AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Del Skrevet 3. januar 2024 Hva er din erfaring? Anonymkode: 35a67...202 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #2 Del Skrevet 3. januar 2024 Hudlegen min sier det er scam. Anonymkode: 537e3...98e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #3 Del Skrevet 3. januar 2024 Scam! Anonymkode: a1350...1f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #4 Del Skrevet 3. januar 2024 Scam ja. Anonymkode: d1be2...603 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #5 Del Skrevet 3. januar 2024 Ja det er scam Anonymkode: f1345...532 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #6 Del Skrevet 3. januar 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Hudlegen min sier det er scam. Anonymkode: 537e3...98e Har hudlegen din sagt noe om hva han vil anbefale? Anonymkode: 9514b...d67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #7 Del Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har hudlegen din sagt noe om hva han vil anbefale? Anonymkode: 9514b...d67 Kommer jo helt an på hudtilstand, men har inntrykk av at leger generelt bruker lite hudpleie, og om de gjør det så er det minst mulig og da «rene» produkter uten parfyme og masse klæsj. Hudlegen min (kvinne i 50-årene) sa hun selv bruker retinol når hun husker det, solfaktor og en uparfymert ansiktskrem som varieres etter årstider og behov. Ellers så er det frisk luft, trening og kosthold som gjelder, men mest av alt gener. Meget kjedelig, med andre ord Anonymkode: 537e3...98e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #8 Del Skrevet 3. januar 2024 Spis bedre mat istedenfor å bruke hundrevis av kroner på tull. Anonymkode: 3f9fc...cce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #9 Del Skrevet 3. januar 2024 Scam : Det er imidlertid slik at kollagen som inntas oralt ikke vil tas opp i kroppen, men brytes ned til aminosyrer i tarmen, og det er derfor usannsynlig at kosttilskudd med kollagen har noen klinisk effekt.[9] Det totale bildet av forskningen viser at tilskudd av kollagen ikke har noen effekt. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Kollagen Anonymkode: d73c5...f9d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #10 Del Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Scam : Det er imidlertid slik at kollagen som inntas oralt ikke vil tas opp i kroppen, men brytes ned til aminosyrer i tarmen, og det er derfor usannsynlig at kosttilskudd med kollagen har noen klinisk effekt.[9] Det totale bildet av forskningen viser at tilskudd av kollagen ikke har noen effekt. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Kollagen Anonymkode: d73c5...f9d Hva med naturlig via kostholdet? F.eks via beinmarg kokt ut av beinrester? Anonymkode: ecb4f...2db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #11 Del Skrevet 3. januar 2024 Bruk kollagenpulver fra Oslo skinlab, til og med leppene blir større og finere synes jeg! Syns ikke dette er scam. Anonymkode: 18f5f...310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #12 Del Skrevet 4. januar 2024 Et collagenpulver består av aminosyrer som tas opp av kroppen. Det er velidg individuelt fra person til person hvor i kroppen det virker. Det blir omgjort til collagen i kroppen. For min del fungerer det helt optimalt og jeg har tatt det daglig i mange år, På meg har det hatt god effekt på anskiktshuden. Merket at den ble tykkere og fastere. Anonymkode: b4483...da0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #13 Del Skrevet 4. januar 2024 Jeg er egentlig en skikkelig skeptiker, men jeg tok faktisk collagen en stund, og jeg fikk mye plumpere hud med mer glød. Når vitenskapen sier det er scam så lurer jeg på om det er noe placebo ute og går, eller kombinasjonen av andre ting jeg gjorde. Det er jo ikke akkurat et kontrollert vitenskapelig eksperiment å legge merke til i speilet at man får mer glød. Jeg var vel på et sunnhets/hudpleiekjør da, ikke sant.. hva spiller mest inn liksom. Men jeg hadde ingen forventninger og ble veldig positiv overrasket. Det var bare noe jeg slengte i kurven på iHerb når jeg kjøpte noe annet, jeg kjøpte den kun basert på popularitet og reviews, hadde ikke hørt om collagen før. Dette var før Oslo Skin Lab og alt dette her. Den må jeg teste igjen. Det er så rart hvordan man finner produkter man liker, og så bare glemmer man å kjøpe/bruke det. Får se om den funker nå når jeg er 40 i stedet for 20årene 😅 Tror dessverre produkt+frakt var blitt ganske dyrt forrige gang jeg sjekket. Da jeg kjøpte var jo dollaren på 5 kroner liksom, good times.. derfor jeg kjøpte masse tøys på iherb. Ikke for å reklamere, dere får ta deres egne veloverveide beslutning, men er denne jeg tenker på https://no.iherb.com/pr/neocell-super-collagen-vitamin-c-biotin-270-tablets/113089?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAqNSsBhAvEiwAn_tmxSiYQ77XFNbpFWOdhBJzGs7Qh2fUDIGr49fj3fX-yuSi5_sJTIWYqBoCfbwQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Anonymkode: 1a39d...114 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #14 Del Skrevet 4. januar 2024 Min venninne er hudpleier og bruker enorme summer på hudpleie produkter. Huden hennes er ikke av de beste jeg har sett. Hun ble overrasket over at jeg ikke bruker noe spesiellt, vi er like gamle (midten av 50 årene). Hun faktisk nektet på at jeg ikke kunne bruke noe siden huden min er så fin. Eneste jeg bruker er frotteklut og varmt vann i ansiktet hver morgen og en helt tilfeldig fuktighetskrem. Akkurat nå bruker jeg en krem fra Nivea (rosa boks). Jeg har aldri brukt noe hverken rensning eller alt det andre som kan brukes. Anonymkode: d48e7...129 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 4. januar 2024 #15 Del Skrevet 4. januar 2024 Her er noe info. Ikke oppløftende for dere som tror på slike "mirakelstoffer"... https://www.lommelegen.no/alternativ-medisin/artikkel/kollagentilskudd-virker-ikke/70074968 https://www.kk.no/helse/biologisk-sett-er-det-faktisk-helt-umulig-at-det-virker/72224797 https://www.aftenposten.no/sprek/i/awdP8A/overlege-naadeloes-mot-effekten-av-kollagentilskudd-det-virker-ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miamiamia Skrevet 4. januar 2024 #16 Del Skrevet 4. januar 2024 Jeg har brukt kollagenpulver i over ti år og selv om alle sa dert vat scam og tull og sånn får jeg høre nå (tidlig 40-åra) at huden min er mye yngre og mer elastisk enn hva som er "vanlig" for de i 40-åra. Så jeg tror og holder fast ved at dette er noe som må brukes "hele livet" og ikke som en kur på 6 måneder for å se om rynkene reduseres liksom. Kollagen er ikke scam nei. I tillegg spiser jeg kraftrik mat og mye animalsk fett. Og fett generelt i kosten. Fett smører oss fra innsiden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miamiamia Skrevet 4. januar 2024 #17 Del Skrevet 4. januar 2024 Pøh, hva vet egentlig legene om kollagen? Helt seriøst? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #18 Del Skrevet 4. januar 2024 For meg har det hatt god effekt, både på utseende (huden er strammere og glattere), men særlig for ledd. Bruker en type collagen kjøpt fra iHerb (stor blå boks). Bruker retinol (av og til) og c-vitamin-serum og litt annet for huden i tillegg. Anonymkode: 2120b...163 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 4. januar 2024 #19 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min venninne er hudpleier og bruker enorme summer på hudpleie produkter. Huden hennes er ikke av de beste jeg har sett. Hun ble overrasket over at jeg ikke bruker noe spesiellt, vi er like gamle (midten av 50 årene). Hun faktisk nektet på at jeg ikke kunne bruke noe siden huden min er så fin. Eneste jeg bruker er frotteklut og varmt vann i ansiktet hver morgen og en helt tilfeldig fuktighetskrem. Akkurat nå bruker jeg en krem fra Nivea (rosa boks). Jeg har aldri brukt noe hverken rensning eller alt det andre som kan brukes. Anonymkode: d48e7...129 Ikke overraskende. Jeg tror huden har best av å klare seg selv uten å tilføre en masse kjemikalier. Huden er tross alt utviklet gjennom titusener av år for å være robust og fungere best mulig. Jeg tror alle kjemikaliene man smører på huden gjør mer skade enn nytte. Såpe er kanskje en av de verste tingene. Huden beskytter seg selv og smører seg selv med fett. Når man bruker fettløsende såper i dusjen daglig, og kanskje flere ganger om dagen, er det en veldig slitasje på huden og man blir tørr og kanskje sår. For å bøte på "utvasket" hud, smører man på med diverse kjemikalier for å fukte den opp igjen, og så må de vaskes av med såpe senere på dagen. Stakkars hud. Dusjer du mer enn et par ganger i uka, unngå å bruke såpe hver gang. Du får fint bort svette og de fleste urenheter bare med rent vann, og det er mye bedre for huden. Alt det som spesielt damer smører i ansiktet bør også reduseres. Enkelte har alltid noe smørt i ansiktet, enten det er sminke, eller dagkrem, eller nattkrem, eller hva alt heter. Og når de skifter mellom de ulike, blir det gamle vasket bort med sterke løsemidler, slik som sminkefjerner og såper. Ikke rart huden blir sliten og slapp, spør du meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #20 Del Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Bruk kollagenpulver fra Oslo skinlab, til og med leppene blir større og finere synes jeg! Syns ikke dette er scam. Anonymkode: 18f5f...310 Lol Anonymkode: 966c0...fba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå