Cyndaquil Skrevet 3. januar 2024 #1 Skrevet 3. januar 2024 (endret) Jeg leser en BMW i3 jeg vurderer om jeg skal kjøpe etter leasingperioden som går ut i vår. Er det noen her med erfaring og kjøpe ut leasingbil fra bmw? Skal de gjerne ha veldig høy pris for den (over markedspris) , Er det lett å samarbeide med? Hva er prosessen hos dem om jeg skal kjøpe bil? Det er jo mye man skal gjøre før man skal levere inn fikk jeg info om, men skal det komme med litt info om hva man skal gjøre om man vil kjøpe bilen ut Jeg har forsøkt å få et pris estimat, men de forhandler sier til meg at at om han vil kjøpe bilen får man ikke vite noe pris eller noe i den duren for en måned før den skal inn. Det synes jeg var litt underlig Endret 3. januar 2024 av Cyndaquil Altfor mye skrivefeil og autocorrect feil ,flau
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #2 Skrevet 3. januar 2024 BMW er ikke særlig pålitelige biler og veldig dyre i drift. Leasing er også den dyreste måten å ha bil på. Så, på en måte, er det lurt å heller bare kjøpe en bil. Men det er kun forhandleren din som kan gi deg konkrete tilbud. Press de gjerne litt. Det er kjøpers marked nå. Og kontrolles gjerne det du skriver før du trykker på den store knappen, svært mange skrivefeil og vanskelige å lese, det der. Anonymkode: b9322...72b 1
Snublefot62 Skrevet 3. januar 2024 #3 Skrevet 3. januar 2024 Tja. Det er mange faktorer som spiller inn. Men en god deal er det nok neppe. Og når forhandler allerede nå ikke er samarbeidsvillige så er det kanskje verdt å bli ferdig med de? 1
Cyndaquil Skrevet 3. januar 2024 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): BMW er ikke særlig pålitelige biler og veldig dyre i drift. Leasing er også den dyreste måten å ha bil på. Så, på en måte, er det lurt å heller bare kjøpe en bil. Men det er kun forhandleren din som kan gi deg konkrete tilbud. Press de gjerne litt. Det er kjøpers marked nå. Og kontrolles gjerne det du skriver før du trykker på den store knappen, svært mange skrivefeil og vanskelige å lese, det der. Anonymkode: b9322...72b Jeg angrer for at jeg gikk for leasing ja. Før alle rentehopp betalte jeg 3500 kr i måneden, så har det bare økt siden med rentene er det nesten 5000kr. Men siden man er bundet med kontrakt har man ikke blitt kvitt bilen heller. så lekse lært. Skal aldri leie bil flere ganger, kun eie. Da står jeg fri å selge den om den blir for kostbar eller jeg vil . det gikk litt fort når jeg skrev, skal fikse litt skrivefeil 1
Cyndaquil Skrevet 3. januar 2024 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2024 Snublefot62 skrev (1 time siden): Tja. Det er mange faktorer som spiller inn. Men en god deal er det nok neppe. Og når forhandler allerede nå ikke er samarbeidsvillige så er det kanskje verdt å bli ferdig med de? De er jo ikke samarbeidsvillig, men syns det er underlig at de ikke vil si noe om hva de vil ha for bilen eller estimere noe før 1 mnd før. Mange vil jo planlegge noe mnd i forveien eller kjøpe seg en annen bil om prisen de skal ha er for høy 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #6 Skrevet 4. januar 2024 Cyndaquil skrev (8 timer siden): ÆFør alle rentehopp betalte jeg 3500 kr i måneden, så har det bare økt siden med rentene er det nesten 5000kr. 5000 kr/mnd er tilsvarende et boliglån på 850000 kr hos DnB akkurat nå. 😱 Jeg skjønner at billeie er dyrere enn boliglån, men du blir loppet så til de grader. Dette hadde jeg definitivt prøvd å forhandle på. Med mindre du er fryktelig glad i BMWen eller vasser i penger ellers, hadde jeg også undersøkt å kjøpe eller bytte til en fornuftbil som f.eks. Kia, Honda eller Mazda. De leieutgiftene du har på 60000 kr/år finansierer lett en skikkelig god bil. Anonymkode: b9322...72b
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #7 Skrevet 4. januar 2024 Cyndaquil skrev (13 timer siden): Jeg leser en BMW i3 jeg vurderer om jeg skal kjøpe etter leasingperioden som går ut i vår. Er det noen her med erfaring og kjøpe ut leasingbil fra bmw? Skal de gjerne ha veldig høy pris for den (over markedspris) , Er det lett å samarbeide med? Hva er prosessen hos dem om jeg skal kjøpe bil? Det er jo mye man skal gjøre før man skal levere inn fikk jeg info om, men skal det komme med litt info om hva man skal gjøre om man vil kjøpe bilen ut Jeg har forsøkt å få et pris estimat, men de forhandler sier til meg at at om han vil kjøpe bilen får man ikke vite noe pris eller noe i den duren for en måned før den skal inn. Det synes jeg var litt underlig Det selger sier stemmer. De prøver å få for høy pris. Min ene sønn og min mann leaset samme modell og de ga høyere pris til min mann enn min sønn, begge droppet BMW etter det Anonymkode: bc190...6d1
aksase Skrevet 4. januar 2024 #8 Skrevet 4. januar 2024 Det er en del regler og lovverk rundt leasing som begrenser dette med utkjøp. Det er f.eks. ikke tillatt å avtale utkjøp ved inngåelse av avtalen. Det er først når avtalen utløper at forhandler har anledning til å tilby deg utkjøp som et alternativ til innlevering. Det er først da du vil få greie på hva det vil koste, også. Jeg anbefaler at du bare venter til forhandler tar kontakt ved avtaleslutt. Da vil du få greie på muligheter og hva det vil koste å kjøpe bilen. Først da kan du få den informasjonen du trenger for å bestemme deg for om det er lurt å beholde bilen, eller om du skal kvitte deg med den.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #9 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): 5000 kr/mnd er tilsvarende et boliglån på 850000 kr hos DnB akkurat nå. 😱 Jeg skjønner at billeie er dyrere enn boliglån, men du blir loppet så til de grader. Dette hadde jeg definitivt prøvd å forhandle på. Med mindre du er fryktelig glad i BMWen eller vasser i penger ellers, hadde jeg også undersøkt å kjøpe eller bytte til en fornuftbil som f.eks. Kia, Honda eller Mazda. De leieutgiftene du har på 60000 kr/år finansierer lett en skikkelig god bil. Anonymkode: b9322...72b Hvor lang nedbetalingstid ville dette lånet hatt? Fordi om det skulle blitt nedbetalt på 5 år så ville kun avdragene blitt på 14 166kr mnd… så kommer renter oppå der Anonymkode: eef74...091
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå