AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Del Skrevet 3. januar 2024 Jeg har prøvd dagkrem fra Decubal, Neutral og Dr.Greve, men alle de «ruller» av huden min. Dr.Greve minst, så vurderer den om jeg ikke har andre valg. Har kombinert sensitiv hud som er veldig tørr/dehydrert nå i vintermånedene. Må være uten parfyme og dermatologisk testet da jeg reagerer kraftig på «dårlige» ingredienser. Takknemlig for hjelp! Anonymkode: 01686...a52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 3. januar 2024 #2 Del Skrevet 3. januar 2024 La roche-posay baume b5+ Omg,den er helt magisk🤍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #3 Del Skrevet 3. januar 2024 https://lyko.com/sv/cosrx/cosrx-advanced-snail-92-all-in-one-cream-100-ml-49c51abc?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIwJDwnI3BgwMVhBiiAx1KfgVsEAQYAiABEgKrPPD_BwE Denne elsker jeg 😊 Anonymkode: dd18a...370 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #4 Del Skrevet 3. januar 2024 flusa skrev (19 minutter siden): La roche-posay baume b5+ Omg,den er helt magisk🤍 Har faktisk bestilt den for noen dager siden, så håper det blir full klaff! AnonymBruker skrev (16 minutter siden): https://lyko.com/sv/cosrx/cosrx-advanced-snail-92-all-in-one-cream-100-ml-49c51abc?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIwJDwnI3BgwMVhBiiAx1KfgVsEAQYAiABEgKrPPD_BwE Denne elsker jeg 😊 Anonymkode: dd18a...370 Har reagert på snegleslim før, men skal ha den i mente Anonymkode: 01686...a52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 3. januar 2024 #5 Del Skrevet 3. januar 2024 (endret) flusa skrev (1 time siden): La roche-posay baume b5+ Omg,den er helt magisk🤍 Får du den til å funke under sminke, altså? Jeg elsker den som nattkrem, men den blir for fet for min kombinerte/dehydrerte hud under sminke TS, en annen krem du kan vurdere, er Eucerin UltraSensitive Soothing Care, finnes for både tørr og kombinert hud. Veldig "ren", få og ikke-irriterende ingredienser, og funker veldig bra under sminke. Endret 3. januar 2024 av Roci 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 3. januar 2024 #6 Del Skrevet 3. januar 2024 (endret) Roci skrev (31 minutter siden): Får du den til å funke under sminke, altså? Jeg elsker den som nattkrem, men den blir for fet for min kombinerte/dehydrerte hud under sminke TS, en annen krem du kan vurdere, er Eucerin UltraSensitive Soothing Care, finnes for både tørr og kombinert hud. Veldig "ren", få og ikke-irriterende ingredienser, og funker veldig bra under sminke. Jaa,absolutt!! Jeg har også fet hud,men merker at den er litt tørrere og mere sensitiv nå i denne kuldeperioden. Den gir masse fukt,og fungerer som en fin primer/base under sminken. (Jeg bruker bestandig urban decay setting spray over sminken,og denne komboen gjør at sminken holder seg fin til neste dag-om jeg ikke orker vaske bort om kvelden🤗) Jeg syns ikke huden blir fetere av kremen,jeg syns heller huden min er blitt finere. Har kanskje ikke den aller feteste huden,men fet nok til at jeg skinner som en discokule sommerstid🙈 Endret 3. januar 2024 av flusa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 3. januar 2024 #7 Del Skrevet 3. januar 2024 flusa skrev (22 minutter siden): Jaa,absolutt!! Jeg har også fet hud,men merker at den er litt tørrere og mere sensitiv nå i denne kuldeperioden. Den gir masse fukt,og fungerer som en fin primer/base under sminken. (Jeg bruker bestandig urban decay setting spray over sminken,og denne komboen gjør at sminken holder seg fin til neste dag-om jeg ikke orker vaske bort om kvelden🤗) Jeg syns ikke huden blir fetere av kremen,jeg syns heller huden min er blitt finere. Har kanskje ikke den aller feteste huden,men fet nok til at jeg skinner som en discokule sommerstid🙈 Så flott, det er jo kjempebra 😍 Jeg synes heller ikke at huden i seg selv blir fetere av LRP Baume, bare at selve kremen er for fet/rik for min hud på dagtid, slik at hudsminke ikke fester seg ordentlig. Nå bruker jeg helst BB/CC-creams fordi jeg ikke trenger eller ønsker for mye dekning, og de inneholder jo ofte ganske mye fukt i seg selv, så det kan være derfor Men som nattkrem er den gull😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #8 Del Skrevet 3. januar 2024 Roci skrev (1 time siden): Får du den til å funke under sminke, altså? Jeg elsker den som nattkrem, men den blir for fet for min kombinerte/dehydrerte hud under sminke TS, en annen krem du kan vurdere, er Eucerin UltraSensitive Soothing Care, finnes for både tørr og kombinert hud. Veldig "ren", få og ikke-irriterende ingredienser, og funker veldig bra under sminke. Takk, skal sjekke den ut! Har plutselig begynt å reagere på ALT med aktive ingredienser, så må bytte ut både hudpleierutine og sminke (går tilbake til mineralsminke). Utrolig kjedelig, prøvde 2 nye produkter som har ødelagt huden min fullstendig, så må jobbe med å gjenopprette hudbarrieren. Tips: If it’s not broken, don’t fix it Anonymkode: 01686...a52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 3. januar 2024 #9 Del Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Takk, skal sjekke den ut! Har plutselig begynt å reagere på ALT med aktive ingredienser, så må bytte ut både hudpleierutine og sminke (går tilbake til mineralsminke). Utrolig kjedelig, prøvde 2 nye produkter som har ødelagt huden min fullstendig, så må jobbe med å gjenopprette hudbarrieren. Tips: If it’s not broken, don’t fix it Anonymkode: 01686...a52 Uff ja, kjempekjedelig. Jeg har opplevd det samme for en del år tilbake, tok 6 mnd før huden var i balanse igjen, og er fortsatt litt mer sensitiv enn hva jeg var tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #10 Del Skrevet 6. januar 2024 Roci skrev (På 3.1.2024 den 15.20): Uff ja, kjempekjedelig. Jeg har opplevd det samme for en del år tilbake, tok 6 mnd før huden var i balanse igjen, og er fortsatt litt mer sensitiv enn hva jeg var tidligere. Hvordan var huden din? Flasset du/ble rød? Jeg tror jeg har funnet ut hva jeg reagerte på, fikk den La-Roche Posay cicaplast B5 i dag og da jeg prøvde den begynte jeg umiddelbart å svi og fikk røde flekker i ansiktet. Gikk over da jeg renset ansiktet. Fellesnevneren mellom den og det produktet som ødela huden min er at de begge inneholder Panthenol, så da blir det å droppe den ingrediensen fremover. Anonymkode: 01686...a52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #11 Del Skrevet 6. januar 2024 CeraWe❤️ Anonymkode: 1eae3...2c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 6. januar 2024 #12 Del Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan var huden din? Flasset du/ble rød? Jeg tror jeg har funnet ut hva jeg reagerte på, fikk den La-Roche Posay cicaplast B5 i dag og da jeg prøvde den begynte jeg umiddelbart å svi og fikk røde flekker i ansiktet. Gikk over da jeg renset ansiktet. Fellesnevneren mellom den og det produktet som ødela huden min er at de begge inneholder Panthenol, så da blir det å droppe den ingrediensen fremover. Anonymkode: 01686...a52 Jeg fikk noen flekkvise, røde utslett som klødde og flasset, samt at huden generelt føltes tørr og stram. For min del ble jeg litt overivrig med C-vitamin og eksfoliering🙂 Så bra at du fant ut hva du reagerer på🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #13 Del Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): CeraWe❤️ Anonymkode: 1eae3...2c4 Har prøvd, men gir ikke nok fukt til min hud, dessverre. Roci skrev (3 timer siden): Jeg fikk noen flekkvise, røde utslett som klødde og flasset, samt at huden generelt føltes tørr og stram. For min del ble jeg litt overivrig med C-vitamin og eksfoliering🙂 Så bra at du fant ut hva du reagerer på🙂 Høres helt likt ut som meg! Får gi det noen måneder da, håper det blir bedre snart. Virker som huden min reagerer positivt på Cetaphil sine produkter, så blir å handle mer derifra. Takk for alle svar og råd Anonymkode: 01686...a52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 6. januar 2024 #14 Del Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har prøvd, men gir ikke nok fukt til min hud, dessverre. Høres helt likt ut som meg! Får gi det noen måneder da, håper det blir bedre snart. Virker som huden min reagerer positivt på Cetaphil sine produkter, så blir å handle mer derifra. Takk for alle svar og råd Anonymkode: 01686...a52 Jeg brukte Aderma Dermalibour (den inneholder ikke panthenol) og Eucerin UltraSensitive Soothing Care, de reddet huden min😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #15 Del Skrevet 7. januar 2024 Roci skrev (22 timer siden): Jeg brukte Aderma Dermalibour (den inneholder ikke panthenol) og Eucerin UltraSensitive Soothing Care, de reddet huden min😊 Takk, de skal jeg absolutt sjekke ut! Sitter sminken fint? Alt blir kakete på meg nå, selv der hvor det ikke virker som huden har reagert negativt. Hadde aldri det problemet før, men nå ser jeg ut som en 14-åring i 2006. Anonymkode: 01686...a52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #16 Del Skrevet 7. januar 2024 Anglamark sin dagkrem, koster 50 kr og funker like godt på min hud som dyrere kremer. Kjøper på coop butikker. Anonymkode: dc515...7b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #17 Del Skrevet 7. januar 2024 Har veldig tørr hud og huden reagerer på nesten alle hudprodukter. Men nå har jeg endelig funnet noe som funker for meg, jeg bruker dermalogica sin Skin Health Intensive Moisture Balance Fuktighetskrem under så bruker jeg Weleda sin skin food over. Gull for min ekstremt tørre hud i hvert fall. Anonymkode: a35f1...22f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 7. januar 2024 #18 Del Skrevet 7. januar 2024 (endret) Bruker denne, den er litt fet og bruker den med bittelitt ansiktolje over. Er knusktørr nå i denne kulden og har veldig fet hud i t-sonen min men må ha såpass fett underlag under sminke på vinteren. Ser bare tørr og kakete ut utover dagen hvis ikke. I tillegg strammer huden seg spes i panna, det gjør ikke huden hvis jeg bruker en dagkrem som er fet nok. https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/dagkrem/la-roche-posay-la-roche-posayla-roche-posay-toleriane-toleriane-sensitive-riche-creme,5006294?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAtOmsBhCnARIsAGPa5yYYaCXQ0Anwq7Ae5B7j21YGp8o_4wCAjYeu-BSToE46hpv5I0kqszEaAiAdEALw_wcB Endret 7. januar 2024 av Djungelvrål 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 7. januar 2024 #19 Del Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk, de skal jeg absolutt sjekke ut! Sitter sminken fint? Alt blir kakete på meg nå, selv der hvor det ikke virker som huden har reagert negativt. Hadde aldri det problemet før, men nå ser jeg ut som en 14-åring i 2006. Anonymkode: 01686...a52 Eucerin funket bra under sminke, så jeg brukte den på dagtid og Dermalibour som nattkrem🙂 Den er ganske fet og litt klissete, så ville ikke ha funket under sminke for meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #20 Del Skrevet 7. januar 2024 Et tips til alle som leser i tråden og irriterer seg over sminke som «ruller av». Kremen har mye å si, ja - men husk at å vaske ansiktet og enkelt eksfoliere før krem kan hjelpe mye! Lykke til😇 Anonymkode: 081a0...71c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå