Gå til innhold

Hjelp til nettbutikk

Pernille8600

Anbefalte innlegg

Jeg skal til å starte en nettbutikk, men vet ikke hvilke betalingsalternativer som bør være tilgjengelige på nettbutikken min. Er det noen som kan gi meg noen råd? Min venninne mente jeg burde spørre her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kort/Kredittkort, Vipps/Klarna

Anonymkode: cf08b...dd7

Enig!

Anonymkode: 6821e...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kort, kredittkort, klarna eller Qliro, vipps 

Anonymkode: 40988...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pernille8600 skrev (10 minutter siden):

Jeg skal til å starte en nettbutikk, men vet ikke hvilke betalingsalternativer som bør være tilgjengelige på nettbutikken min. Er det noen som kan gi meg noen råd? Min venninne mente jeg burde spørre her :)

Klarna, vipps, kort

Anonymkode: 0d3be...c06

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samme som svarene over. I tillegg angående sendingsalternativer: kjipt å ikke kunne velge transportør.. Jeg styrer så godt jeg kan unna å bestille fra nettbutikker som kun har PostNord som alternativ 🤮

Anonymkode: db83f...232

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker dere ikke at PayPal er nødvendig? Har sett på flere leverandører, men prisene deres er ikke veldig transparente. Ser nå på Adyen og Stripe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker kort eller vipps, aldri klarna eller PayPal.

Anonymkode: db83f...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg betaler kun med kredittkort og prioriterer de som leverer via Instabox.

Anonymkode: c3567...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker kun vipps eller paypal. 

Hater Helt Hjem. Bruker posten, post nord, instaboks og porterbuddy.

Anonymkode: d3526...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pernille8600 skrev (26 minutter siden):

Vi tar alle vanlige bank og kredittkort, vipps og PayPal, samt at vi har Klarna som også tilbyr å dele opp eller utsette betaling. 
PayPal er gull, spesielt om du har internasjonale kunder, de er ofte skeptiske til å legge inn kortdetaljene sine.
Av fraktselskap så tilbyr vi Bring og Postnord, internasjonale sendinger så har vi brukt UPS da vi har en grei avtale der, men DHL er å foretrekke, men akk så dyre.

Endret av K.B.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så også lige en kilde, som siger "Norge har en av de høyeste kortbruksratene per innbygger i Europa (nesten tre per person), og kort er populære både i butikk og på nett" ( https://www.adyen.com/no_NO/veiledninger-for-betalingsmetoder/europe/norge ) Man kan også bruke Klarna sammen med Adyen, så jeg kommer nok til å ta kontakt med dem. Men skriv gjerne hvis dere har personlig erfaring med å velge en betalingsløsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K.B. skrev (2 minutter siden):

Vi tar alle vanlige bank og kredittkort, vipps og PayPal, samt at vi har Klarna som også tilbyr å dele opp eller utsette betaling. 
PayPal er gull, spesielt om du har internasjonale kunder, de er ofte skeptiske til å legge inn kortdetaljene sine.

Hvem er vi ? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pernille8600 skrev (15 minutter siden):

Tenker dere ikke at PayPal er nødvendig? Har sett på flere leverandører, men prisene deres er ikke veldig transparente. Ser nå på Adyen og Stripe.

Brukte mye paypal før, men klarna har tatt over helt for min del. Så skjønt å kunne utsette regninga i 30 dager før jul :D 

Ha gjerne flere muligheter for transport av pakken, både helt hjem/post nord/vanlig post, så sant det er mulig såklart.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Brukte mye paypal før, men klarna har tatt over helt for min del. Så skjønt å kunne utsette regninga i 30 dager før jul :D 

Ha gjerne flere muligheter for transport av pakken, både helt hjem/post nord/vanlig post, så sant det er mulig såklart.

Målet mitt er også å få så mange muligheter etter hvert. Men i begynnelsen blir det veldig begrenset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pernille8600 skrev (3 timer siden):

Det er bare å google. Du må betale 1,9% av beløpet kunden betaler + 2,80 kr. Så hvis du fakturerer 1000 kr, koster det 19 + 2,80, altså 21,80 i gebyr.

Og et tips fra en regnskapsmedarbeider; hold regnskapet ditt ryddig og bruk et godkjent fakturaprogram til å lage og sende faktura med.

Anonymkode: a0ecc...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er bare å google. Du må betale 1,9% av beløpet kunden betaler + 2,80 kr. Så hvis du fakturerer 1000 kr, koster det 19 + 2,80, altså 21,80 i gebyr.

Ser jeg kanskje leste litt feil, men det over er PayPal. De andre vet jeg ikke hvor mye gebyr de tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...