AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Skrevet 3. januar 2024 Jeg skal kjøpe nytt kjøleskap og det jeg hadde var i energiklasse A, det jeg tenker kjøpe nå er i energiklasse D. Vil det bare si at det jeg kjøper nå bruker mer strøm? Anonymkode: 7647c...f86
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #2 Skrevet 3. januar 2024 Ingen som kan forklare meg? Anonymkode: 7647c...f86
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #3 Skrevet 3. januar 2024 Bruk Google, du får det opp med en gang. Anonymkode: 2c985...b9f 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #4 Skrevet 4. januar 2024 I utgangspunktet ja. Samtidig er det slik at skalaen er strammet inn. En periode ble det A++ etc siden skapene var mye bedre enn hva som var kravet til A. Hvis skapet ditt er gammelt, er det mulig at kravet til da å få A bare ville gitt D i dag. Jeg fant ikke gamle skalaer, men tror ikke justeringene så drastiske. Det er også forskjell ut fra størrelsen på skapet. Et stort skapet kan bruke mer energi, og få A, enn et mindre skap. Anonymkode: e0d6d...316 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå