Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer har nylig kjøpt ny bolig, og har hatt litt krøll med strømfakturaer som jeg forsøker å rydde opp i (strømselskapet har sendt faktura for feil tidsperiode, blant annet), men får beskjed om at strømavtalen står i min samboers navn og at han må eventuelt ta kommunikasjonen med kundeservice. Altså, seriøst? Er dette normalt?

Vi eier begge boligen, megler sier at de har oppgitt begges kontaktinformasjon til strømselskapet, men at de tilsynelatende bare har satt opp samboer som eier av strømavtalen. Dette gjorde de for øvrig i forrige bolig også, uten at jeg tok noen videre skritt da. 

Anonymkode: a4fd9...74d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke kunden deres sånn er det

Skrevet (endret)

Fikk beskjed nå at min samboer kan gi fullmakt til meg slik at jeg kan håndtere avtalen på hans vegne, men spørsmålet er jo  hvorfor strømselskapet setter avtalen i hans navn når vi begge blir meldt inn som eiere. 

Ts

Endret av KaktusKari
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, KaktusKari said:

men spørsmålet er jo  hvorfor strømselskapet setter avtalen i hans navn når vi begge blir meldt inn som eiere. 

Dette må du ta med strømselskapet :)

Ingen her kan gi deg noe 100% fasit svar. 

Anonymkode: b1f16...3ac

AnonymBruker
Skrevet
KaktusKari skrev (1 minutt siden):

Fikk beskjed nå at min samboer kan gi fullmakt til meg slik at jeg kan håndtere avtalen på hans vegne, men spørsmålet er jo  hvorfor strømselskapet setter avtalen i hans navn når vi begge blir meldt inn som eiere. 

Ts

Det er nok fordi det gir færre klager at mannen blir satt som eier av avtalen enn motsatt. 

Anonymkode: 078a1...85f

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, KaktusKari said:

Ts

Men noen må jo holdes ansvarlig for når dere ikke betaler strømregningen. 

Er ikke det 'greit' at samboer stiller?

Schmuhu

Skrevet
Schmuhu skrev (2 minutter siden):

Men noen må jo holdes ansvarlig for når dere ikke betaler strømregningen. 

Er ikke det 'greit' at samboer stiller?

Schmuhu

Haha, Vel, hos oss er det jeg som ordner med sånne ting, så det passer dårlig for vår husholdning. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ga megler kontaktinfo? De gangene vi har kjøpt har vi ordnet det selv

Anonymkode: b7ed9...e67

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor ga megler kontaktinfo? De gangene vi har kjøpt har vi ordnet det selv

De tilbyr det som en del av overtakelsesprosessen - man får ikke den beste strømavtalen nødvendigvis, men det forenkler prosessen for vår del. Eller burde i alle fall ha gjort det 🤪

Skrevet
16 minutter siden, KaktusKari said:

Haha, Vel, hos oss er det jeg som ordner med sånne ting, så det passer dårlig for vår husholdning. 

Signer en ny strømavtale.

Så får din samboer en sluttregning og du fortsetter. 

Hva synes du om det?

Schmuhu

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, KaktusKari said:

De tilbyr det som en del av overtakelsesprosessen - man får ikke den beste strømavtalen nødvendigvis, men det forenkler prosessen for vår del. Eller burde i alle fall ha gjort det 🤪

Ja, vi fikk tilbud av megler, men fylte jo inn selv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, vi fikk tilbud av megler, men fylte jo inn selv. 

Kun en kan være "eier" av strømmen. Den kan ikke stå på begge.

Anonymkode: 1c1b8...1f5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Schmuhu skrev (1 time siden):

Signer en ny strømavtale.

Så får din samboer en sluttregning og du fortsetter. 

Hva synes du om det?

Schmuhu

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Kun en kan være "eier" av strømmen. Den kan ikke stå på begge.

Anonymkode: 1c1b8...1f5

Jepp. Det er jo amatørmessig av meglerfirmaet å legge inn begge, abonnementet kan bare ha én juridisk eier, og det burde de vite. Om dere ikke vil bruke fullmakt er jo løsningen Schmuhu skisserer den beste - det bør jo være en smal sak å flytte abonnementet over på deg. :) 

Anonymkode: 9d0a6...c5c

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...