AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Del Skrevet 3. januar 2024 Jeg har vært veldig fornøyd med Paulas Choice Resist Barrier repair , den er super for huden min, er ikke parfymert og ikke testet på dyr. Jeg har ganske sensitiv hud og tåler ikke så godt c vitamin og retinol i sterkere doser. Men nå får denne kremen ny formula og kommer ikke lenger til å ha retinol... Siden jeg har bikket 40 vil jeg gjerne ha litt retinol i kveldsrutinen min. Er det noen som vet om noen "dupes"? Anonymkode: c734a...2e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 4. januar 2024 #2 Del Skrevet 4. januar 2024 Direkte "dupes" er de ikke, men disse har gode ingredienser og lavt retinolinnhold: No 7 Pure Retinol Night Cream - jeg klarer ikke å finne ut eksakt konsentrasjon av retinol, men ingrediensen kommer langt ned på lista, så jeg vil anta at den er noe tilsvarende den fra PC. Avène Physiolift Nigth Balm - inneholder retinal/retinaldehyd, som sies å være 11 ganger mer effektivt enn retinol, og samtidig mer skånsomt. Inneholder 0,05% retinal. Den inneholder også litt parfyme, og færre fuktighetsingredienser enn No 7. COSRX The Retinol 0,1% Day Cream - kan helt fint brukes som nattkrem, da den inneholder masse fukt og er uten SPF. Jeg er overrasket over hvor vanskelig det er å finne (natt)kremer med retinol tilpasset sensitiv hud - jeg fant flere enn disse her, men de inneholder niacinamide, parfyme og eteriske oljer som man bør være varsom med når man har sensitiv hud. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #3 Del Skrevet 4. januar 2024 Tusen takk for god hjelp, det er gull verdt! Jeg skal klikke hjem No 7 kremen først jeg også tar det derfra. Jeg har endel bra om det merket. Anonymkode: c734a...2e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dol_br Skrevet 5. januar 2024 #4 Del Skrevet 5. januar 2024 Har brukt disse to: Skintegra Retiron 0.05 Retinol Skin-Renewing Daily Micro-Dose Serum | Kiehl's Norge (kiehls.no) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå