Gå til innhold

DIaré hos hund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min har plutselig fått så ekstrem diaré, hun må ut flere ganger i timen og det bare renner.... Hva kan hjelpe`?

Anonymkode: 0d008...da2

Skrevet

Ikke gi mat på et par dager, følg med på allmenntilstanden og se at tannkjøttet er friskt rosa. Etter et par dager gir du litt kokt ris og fiskeboller. Er magen fin etter det, kan du begynne å fôre som normalt igjen. Er den enda dårlig, kontakt veterinær. 

De fleste forsikringer har FirstVet, AgriaVet eller lignende ordninger. Gratis med første konsultasjon e.l. Sjekk ut hva din forsikring har. Da har du veterinær lett tilgjengelig dersom det er rask endring i hunden. 

• Liker 1
Skrevet

Canicur kan hjelpe og fås kjøpt på de fleste apotek og veterinærkontorer. Ellers må du passe på at hunden ikke blir dehydrert og følge med på at den drikker. Tilsett evt. noe som smaker godt i vannet. Hvis du ikke får i den væske, evt. at alt bare kommer ut igjen med en gang, og tannkjøttet begynner å bli lysere bør du kontakte veterinær. 

Som @Troyamin også nevner så pleier jeg å la være å gi mat i minst ett døgn og begynner litt forsiktig. Jeg bruker som regel å lage en "mos" av kokt kylling og ris, men det er flere ting som fungerer. 

Er det snakk om en voksen ellers frisk hund og almenntilstanden ellers virker grei, så venter jeg gjerne i minst tre dager før jeg kontakter veterinær. Valper og syke/eldre hunder venter jeg ikke så lenge med fordi de langt mer sårbare bl.a. med tanke på dehydrering. 

Stort sett går det over av seg selv i løpet av et døgn eller så, men det er slitsomt for alle mens det står på ❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...