AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Skrevet 3. januar 2024 Her kommer et lite spørsmål herifra, og jeg håper det kan komme noen fornuftige svar som gjør meg litt klokere.. Barnehagen sendte i går ut sms om at de hadde funnet avføring fra mus i barnehagen da de kom til planleggingsdag i går. Avføringen var funnet på flere områder, spredt over er større areal og flere etasjer, deriblant kjøkken og matlager. Ei mus ble senere på dagen fanget i musefelle. Personalet hevder å ha vasket og rengjort, kastet mat og gjennomgått barnehagen slik at situasjonen er under kontroll. Alt dette på en dag. Likevel lurer jeg på; er det «godt nok» at personalet tar denne vasken? Bør ikke dette gjøres av noen kyndige? Og bør ikke andre instanser kobles inn? Jeg tenker jo at en ting er hva du og jeg gjør hjemme, men er det ikke litt mer fastsatte regler og retningslinjer i barnehager? Det er et stort bygg med mange kriker og kroker, bør ikke dette ettergås av proffe? Jeg er på ingen måte hysterisk, men hadde kanskje forventet at dette ble sjekket grundigere, spesielt når musa har vært på matbod og kjøkken. Anonymkode: 53b2d...b5b
Sofakona Skrevet 3. januar 2024 #2 Skrevet 3. januar 2024 Mus kommer seg inn uansett..bitte små hull etc. Nå er det kaldt og da kommer de inn i varmen. Beste er da følge med å sette ut feller 5
atropos Skrevet 3. januar 2024 #3 Skrevet 3. januar 2024 Spør styreren da? At personalet i barnehagen vasker er helt greit. Det skal rengjøres grundig og det regner jeg med at de har gjort. De vil vel ikke at barna skal bli syke. Hvis man kontaktet skadedyrsfirma så kommer de på befaring og legger ut feller. Det vil uansett ta tid, så det viktigste er at det blir vasket før barna kommer. De «proffe» vaskerne kommer og vasker barnehagen hver dag uansett? I barnehagen vår var det kommet inn mus fordi vaskefirmaet hadde åpnet en dør mens de vasket. 😝 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #4 Skrevet 3. januar 2024 Det går nok fint. Får være måte på hvor hysterisk man skal være for allting 🤷🏼♀️🙄 Anonymkode: 4f42f...847 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #5 Skrevet 3. januar 2024 Det går fint, så lenge de kastet alt av mat og vasket. Anonymkode: 77a67...88c
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #6 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det går nok fint. Får være måte på hvor hysterisk man skal være for allting 🤷🏼♀️🙄 Anonymkode: 4f42f...847 Å kalle det hysterisk er litt korttenkt, men tenker det var verst for de ansatte å vaske dette her dersom det ikke ble sørget for smittevernsutstyr ved vasking. Musepest https://www.huseierne.no/alt-om-bolig/inneklima/muselort-kan-gi-musepest/ Anonymkode: 6f6b5...eac 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #7 Skrevet 3. januar 2024 Jeg tipper barnehagen har rutiner for sånne ting, det er neppe den første musa som kommer seg inn i et offentlig bygg Anonymkode: 14fc9...21f
Tomas77 Skrevet 3. januar 2024 #8 Skrevet 3. januar 2024 29 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tipper barnehagen har rutiner for sånne ting, det er neppe den første musa som kommer seg inn i et offentlig bygg Anonymkode: 14fc9...21f Nei men de fleste kontoransatte kryper ikke på gulv eller putter små svarte kuler de kommer over i munnen. Musepest er noe herk, om det holder at personalet vasker kommer jo helt an på hva slags jobb de har gjort. Jobbet selv en periode med kommunale boliger og en del vaskeselskap vi hoiket inn var ikke noe bedre enn et gjennomsnittlig barnehagepersonale. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå