AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Del Skrevet 3. januar 2024 En ting jeg ikke skjønner.. Ei jeg kjenner påstår at hennes egen far har misbrukt henne seksuelt gjennom hele barndommen. Hun forteller at dommerne aldri har hørt en så føl historie og mener mannen skal dømmes til Norges strengeste straff.. dette synes jeg virker rart, da det aldri ble rettsak. Hun er skuffet over at far ikke ønsker kontakt med henne, og har selv besøkt han og tatt med barna sine til han, og han har vært barnevakt. Hun er veldig opptatt av psykologer og hjelpeapparat. Og er opptatt av at psykologer og hjelpeapparat skal yte langt over normalen. Sende hjertemeldinger osv. ta henne på slutten av dagen så hun får to- tre timer terapi. Hun blir sint på terapeutene om de avslutter etter 45 min. Da hun mener det ikke er pasienter etter henne, og de skal jo bare hjem å spise middag likevel. Ender ofte opp med at hun bytter behandlere så snart de setter grenser for henne. Etter 25 år i terapi og hjelpeapparat får hun ikke mer på DPS. Nå skal hun saksøke og styre med statsforvalteren for at hun ikke får nok. Jeg skjønner at hun sliter men jeg forstår ikke hva som egentlig feiler henne.. Noen sol Jar vært borti liknende tilfeller og som har noen tanker rundt dette? (Skrevet litt om så det ikke er gjenkjenvart) Anonymkode: 8ec98...d99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #2 Del Skrevet 3. januar 2024 Tenker at dette er ei som åpenbart sliter med noe, og det er ikke så lett å få hjelp om man hele tiden bytter behandlere. Anonymkode: 6a66e...b3c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #3 Del Skrevet 3. januar 2024 Litt rart å ta med barna til misbrukeren. Det reagerte jeg mest på. Det er ingen pedofile som får lovens strengeste straff, selv om de burde det. 25 år i behandling høre mye ut, men noen trenger kanskje det. Anonymkode: acac2...2be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #4 Del Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Litt rart å ta med barna til misbrukeren. Det reagerte jeg mest på. Det er ingen pedofile som får lovens strengeste straff, selv om de burde det. 25 år i behandling høre mye ut, men noen trenger kanskje det. Anonymkode: acac2...2be Det er det jeg også tenker. Og at dommeren hadde sagt at han skal få lovens strengeste straff. Men hvordan kan de si det uten at det har vært rettsak og begge sider er hørt og bevisføring.. det stusser jeg på. Hun bytter behandlere fordi hun selv knytter seg sånn til de, og presser grensene, kontakter de på fritiden og trenger å føle seg spesiell. Hun er veldig opptatt av at terapeuten skal føle ekstra for henne, og forteller om dette. Videresender kjærlige meld fra terapeuten til meg og sikkert flere. Til slutt klarer de ikke mer og hun må få ny behandler Anonymkode: 8ec98...d99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #5 Del Skrevet 3. januar 2024 Borderline. Anonymkode: 9518e...53b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Victoria95 Skrevet 3. januar 2024 #6 Del Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): En ting jeg ikke skjønner.. Ei jeg kjenner påstår at hennes egen far har misbrukt henne seksuelt gjennom hele barndommen. Hun forteller at dommerne aldri har hørt en så føl historie og mener mannen skal dømmes til Norges strengeste straff.. dette synes jeg virker rart, da det aldri ble rettsak. Hun er skuffet over at far ikke ønsker kontakt med henne, og har selv besøkt han og tatt med barna sine til han, og han har vært barnevakt. Hun er veldig opptatt av psykologer og hjelpeapparat. Og er opptatt av at psykologer og hjelpeapparat skal yte langt over normalen. Sende hjertemeldinger osv. ta henne på slutten av dagen så hun får to- tre timer terapi. Hun blir sint på terapeutene om de avslutter etter 45 min. Da hun mener det ikke er pasienter etter henne, og de skal jo bare hjem å spise middag likevel. Ender ofte opp med at hun bytter behandlere så snart de setter grenser for henne. Etter 25 år i terapi og hjelpeapparat får hun ikke mer på DPS. Nå skal hun saksøke og styre med statsforvalteren for at hun ikke får nok. Jeg skjønner at hun sliter men jeg forstår ikke hva som egentlig feiler henne.. Noen sol Jar vært borti liknende tilfeller og som har noen tanker rundt dette? (Skrevet litt om så det ikke er gjenkjenvart) Anonymkode: 8ec98...d99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #7 Del Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Borderline. Anonymkode: 9518e...53b Skjønner ikke helt hvordan det samsvarer med det TS beskriver? Høres mer ut som en form for avhengig pf, om det skulle være en pf. Anonymkode: 5a1ce...f58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #8 Del Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Skjønner ikke helt hvordan det samsvarer med det TS beskriver? Høres mer ut som en form for avhengig pf, om det skulle være en pf. Anonymkode: 5a1ce...f58 Hun har vært på et kurs/ opplegg for emosjonell ustabil personlighetsforst men sier hun ikke har det. Men kan ha nytte av det. sendte meg også en podcast hun ble anbefalt av psykologen. Den handlet jo om borderline. Spurte henne om om det er det hun har, men nei.. Hun får hjemmebesøk av terapauten, og en gang hun gikk etter 45 min ble hun sint, da hun mente at hun kunne sitte lenger da hun ikke hadde noen etter. Dama skulle jo ha lunsjpause. Da kuttet hun seg og ringte terapauten om hjelp. Kontrollere terapauten på et vis. Om dette stemmer, eller om det er fantasi vet jeg ikke. Spør jo henne om hvordan det er å være mamma når hun har det slik. Da sier hun at når barna kommer hjem fra skolen så er alt normalt og da er hun mor. man kan vel ikke kutte seg og lage drama i det ene øyeblikket for så å være normal igjen i neste? Anonymkode: 8ec98...d99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #9 Del Skrevet 3. januar 2024 På'n igjen, skjønner jeg 🤣 Anonymkode: 09167...4b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerkroppen Skrevet 4. januar 2024 #10 Del Skrevet 4. januar 2024 Forstår jeg det rett dersom hun påstår at hun har snakket med en dommer, men at saken aldri har vært rettsført? Har hun i det hele tatt anmeldt saken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #11 Del Skrevet 4. januar 2024 Det inntrykket jeg fikk av å lese dette om hvordan du beskrev henne, er at hun sliter sterkt med traumer. Sinne er noe som er et traume. Sinne er et traumeuttrykk. Det skjer noe i hjernen etter traume og en kan handle utenfor seg selv på hvordan en faktisk er. Vær forståelsefull. Støtt henne. Ikke gi opp. Da er du en mye bedre venn og det vil også på sikt hjelpe henne fordi det er i hovedsaklig våre venner og familie som skal dra oss tilbake til et normalt og fungerende liv. Anonymkode: 63b1a...06f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #12 Del Skrevet 4. januar 2024 Hun virker ødelagt. Og det er jo ikke rart hvis det stemmer at hun ble seksuelt misbrukt. Ikke alle ofre slutter å elske overgriperen sin. De hater gjerne seg selv i stedet. Tenker hun ikke fortjener bedre, og at hvis hun gjør alt riktig, så vil faren elske henne. Anonymkode: df61d...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #13 Del Skrevet 4. januar 2024 sommerkroppen skrev (5 timer siden): Forstår jeg det rett dersom hun påstår at hun har snakket med en dommer, men at saken aldri har vært rettsført? Har hun i det hele tatt anmeldt saken? Hun har anmeldt det, men det ble aldri noen sak.. Derfor synes jeg det er rart at dommeren har sagt dette. Tror mye hun sier er en blanding av fantasi og overdrivelse. Hun har venner som er innenfor psykisk helsevern, og hun ene hadde selvskader seg på toalettet på dps og det var blid overalt. Hun er litt i samme gate selv, da hun gjør mye rart for å bli sett av psykologer og hjelpeinstanser. Anonymkode: 8ec98...d99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå