Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen?

Ikke den opplagte hverdagssparingen på matbudsjett, gjennomgå forsikringer, lån osv. 

Sparing som er gøy å følge med på, som ikke krever stort for en som er elendig på sparing. Bør være visuelt og lett tilgjengelig😁

Anonymkode: 98bb6...baf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jakter på gode tilbud. Hovedsakelig mat, klær, interiør.

Skrevet

Det er flott at du ønsker å spare mer. Det kan fort bli mer enn bare en fin buffer om en gjør de rette grepene.

Sparingen er mest morsomt når den gir resultater dvs. at du erfarer mestring. I praksis betyr det en betydelig voksende sparekonto. Alt annet er kjedelig mikrosparing uten store effekt.

Mitt største og beste sparetips er derfor følgende. Kjør sparingen på autopilot. Med en gang lønn kommer inn på kontoen, så trekkes det sparing til en sparekonto. Det kan du sette opp i de fleste nettbankene helt enkelt. Det finnes ingen mer lønnsom avtalegiro enn dette.

Begynn gjerne med 5% av inntekten din. Og så setter du deg 10% som et mål til neste år. Da har du et helt år som kan benyttes til å justere på budsjettet.

Lykke til med sparing.

Schmuvju

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Schmuhu skrev (4 minutter siden):

Lykke til med sparing.

Schmuvju

Jeg bare lurer på, hvorfor har du valgt et nick som er så vanskelig å stave når du signerer med det! 😃

Anonymkode: 3e534...e21

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bare lurer på, hvorfor har du valgt et nick som er så vanskelig å stave når du signerer med det! 😃

Må jo ha det litt gøy og jeg!

Schmuhujuhufuhjubhuxjuju

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Schmuhu skrev (Akkurat nå):

Må jo ha det litt gøy og jeg!

Schmuhujuhufuhjubhuxjuju

Haha digger deg!

Mitt morsomme sparetips er å ha en 2-3 coop handlenett i veska og bruke de hver gang man er i butikken, eller flere for den! Man får 1 kr i bonus pr stykk

AnonymBruker
Skrevet

Om du tipper, røyker, snuser, drikker masse brus, spiser mye godteri eller bruker penger på nettspill f.eks så slutt med det. 

I stedet oppretter du en høyrentekonto som heter f.eks  "Tippekonto", "Bruskonto", "Røykekonto" hvor du setter inn det du ellers ville brukt på uvanen og ser hvor fort den vokser...

Selv om jeg aldri har tippet har jeg opprettet en "Tippekonto" hvor jeg setter inn 100 kr i uka og hver gang det blir 1000 kr investerer jeg dem i noe med mer avkastning. Jeg gjør det bare for moro skyld og for å kunne ha et eksempel i diskusjoner med folk som sløser bort det de selv anser som småpenger på tull.

Anonymkode: a2dc3...6af

AnonymBruker
Skrevet

Meld deg inn i trumf (Meny og Spar har egne apper), Æ og Coop- kundeklubber.

Samtlige har KUPONGER du kan bruke i appene. 

Anonymkode: 1e3ce...135

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...