Gå til innhold

Kraftig prishopp på strøm nå når det blir skikkelig kaldt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Glimrende. Fastprisen kommer til nytte nok en gang🥳

Anonymkode: 3e355...e4d

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi burde aldri funnet oss I det, det er VI som eier strømmen, og avtalene burde vært ute på folkeavstemning før de ble inngått.

Anonymkode: 5d6e3...189

• Liker 12
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi burde aldri funnet oss I det, det er VI som eier strømmen, og avtalene burde vært ute på folkeavstemning før de ble inngått.

Selg strømmen du eier da.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du virker som et sjarmerende menneske. Uhyggelig å tenke på at samfunnet er fullt av sånne som deg.

Anonymkode: 9880b...c0a

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Selg strømmen du eier da.

Den er allerede solgt.

Anonymkode: 436d4...43d

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du virker som et sjarmerende menneske. Uhyggelig å tenke på at samfunnet er fullt av sånne som deg.

Anonymkode: 9880b...c0a

Ja, tenk at jeg har fastpris og ikke får gjort NOE SOM HELST med strømprisene til andre.

Helt avskyelig er jeg. Mulig verre enn det også.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den er allerede solgt.

Anonymkode: 436d4...43d

Fikk du god pris? Siden den er såpass dyr nå?

• Liker 1
Skrevet
Gjertrud von Knäbe skrev (13 minutter siden):

https://www.nettavisen.no/okonomi/markant-prishopp-pa-strom-nar-sibirkulden-na-rammer-norden/s/5-95-1554637

Fredag og lørdag er det ventet rekordkulde i Sør-Norge, og med dette presses strømprisene opp.

Dessverre har ikke alle mulighet til å fyre med ved, og må fryse i kulda.

image.thumb.png.e26b43fbfcd6c15f6adf591be1063d94.png

Herregud. Strømstøtten tar 90% av prisen over 91,25 øre (73 øre eks. mva). Dvs. at om prisen blir 291,25 øre så betaler du bare 111,95 øre. Det har mao. minimal betydning at strømmen blir dyr i 2-3 timer. Bruk strøm som vanlig og hold det varmt. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo fortsatt mye lavere enn det har vært de siste årene? 40% økning fra i dag ja. Jeg har ikke mulighet til og fyre med ved, men har ingen planer om og sitte og fryse i kulda i helgen. Jeg har dårlig råd, men lasset velter ikke av noen få dager med kulde 40% øking i prisen.,

Anonymkode: a46ee...4c4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Prisen går opp når etterspørselen går opp? Hæ?!

Anonymkode: 14941...28f

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Oi, for et medmenneske du er. Så hyggelig du tenker på gamle, syke og de som ikke har så god råd. Gratulerer! 

Anonymkode: 9ea0f...88b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, tenk at jeg har fastpris og ikke får gjort NOE SOM HELST med strømprisene til andre.

Helt avskyelig er jeg. Mulig verre enn det også.

Bare for å si det, jeg har fastpris jeg også, men den varer ikke evig, og det gjør ikke din avtale heller. Du er bra naiv om du tror enkeltmennesker kan lure systemet,  det er systemet som lurer og kuer oss.

Bare så det er sagt, har jeg fastrente også, men likefullt er det et system de aller fleste taper på, og bare noen ytterst få rikinger vinner på.

Ønsker du å ha det sånn da? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Oi, for et medmenneske du er. Så hyggelig du tenker på gamle, syke og de som ikke har så god råd. Gratulerer! 

Si meg forskjellen som oppstår om jeg tenker så det knaker på disse ca 250 timer eller ikke i det hele tatt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare for å si det, jeg har fastpris jeg også, men den varer ikke evig, og det gjør ikke din avtale heller. Du er bra naiv om du tror enkeltmennesker kan lure systemet,  det er systemet som lurer og kuer oss.

Bare så det er sagt, har jeg fastrente også, men likefullt er det et system de aller fleste taper på, og bare noen ytterst få rikinger vinner på.

Ønsker du å ha det sånn da? 

Jo, min varer nok ganske så evig. Konsesjonskraft fra kommunen. Fastrente har jeg også. I Husbanken. I 20 år og det. Forsåvidt ganske umuliig å tape på den.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Si meg forskjellen som oppstår om jeg tenker så det knaker på disse ca 250 timer eller ikke i det hele tatt?

Overhodet ingen ting. Men å si "glimrende" til at strømmen blir dyrere og dyrere er å pisse på folk som sliter. Heldigvis er jeg et medmenneske med omtanke for folk rundt meg. Selv om jeg har fastpris så pisser jeg ikke på de som ikke har. Omtanke og medfølelse er noe jeg er glad jeg har. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo, min varer nok ganske så evig. Konsesjonskraft fra kommunen. Fastrente har jeg også. I Husbanken. I 20 år og det. Forsåvidt ganske umuliig å tape på den.

Greia er jo at du da trolig må bo et eller annet ganske grisgrendt sted for å få konsesjonskraft + at du må forholde deg til hva kommunen din bestemmer. Det funker ikke så godt med private "løsninger" på store samfunnsmessige problemer.

Skrevet

Den timebaserte strømstøtten tar svært mye av belastningen for de fleste husholdningene, min bekymring er bedriftene

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er strømstøtten like god i år som i fjor da?

Anonymkode: 1c268...07c

AnonymBruker
Skrevet

Dette blir artig for forsikringsselskapene som må punge ut når mange rør fryser. De sier at folk ikke skal spare på strømmen, men mange har ikke råd til å kjøre på med strøm når det er på sitt dyreste.

Anonymkode: b3a92...bc7

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...