AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Skrevet 3. januar 2024 Kan noen forklare meg kort og konsist hvilken risk man tar om man godtar et bud uten finansieringsbevis? Hva vil det si for oss som selger? Hva vil det si for megleren? Anonymkode: 92713...750
MakeItHappen Skrevet 3. januar 2024 #2 Skrevet 3. januar 2024 Det er ikke sikkert kjøper har midler/får lån, og da har du i realiteten ingen kjøper. Men det er jo ikke angrefrist, så kan bli en økonomisk smørje. 1
Topsi Skrevet 3. januar 2024 #3 Skrevet 3. januar 2024 Jeg tenker det er risikabelt å godta bud uten at det er garantert finansiering 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #4 Skrevet 3. januar 2024 Topsi skrev (Akkurat nå): Jeg tenker det er risikabelt å godta bud uten at det er garantert finansiering Hva konkret skjer? Om vi godtar budet og budgiveren ikke har penger å betale med, hva skjer da? Anonymkode: 92713...750
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #5 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva konkret skjer? Om vi godtar budet og budgiveren ikke har penger å betale med, hva skjer da? Anonymkode: 92713...750 Da kan du typisk kreve budgiveren for dine ekstra-utgifter (flere visninger, evt lavere salgspris). Hvis selger ikke eier nåla i veggen (f.eks firma som har gått konkurs) så står du på bar bakke. Dette bør megler fortelle deg, og sjekke om kjøperen er troverdig. Anonymkode: 72d9b...daa 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #6 Skrevet 3. januar 2024 Da vennina mi kjøpte så hadde ho kun at ho hadde penger på konto siden ho ikke hadde lån, kjøpte kontant. Men måtte bevise overfor megler at ho hadde penger før bud Anonymkode: 33652...af4 1
Topsi Skrevet 3. januar 2024 #7 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva konkret skjer? Om vi godtar budet og budgiveren ikke har penger å betale med, hva skjer da? Anonymkode: 92713...750 Her er litt info https://www.synega.com/no-no/kunnskapssenter/heving-av-boligkjop-kjoper-og-selgers-rettigheter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå