AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Skrevet 3. januar 2024 Hvordan fungerer dette med skattefradrag? Hvis man gir 5.000 kr til Kreftforeningen, får man skattefradrag på 5.000 eller bare en viss prosent? Anonymkode: 5baa7...eb7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #2 Skrevet 3. januar 2024 Du tror vel ikke at staten dekker hele donasjonen din? Du får fradrag i nettoinntekt på 5 000. Skatten reduseres med 22% av det. Anonymkode: 8ce9c...aa1 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #3 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du tror vel ikke at staten dekker hele donasjonen din? Du får fradrag i nettoinntekt på 5 000. Skatten reduseres med 22% av det. Anonymkode: 8ce9c...aa1 Takk for svar. Dette gir mening. Er en som står på stand utenfor butikken her som reklamerer med skattefradrag på hele beløpet og det fikk jeg ikke til å stemme. Synes det er en sleip måte å markedsføre seg på. Anonymkode: 5baa7...eb7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #4 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar. Dette gir mening. Er en som står på stand utenfor butikken her som reklamerer med skattefradrag på hele beløpet og det fikk jeg ikke til å stemme. Synes det er en sleip måte å markedsføre seg på. Anonymkode: 5baa7...eb7 du får skattefradrag på 22% på hele beløpet på 5000 kr. Samme måten beskriver man skatt i andre kontekster også, f. eks. skatt på boliglånsrenter. Anonymkode: c8ea8...116
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #5 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): du får skattefradrag på 22% på hele beløpet på 5000 kr. Samme måten beskriver man skatt i andre kontekster også, f. eks. skatt på boliglånsrenter. Anonymkode: c8ea8...116 Jeg ordla meg litt dumt. Det hun faktisk sa var at man får igjen hele beløpet på skatten. Jeg spurte hva hun mente og det var da hun sa det med 5.000 kr. Anonymkode: 5baa7...eb7 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #6 Skrevet 4. januar 2024 14 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ordla meg litt dumt. Det hun faktisk sa var at man får igjen hele beløpet på skatten. Jeg spurte hva hun mente og det var da hun sa det med 5.000 kr. Anonymkode: 5baa7...eb7 Hun ordla seg også litt dumt da, med andre ord. Anonymkode: b4a31...83a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå