Gå til innhold

Hva synes dere om å sove i stua når man er syk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar kanskje at jeg er den sære her, men er usikker. Vi er en husholdning på fem stk, alle over 16 år. Når noen er syke så synes jeg at hvis de uansett bare sover, så kan de ligge på rommet sitt. Alle er gamle nok til å klare å bruke mobilen om de trenger noe og vi voksne kan gå innom å se til dem. Jeg ser ikke poenget med å kreke seg ned i stua bare for å sovne asap. Når man er syk og sover så ligger man gjerne med åpen munn, puster tungt, det blir veldig fort sykdomslukt i lufta. Vi bor ikke så stort og må spise måltider ved spisestuebordet i stua og jeg synes da at det er helt unødvendig å måtte sitte med en sove-syk person som peser med åpen munn like ved siden av deg, og som uansett ikke enser noe eller noen. Stua er også det eneste oppholdsrommet for resten av gjengen som ikke er syke, med mindre alle de skal sitte på rommene sine. 

Er jeg sær angående dette, hva tenker dere? Som dere forstår så er da jeg og samboer uenige her. 

Anonymkode: 04b21...d81

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom de ikke har 40 i feber og er ekstremt dårlige og trenger tilsyn, så bør de sove på rommet sitt.

Anonymkode: 76f6c...2b0

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet

Ja, med mindre man trenger tilsyn 100% av tida så kan man gå på rommet og minimere smittefaren for de andre. I tillegg føler da de andre ikke at de må snakke lavt, liste seg forbi og finne seg et annet sted å være. Hvorfor skal noen absolutt sove i stua hos dere??

• Liker 5
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Sjuke folk trenger da ikke å ligge på utstilling midt i stua og smitte alle andre i husstanden!

Anonymkode: 9c608...581

• Liker 20
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Wow, det må være det mest uempatisle og sære jeg har mest her inne 👀

Jeg synes definitivt ikke man skal stenges inne på rommet sitt. år man er syk nei.

Anonymkode: c3503...d6c

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår godt hva du mener, men... Jeg har alltid flyttet meg fra soverom til stua når jeg våkner om morgenen, utelukkende for å føle at jeg har stått opp. Da blir liksom formen litt bedre, selv om jeg bare sover. I tillegg er det godt å høre på resten av familien prate osv. 

(Unntaket e omgangssyke).

Anonymkode: 1401b...065

• Liker 25
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du er sær, når dere bor så mange folk i ett hus så har dere vel flere oppholdsrom? 

Både unger og mann får selvsagt lov å oppholde seg andre steder enn på rommet sitt når de er syke. 

Anonymkode: 21789...260

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Aldri tenkt over. Jeg liker å se tv og sovner til det når jeg er syk. Jeg regner med mine barn liker også det. Liker at jeg ser og hører dem. Slik at jeg kan spørre om det er noe jeg kan gjøre for dem. 

Anonymkode: d27aa...318

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor legger de seg i stua? Eneste tilfellet jeg har vært borti at noen gjør det er hvis man til vanlig sover sammen og vil prøve å unngå smitte. 

Anonymkode: b0067...b3f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår godt hva du mener, men... Jeg har alltid flyttet meg fra soverom til stua når jeg våkner om morgenen, utelukkende for å føle at jeg har stått opp. Da blir liksom formen litt bedre, selv om jeg bare sover. I tillegg er det godt å høre på resten av familien prate osv. 

(Unntaket e omgangssyke).

Anonymkode: 1401b...065

Ja, jeg skjønner hva du mener. Jeg forstår at det antakelig er veldig sært av meg, men noe skjedde vel da barna ble ungdommer og det ble så trangt om plassen på en måte. For selvsagt lå de alltid i stua da de var yngre. Kanskje opptil 13 års alder eller noe. Men når alle er "unge voksne" så føles det bare annerledes. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes du er sær, når dere bor så mange folk i ett hus så har dere vel flere oppholdsrom? 

Både unger og mann får selvsagt lov å oppholde seg andre steder enn på rommet sitt når de er syke. 

Vi har selvsagt ikke det, siden jeg presiserte akkurat det. Vi spiser i stua, har ikke engang plass til noe kjøkkenbord. Altså, veldig tett. Og de som er syke må gjerne være i stua altså, jeg synes bare det er unødvendig når man er så dårlig at man faktisk bare sover. Da ser jeg ikke poenget. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Små barn får ligge på sofaen, store barn og voksne ligger i senga si om de er syke. Det er noe med at ikke hele husstanden trenger å berøres og omsorg kan man få på rommet sitt også

Anonymkode: cd184...7f3

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

I deres situasjon er jeg enig med deg ts. 

Anonymkode: 25195...efb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg skjønner hva du mener. Jeg forstår at det antakelig er veldig sært av meg, men noe skjedde vel da barna ble ungdommer og det ble så trangt om plassen på en måte. For selvsagt lå de alltid i stua da de var yngre. Kanskje opptil 13 års alder eller noe. Men når alle er "unge voksne" så føles det bare annerledes. 

Vi har selvsagt ikke det, siden jeg presiserte akkurat det. Vi spiser i stua, har ikke engang plass til noe kjøkkenbord. Altså, veldig tett. Og de som er syke må gjerne være i stua altså, jeg synes bare det er unødvendig når man er så dårlig at man faktisk bare sover. Da ser jeg ikke poenget. 

Hvorfor bor dere så mange så tett? 5 voksne på ETT oppholdsrom? Forstår frustrasjonen din, men dere har tross alt valgt selv å skvise inn for mange mennesker i en altfor liten bolig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor bor dere så mange så tett? 5 voksne på ETT oppholdsrom? Forstår frustrasjonen din, men dere har tross alt valgt selv å skvise inn for mange mennesker i en altfor liten bolig. 

Ja, og nettopp derfor må vi ta hensyn til hverandre 😅 Som er feks å sove på rommene i stedet for oppholdsrommet. Jeg tror du er en smule priviligert. Just saying. "Hvorfor bor dere så tett?" Fordi vi ikke kan kjøpe hus til 5 mill 🙄 

• Liker 9
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan jo gjerne donere litt penger til dem slik at de kan skaffe seg større bolig, kan du ikke? De fleste velger ikke det minste de klarer å få til fordi de liker å ha lite plass.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, og nettopp derfor må vi ta hensyn til hverandre 😅 Som er feks å sove på rommene i stedet for oppholdsrommet. Jeg tror du er en smule priviligert. Just saying. "Hvorfor bor dere så tett?" Fordi vi ikke kan kjøpe hus til 5 mill 🙄 

Hvorfor fikk dere så mange barn når økonomien er dårlig? 

Anonymkode: e70c2...8bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (4 minutter siden):

Du kan jo gjerne donere litt penger til dem slik at de kan skaffe seg større bolig, kan du ikke? De fleste velger ikke det minste de klarer å få til fordi de liker å ha lite plass.

Da får man ikke flere barn. Vi bor ikke i Afrika. Unødvendig at store ungdommer skal bo så tett.

Anonymkode: e70c2...8bd

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker å dulle litt med de syke, og de blir som barn både ungdommene våre og mannen, men så bor vi ikke så tett da..

• Liker 1
Skrevet

Ser ikke problemet med å ligge i stua selv om man er syk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke barn, men jeg ligger ikke i senga utenom sovetid, syk eller ikke. Jeg og samboer ligger i stua, på sofaen med dyne og prøver å ha det best mulig. Men jeg forstår ts, når dere bor såpass smått. Kan ikke være særlig appetittelig å sitte og spise ved siden av en halvdød person med 40 i feber😅

Anonymkode: ce76f...5bb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...