Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva har dere på baby og i vogna i så fall?

Anonymkode: ed59b...323

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei det hadde jeg droppet. Bor du i bynære strøk er også luftkvaliteten dårlig i såpass kulde. 

Anonymkode: b7563...699

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs litt, men hvis det er -25 nei, men opp til -15 osv kan jeg fint gå ut fremdeles :) 

Anonymkode: 8d1c6...0d4

• Liker 2
Skrevet

Da vi fremdeles hadde barn i trille alder kjente jeg på grensa sånn ca -10 /  -15

AnonymBruker
Skrevet

Sibirkulde er ganske lav temperatur, da snakker vi -40 grader. Går ikke ut selv engang, så å gå på trilletur hadde vært uaktuelt.

Men tenker du på skikkelig «vinter kulde» så kommer det an på hvor man bor da (og alder på barnet, babyer bør ikke sove ute når det er lavere enn -10, og er det -10 bør man se an været og om det f eks blåser sur vind) Jeg lar barnet mitt på 3 år sove ute i -25, men vi bor på bygda, helt annet klima enn i Oslo f.eks. Hadde heller ikke gjort det om ungen var 12 mnd.. 

Bruker ullundertøy, vognpose, ullgenser, balaclava og votter + ullteppe. Drar ned solskjermingen og setter vognen inntil veggen sånn at vind og snø ikke blåser inn i vognen… 

Anonymkode: 2f4ef...4b8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å holde min på 1,5 hjemme fra bhg på fredag, da er det meldt 17 minus. Vil ikke ta den trilleturen til og fra. Er for kald luft for respirasjonssystemet til de små ❤️

Anonymkode: c3118...b3e

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi går ikke på trilletur nå når det er snakk om ned mot 40 effektive kuldegrader. Både jeg og hunden holder på å bli litt koko, men vi gjør det beste ut av det.

Anonymkode: 9e86e...f9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vurderer å holde min på 1,5 hjemme fra bhg på fredag, da er det meldt 17 minus. Vil ikke ta den trilleturen til og fra. Er for kald luft for respirasjonssystemet til de små ❤️

Med mindre du skal gå i en time så går nok det helt fint altså🤭 Her vi bor går folk til og fra barnehagen om vinteren, jeg har brukt spark eller vogn. Er ofte -25… Nedi vognen er de jo godt innpakket, og den luften du puster inn rett fra luften er ikke det samme som den de får nedi vognen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Nei det hadde jeg droppet. Bor du i bynære strøk er også luftkvaliteten dårlig i såpass kulde. 

Anonymkode: b7563...699

Bor i Oslo, så det med luftkvalitet er et veldig godt poeng.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Med mindre du skal gå i en time så går nok det helt fint altså🤭 Her vi bor går folk til og fra barnehagen om vinteren, jeg har brukt spark eller vogn. Er ofte -25… Nedi vognen er de jo godt innpakket, og den luften du puster inn rett fra luften er ikke det samme som den de får nedi vognen. 

Veldig enig. Det er stor forskjell på nødvendig forflyttelse og trilletur for turens skyld.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Droppet trilletur "bare fordi" + utesoving når det var kaldere enn -10 ja. Korte nødvendige turer tenker jeg er greit ned til iallfall -15 om barnet er godt nedi vogna. Skal ikke puste så kald luft så lenge.

Anonymkode: 6811c...e6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Veldig enig. Det er stor forskjell på nødvendig forflyttelse og trilletur for turens skyld.

Tror alle barnehager her hadde blitt stengt ned om foreldrene skulle holdt barna hjemme hver gang det er kaldt her🤭

Her var de ute i barnehagen å lekte idag, var -20 når barnet mitt ble levert. Vi tok sparken (enklere enn å begynne å styre med en kald bil, motorvarmer osv). Forstår at det er stor forskjell på - 20 i bygd og by, men noen ganger virker det som at de som bor i byene er en del av et annet land. De aner liksom ikke hva vinter er😅 Absolutt ikke frekt ment til noen, men vi som er vant med skikkelig norsk vinter har et helt annet forhold til kulde og snø. 

Man tar jo med seg babyen ut når man skal handle, levere de større barna i barnehagen osv. Livet stopper ikke opp hver gang gradestokken viser -30… Man kler seg deretter og begrenser tiden man er ute. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Droppet trilletur "bare fordi" + utesoving når det var kaldere enn -10 ja. Korte nødvendige turer tenker jeg er greit ned til iallfall -15 om barnet er godt nedi vogna. Skal ikke puste så kald luft så lenge.

Anonymkode: 6811c...e6f

Ts her. Her ville det kun vært for en luftetur + litt soving, har ikke noe vi absolutt må. Da kan jeg heller ta med en tur ut uten babyen når pappaen kommer fra jobb. Så får vi prøve å få til lurene innendørs, selv om det krever litt mer her i gården😅

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke farlig med noen minutter til og fra. Det å utsettes for kulden er ikke problemet, men hvis man oppholder seg i den. Jeg tipper barnehagene holder seg inne disse dagene :) 

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her. Her ville det kun vært for en luftetur + litt soving, har ikke noe vi absolutt må. Da kan jeg heller ta med en tur ut uten babyen når pappaen kommer fra jobb. Så får vi prøve å få til lurene innendørs, selv om det krever litt mer her i gården😅

Jeg gjør det samme når det er så kaldt; kle deg godt ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hund så jeg må ut uansett temp, så da må baby bli med. Har på balaklava og ull innerst, etterfulgt av ulldress og tykk lun dunpose i vogna, lammeskinn og ullpledd over. Har også et teppe foran åpningen i vogna hvis det er kaldere enn -10 for at ikke den kalde luften skal komme så direkte inn i luftveiene. Bikkja har på seg sokker og vinterdekken. Turen varer vel 10-15 minutter 

Anonymkode: 68623...904

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...