Gå til innhold

«Skylder» man andre forbrukere å gi ærlig tilbakemelding på varer og tjenester man ikke er fornøyd med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser ofte produktanmeldelser selv, og har god nytte av det.

Legger ofte igjen anmeldelser når jeg er veldig fornøyd, eller dersom det er en spesifikk svakhet ved en vare. Da får leverandøren en sjanse til å forbedre produktet, og man gir andre forbrukere en heads up før de kjøper.

Men jeg synes at det er verre når man kjøper tjenester man ikke er fornøyd med fra små bedrifter eller folk som er selvstendig næringsdrivende.

I går hadde jeg booket time hos en selvstendig næringsdrivende, og bookingplattformen vil at jeg skal gi «opplevelsen» et gitt antall stjerner. Dersom andre har opplevelser som ligner min, vil de nok tenke at de heller bruker pengene sine et annet sted neste  gang. Men dersom jeg bare gir en dårlig rating, føler jeg at jeg bare gir tilbyderen dårlig reklame uten å være veldig konstruktiv.

Synes oppriktig synd på den jeg kjøpte tjenesten av, tror ikke at vedkommende ser kundeperspektivet helt. Sannsynligvis har h*n ikke vedkommende kjøpt tilsvarende tjenester hos andre, og skjønner ikke helt hva kunder forventer.

Hva tenker dere? Bør man gi en dårlig karakter eller omtale anonymt, for å hjelpe andre?

Nå virker det som at jeg overtenker dette veldig, men jeg har vært borti samme problemstilling flere ganger og synes at det er vanskelig. Dersom elektriker Olsen er selvstendig næringsdrivende og jeg er misfornøyd med arbeidet hans, kan det føles litt som et personangrep å gi en dårlig rating. Samtidig vil jeg jo ikke at andre kunder skal ha en dårlig opplevelse. 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 388df...17d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er så mange falske anmeldelser at det ikke nytter. Dessuten kan bedrifter få slettet dårlige anmeldelser.

Anonymkode: 107d9...414

Skrevet

Nei. Det er ein frivillig ting

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt. Synes nesten vi burde hatt en tråd på kvnneguiden for annmeldelser av varer ette det har gått litt tid. Mange plasser kan du ikke skrive annmeldelse hvis det har gått noen uker, men du må jo få testet produktet. 

jeg starter her:

tretorn støvler: holder max ett år. Har reklamert og byttet modell tre ganger nå. Etter ett år slipper de alltid vann. 

dun of norway dyner: dunet samler seg raskt i en del av dynen. Dynen var ubrukelig etter første vinter.

Anonymkode: 6e839...472

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Absolutt. Synes nesten vi burde hatt en tråd på kvnneguiden for annmeldelser av varer ette det har gått litt tid. Mange plasser kan du ikke skrive annmeldelse hvis det har gått noen uker, men du må jo få testet produktet. 

jeg starter her:

tretorn støvler: holder max ett år. Har reklamert og byttet modell tre ganger nå. Etter ett år slipper de alltid vann. 

dun of norway dyner: dunet samler seg raskt i en del av dynen. Dynen var ubrukelig etter første vinter.

Anonymkode: 6e839...472

Det var en kjempegod idé!

Ikke helt det jeg tenkte på da jeg opprettet denne tråden, men vi kan jo lage en ny tråd?

- TS

Anonymkode: 388df...17d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker alltid at det er langt større sjanse for at folk lager anmeldelse hvis de er misfornøyd, så jeg tar dem med en klype salt. Når det feks gjelder hoteller, har det hendt at jeg lar være å anbefale så det ikke skal bli større rift om rommene på mine favoritthoteller.  😅

Anonymkode: 37192...926

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...