøen ut i kanten, siden vår vei var ferdigbrøytet. Anonymkode: 3615a...a36 Dette må da være trolling? Skal brøytesjåfører se at det er kastanjetrær i innkjørselen deres på vinteren? LOL Anonymkode: 3cfce...287 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #16 Skrevet 3. januar 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Kunne du vise til den lovteksten? Er klar over at en privat vei er en privat vei. Men vår innkjørsel er ikke en hvilken som helst vei. Det er en lang vei omgitt av pene kastanjetrær på hver side. En pryd for øyet. Da blir man meget oppgitt når brøytesjåfør legger igjen en berlinmur på veien. Det hadde bare tatt han noen ekstra sekunder å sneie innom og få snøen ut i kanten, siden vår vei var ferdigbrøytet. Anonymkode: 3615a...a36 Hva i helvete har trærne som står der med snøen og gjøre. Brøytemannskapet driver vel i trærne, og sikkert også deg. De er opptatt av veien. Du virker rimelig enkel. Anonymkode: 564d8...46a
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #17 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): I morges ble jeg skikkelig forbannet. Når jeg skulle kjøre Teslaen min ut fra innkjørselen vår så hadde brøytebilen laget en ugjennomtrengelig mur av en brøytekant langs hele innkjørselen. Dette kan da umulig være lovlig? Noen her som har en paragraf jeg kan slå i bordet med til kommunen? Anonymkode: 3615a...a36 Du har vel tung nok bil til å brøyte deg igjennom? Eller har du en billig tesla? Anonymkode: ca832...782 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #18 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Liten? Vi snakker minst en halvmeter. Med tunge issvuller. Det ville tatt meg minst en time å måke for hånd. Heldigvis har vi en firhjuling med plog. Men det er irriterende å måtte rygge hele veien tilbake, parkere bilen i garasjen, kjøre ut med firhjulingen, måke, inn med firhjulingen igjen og så kjøre ut med bilen igjen. Kastet bort verdifulle minutter av mitt liv. Anonymkode: 3615a...a36 Ta firhjulingen til jobb da vel! Anonymkode: 46d75...ec9 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #19 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): I morges ble jeg skikkelig forbannet. Når jeg skulle kjøre Teslaen min ut fra innkjørselen vår så hadde brøytebilen laget en ugjennomtrengelig mur av en brøytekant langs hele innkjørselen. Dette kan da umulig være lovlig? Noen her som har en paragraf jeg kan slå i bordet med til kommunen? Anonymkode: 3615a...a36 Greit at de fleste med tesla er idioter, men her tror jeg grensa er nådd 🙂 Anonymkode: 2b8ec...5a0 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #20 Skrevet 3. januar 2024 jegerrinne skrev (5 timer siden): https://dinside.dagbladet.no/bolig/far-dumpe-pa-tomten-din/80601153 Det å dumpe snø inn på tomta har jeg ingen problemer med, freser de så havner snøen inne på tomta. Med nå har jeg fått en stor brøytekant, ca 1 m høy og bred, foran egen innkjørsel. Det er trangt langs fortauet, så når det er en åpning, som min innkjørsel, havner mye snø og is der. Vanligvis pleier de å fjerne denne kanten, ikke skjedd foreløpig. Håper det skjer, for dette er en kant jeg ikke kan fjerne med min spade. Anonymkode: ddb09...199
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå