AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Skrevet 3. januar 2024 Jeg ble sammen med en mann da jeg var 18 år og vi var sammen i noen år, er nå 31 og hadde jo hatt noen tidligere partnere før han. Jeg stusset den gangen på at sæden hans var helt blank, tyntflytende og bare smaker saltvann.. det ble slutt I noen år og har jo i mellomtiden hatt en del partnere. Jeg har ikke erfart at noen andre har sånn type sæd, de fleste har jo tykk, hvit sæd i mer eller mindre grad. Nå er jeg tilbake med den førstnevnte og sæden er jo fremdeles såpass mange år senere akkurat den samme, som vann som smaker salt. Dette gjør meg selvsagt Ingenting da det er mye mer håndterlig på alle måter 🙈 jeg bare lurer på om det kan være en årsak til det som at han kan være steril eller ha dårlig sædkvalitet ? Han er den eneste jeg har erfart at sæden ser og smaker sånn ut med. Har ikke planer om barn, men jeg blir bare nysgjerrig. Jeg har hørt at det kan bli sånn hvis man har hyppig sædutgang, og det har han jo, men på alle de årene vi var sammen tidligere så opplevde jeg ikke en eneste gang at den var hvit eller tykk.. har jo et hundretalls ganger hatt morgen sex osv, og da burde den jo ha bygd seg opp uansett isåfall. Anonymkode: 7402a...d15
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #2 Skrevet 3. januar 2024 Kan bare svare for meg selv, men sånn blir min sæd også om jeg har hyppige utløsninger (type daglig). Går det derimot 3-4 dager eller mer uten utløsning blir sæden tykk og hvit. Anonymkode: 25256...9ca
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #3 Skrevet 3. januar 2024 Min sæd er på samme måte, har vært sånn i mange år etter at jeg ble ufrivillig steril. Stort volum, men stort sett bare klar, salt væske. En veldig sjelden gang ved mye og riktig stimuli kan det komme mindre volum og tykkere og mer hvitaktig sprut, men særlig ved rask utløsning er væsken alltid klar. Anonymkode: f9419...90b
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #4 Skrevet 4. januar 2024 Han jeg dater nå er sånn, men har sagt at det er en tilstand. Hyperspermia til og med 😅 han kommer veldig veldig mye, men det er ofte annerledes enn med andre, så kanskje det? Anonymkode: 0ccd4...83f
Even Tuell Skrevet 4. januar 2024 #5 Skrevet 4. januar 2024 On 1/3/2024 at 4:29 PM, AnonymBruker said: Jeg ble sammen med en mann da jeg var 18 år og vi var sammen i noen år, er nå 31 og hadde jo hatt noen tidligere partnere før han. Jeg stusset den gangen på at sæden hans var helt blank, tyntflytende og bare smaker saltvann.. det ble slutt I noen år og har jo i mellomtiden hatt en del partnere. Jeg har ikke erfart at noen andre har sånn type sæd, de fleste har jo tykk, hvit sæd i mer eller mindre grad. Nå er jeg tilbake med den førstnevnte og sæden er jo fremdeles såpass mange år senere akkurat den samme, som vann som smaker salt. Dette gjør meg selvsagt Ingenting da det er mye mer håndterlig på alle måter 🙈 jeg bare lurer på om det kan være en årsak til det som at han kan være steril eller ha dårlig sædkvalitet ? Han er den eneste jeg har erfart at sæden ser og smaker sånn ut med. Har ikke planer om barn, men jeg blir bare nysgjerrig. Jeg har hørt at det kan bli sånn hvis man har hyppig sædutgang, og det har han jo, men på alle de årene vi var sammen tidligere så opplevde jeg ikke en eneste gang at den var hvit eller tykk.. har jo et hundretalls ganger hatt morgen sex osv, og da burde den jo ha bygd seg opp uansett isåfall. Anonymkode: 7402a...d15 Skjer her også, gjerne når vi brått har hatt masse sex etter en periode med lite. Eller pult flere ganger på rad. Da er ikke kroppen "vant til" å produsere så mye og brått må den jobbe overtid. Da går det ut over produktet. Virker som at kroppen trenger noen dager på seg til å bli vant til å ha høyere produksjon. Etter noen dager med hyppig og regelmessig sex har kroppen skjønt poenget og konsistens og farge er tilbake til normalen. Hvor ofte har dere sex / hvor ofte har han utløsning? Snakker vi daglig? Flere ganger daglig? Da kan det være noe så enkelt som at kroppen ikke klarer å produsere nok. For eksempel om man går til IVF-behandling vil man få beskjed om å ikke ha utløsning et par dager før man skal starte et forsøk. Nettopp for å unngå "bare saltvann".
Sander33 Skrevet 5. januar 2024 #6 Skrevet 5. januar 2024 Etter sterilisering (kuttet sædledere) blir spermen blankere er min erfaring. Mindre lukt også. Mengden er lik, og spruten har samme styrke. Sexen bedre. Lysten større (ikke frykt for barn, komme i og gå rett på runde to uten pause). Men blankere. Mere grått når det er svømmere i den.
Bamseklemmer Skrevet 5. januar 2024 #7 Skrevet 5. januar 2024 Lite proteiner sæden eller er dette bare forsats? Smaker det samme som på deg selv TS, er dette mest sannsynlig bare forsats og ikke sæd. Forsats/lystdråper smaker stort sett likt på kvinner og menn😝
feliek54 Skrevet 5. januar 2024 #8 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 3.1.2024 den 16.29): Jeg ble sammen med en mann da jeg var 18 år og vi var sammen i noen år, er nå 31 og hadde jo hatt noen tidligere partnere før han. Jeg stusset den gangen på at sæden hans var helt blank, tyntflytende og bare smaker saltvann.. det ble slutt I noen år og har jo i mellomtiden hatt en del partnere. Jeg har ikke erfart at noen andre har sånn type sæd, de fleste har jo tykk, hvit sæd i mer eller mindre grad. Nå er jeg tilbake med den førstnevnte og sæden er jo fremdeles såpass mange år senere akkurat den samme, som vann som smaker salt. Dette gjør meg selvsagt Ingenting da det er mye mer håndterlig på alle måter 🙈 jeg bare lurer på om det kan være en årsak til det som at han kan være steril eller ha dårlig sædkvalitet ? Han er den eneste jeg har erfart at sæden ser og smaker sånn ut med. Har ikke planer om barn, men jeg blir bare nysgjerrig. Jeg har hørt at det kan bli sånn hvis man har hyppig sædutgang, og det har han jo, men på alle de årene vi var sammen tidligere så opplevde jeg ikke en eneste gang at den var hvit eller tykk.. har jo et hundretalls ganger hatt morgen sex osv, og da burde den jo ha bygd seg opp uansett isåfall. Anonymkode: 7402a...d15 Jeg vet ikke årsak. Med det er slik at det som spruter ut er en liten del med sæd seller og mye annen væske som sæd skal svømme i. Så kan være blandingsforholdet ved flere utløsninger.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #9 Skrevet 5. januar 2024 Even Tuell skrev (19 timer siden): Skjer her også, gjerne når vi brått har hatt masse sex etter en periode med lite. Eller pult flere ganger på rad. Da er ikke kroppen "vant til" å produsere så mye og brått må den jobbe overtid. Da går det ut over produktet. Virker som at kroppen trenger noen dager på seg til å bli vant til å ha høyere produksjon. Etter noen dager med hyppig og regelmessig sex har kroppen skjønt poenget og konsistens og farge er tilbake til normalen. Hvor ofte har dere sex / hvor ofte har han utløsning? Snakker vi daglig? Flere ganger daglig? Da kan det være noe så enkelt som at kroppen ikke klarer å produsere nok. For eksempel om man går til IVF-behandling vil man få beskjed om å ikke ha utløsning et par dager før man skal starte et forsøk. Nettopp for å unngå "bare saltvann". Vi kan ha sex sånn 7 ganger i døgnet, men da stopper det seg så ikke det kommer ut noe særlig mer til slutt. Han har behov for mye sex, og orker ikke jeg så går han å runker istede. Var sånn før og er sånn nå også. Det er mye sæd som kommer hver gang. Men sånn f.eks, jeg vet jo at han ikke har tid til å runke på jobb, han jobber også utendørs med masse folk, og hvis vi har sex etter jobben hans som han er på i mange tiner så er den fortsatt like blank. Det har aldri skjedd at den har vært hvit eller tykk. Anonymkode: 7402a...d15
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #10 Skrevet 5. januar 2024 Bamseklemmer skrev (7 timer siden): Lite proteiner sæden eller er dette bare forsats? Smaker det samme som på deg selv TS, er dette mest sannsynlig bare forsats og ikke sæd. Forsats/lystdråper smaker stort sett likt på kvinner og menn😝 Er ikke akkurat bare noen dråper som kommer ut av han, så det tror jeg ikke det er. Det er en overflom av sæd. Anonymkode: 7402a...d15
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #11 Skrevet 5. januar 2024 Sander33 skrev (12 timer siden): Etter sterilisering (kuttet sædledere) blir spermen blankere er min erfaring. Mindre lukt også. Mengden er lik, og spruten har samme styrke. Sexen bedre. Lysten større (ikke frykt for barn, komme i og gå rett på runde to uten pause). Men blankere. Mere grått når det er svømmere i den. Jeg håper jo for all del ikke at han er steril... Anonymkode: 7402a...d15
Even Tuell Skrevet 5. januar 2024 #12 Skrevet 5. januar 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Vi kan ha sex sånn 7 ganger i døgnet, men da stopper det seg så ikke det kommer ut noe særlig mer til slutt. Han har behov for mye sex, og orker ikke jeg så går han å runker istede. Var sånn før og er sånn nå også. Det er mye sæd som kommer hver gang. Men sånn f.eks, jeg vet jo at han ikke har tid til å runke på jobb, han jobber også utendørs med masse folk, og hvis vi har sex etter jobben hans som han er på i mange tiner så er den fortsatt like blank. Det har aldri skjedd at den har vært hvit eller tykk. Anonymkode: 7402a...d15 Jeg vil tippe at det rett og slett ha med omløpshastigheten å gjøre. 7 utløsninger per dag er ... mye. Ville blitt overrasket om det var noe annet enn saltvann da ja. Bare for å teste ... hva om dere ikke har sex på et par dager (og han ikke runker). No nut-uke ... om det blir noe mer fylde i sausen har dere svaret der. Ikke behov for bekymringer eller å kontakte leger om dere var bekymret. Og blir det ingen endring, så har det ikke vært noe farlig forsøk. Da får dere heller ha dere 14 ganger den dagen 😛
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå