Gå til innhold

Forslag til ny nattkrem med litt retinol?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har vært veldig fornøyd med Paulas Choice Resist Barrier repair , den er super for huden min, er ikke parfymert og ikke testet på dyr. Jeg har ganske sensitiv hud og tåler ikke så godt c vitamin og retinol i sterkere doser. Men nå får denne kremen ny formula og kommer ikke lenger til å ha retinol... 

Siden jeg har bikket 40 vil jeg gjerne ha litt retinol i kveldsrutinen min. 

Er det noen som vet om noen "dupes"? 

Anonymkode: c734a...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Direkte "dupes" er de ikke, men disse har gode ingredienser og lavt retinolinnhold:

No 7 Pure Retinol Night Cream - jeg klarer ikke å finne ut eksakt konsentrasjon av retinol, men ingrediensen kommer langt ned på lista, så jeg vil anta at den er noe tilsvarende den fra PC.

Avène Physiolift Nigth Balm - inneholder retinal/retinaldehyd, som sies å være 11 ganger mer effektivt enn retinol, og samtidig mer skånsomt. Inneholder 0,05% retinal. Den inneholder også litt parfyme, og færre fuktighetsingredienser enn No 7.

COSRX The Retinol 0,1% Day Cream - kan helt fint brukes som nattkrem, da den inneholder masse fukt og er uten SPF.

Jeg er overrasket over hvor vanskelig det er å finne (natt)kremer med retinol tilpasset sensitiv hud - jeg fant flere enn disse her, men de inneholder niacinamide, parfyme og eteriske oljer som man bør være varsom med når man har sensitiv hud. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for god hjelp, det er gull verdt! Jeg skal klikke hjem No 7 kremen først jeg også tar det derfra. Jeg har endel bra om det merket. 

Anonymkode: c734a...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...