AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Del Skrevet 3. januar 2024 Jeg tror jeg har verdens beste naboer! Jeg har ligget på sykehuset mens snøen daler ned, og vinden ødelegger for folks iherdige måking. Jeg kom hjem idag til måket «bred sti» fra oppkjørsel (som vi deler), og til døren min som er litt på siden av huset. Var en svær vegg av snø på ene siden av der de hadde måket. Halvannen meter høy cirka. Husveggen på andre siden, så nesten en tunnel igjennom snøen rundt deler av husveggen for å komme til døren min. Jeg blir så rørt! 🥰🙏🏼 Jeg bruker krykker så den snøen som har kommet mange steder nå er ikke så lett for meg å få fjernet selv. De har måkt for hånd, og det må ha tatt enormt med tid, pluss de har tatt sitt eget også. Gjort så ekstremt nøye også. Jeg var mest der at jeg regnet med å måtte vasse en del, men håpet at jeg fikk opp ytterdøra. Ytterdøra hadde vært helt igjensnødd, så for så vidt godt jeg ikke var hjemme, og kom hjem idag når det er meldt bedre fra imorgen. Tror dette fortjener en blomsterbukett eller noe når været har gitt seg 💐 Jeg har selvsagt takket noe veldig til dem på melding. Når det egentlig er altfor mye, og helsen er fryktelig dårlig, og det har vært den ene negative tingen etter den andre på helsefronten, så betyr sånt som dette enormt mye. Jeg har meldt med dem, og det var en selvfølge for dem å hjelpe meg. De tar mitt ellers også, men nå har det kommet så enormt mye, på kort tid, med den vinden også. Formen er så dårlig også at jeg sitter med tårer over å ha kommet så trygt og greit hjem, til tross for været. Han fra pasientreiser (taxi) tok også tingene mine helt til døren, og da igjennom denne «tunnelen». (Åpent opp, og stabil side, så veldig trygt og bra) Jeg har spart så mye krefter nå. Deler fordi jeg ikke har så mange å dele med, og kanskje noen andre trenger å høre om litt godhet oppi alt 💙 Vet flere kommuner i området har oppfordret folk hjelpe til for eldre og andre som sliter med å få måket selv, men det betyr jo ikke at alle vil eller har anledning til å ta den oppfordringen. Mange har mer enn nok med sitt, forståelig nok. Nå håper jeg prognosen stemmer at det vil bli mindre vind etterhvert og mindre snøfall, så folk slipper å måke så veldig mye mer. Jeg er så rørt, lettet og takknemlig 💙💙 Anonymkode: bf5bb...eda 4 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #2 Del Skrevet 3. januar 2024 Så snille naboer du har. Og, du er nok heller ikke så verst en nabo siden de gjør slikt for deg. 😊 Anonymkode: 431d9...3ab 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #3 Del Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så snille naboer du har. Og, du er nok heller ikke så verst en nabo siden de gjør slikt for deg. 😊 Anonymkode: 431d9...3ab Ja veldig snille, og tusen takk. Jeg prøver mitt beste for å være en god nabo jeg også 😊 Anonymkode: bf5bb...eda 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #4 Del Skrevet 3. januar 2024 Godt å lese slike historer og! Anonymkode: 5aecc...c6a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #5 Del Skrevet 3. januar 2024 Jeg måker mer enn gjerne for mine naboer, særlig syke eller eldre. Når jeg uansett er i gang med mitt så tar det meg ikke mye ekstra tid å ta for resten av rekkehus-rekka. Er bare hyggelig å være en grei nabo. Tipper naboene dine ikke forventer blomster men bare gjorde det for å være grei. God bedring til deg! Anonymkode: 8b5d8...40e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #6 Del Skrevet 3. januar 2024 Så godt å lese! Glad på dine vegne, og takk for at du delte en så fin historie. Anonymkode: da60a...894 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 3. januar 2024 #7 Del Skrevet 3. januar 2024 Så utrolig fint å lese, gode naboer! ❤ God bedring til deg og 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #8 Del Skrevet 3. januar 2024 Ja, det er når nøden er størst ein ser hvem som er gode naboer, eller gode venner. TS sin historie er slike historier som det skulle vert langt flere av, og som vitner om at det er er viktig å "bry seg". Anonymkode: 9b0cc...731 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #9 Del Skrevet 3. januar 2024 De er ordentlig fine folk 💙 Ser det er andre som hjelper til rundt fordi og nå vet dere at det gjerne er noen som er mildt sagt er takknemlig for det dere gjør. Det betyr så mye, og fint å kunne dele det her inne også 💙 Godt med litt glimt av håp for verden innimellom alt det andre. Anonymkode: bf5bb...eda 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå