AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Skrevet 3. januar 2024 Jeg har hatt det siden jeg var liten, trodde egentlig det var normalt, men det er fryktelig irriterende. Jeg har stadig løs hud som må draes av på selve leppene. Hver dag må jeg bruke pinsett å dra av store flak med død hud. På utsiden er det ikke alltid like lett da den døden huden tørker ut og leppene blir såre om jeg drar dem av. Dette gjør at leppestift nesten aldri ser fint ut, pluss at jeg får munnsår pga irritasjonen om jeg drar i hud som er tørket. Hva er årsaken til sånt og er det noe jeg kan gjøre med det? Har prøvd å skrubbe leppene jevnlig uten hell.. Anonymkode: 3db5a...661
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #2 Skrevet 3. januar 2024 Kanskje ta en pause fra leppestiften? Bepanthen er fantastisk på tørre lepper, bruk det gjennom dagen, og ta på et tykt lag før du legger deg. Anonymkode: d3c90...f7f
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #3 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kanskje ta en pause fra leppestiften? Bepanthen er fantastisk på tørre lepper, bruk det gjennom dagen, og ta på et tykt lag før du legger deg. Anonymkode: d3c90...f7f Jeg bruker knapt leppestift pga dette så ikke mye å ta pause fra. Men huden flasser enten leppene er tørre eller fuktet, eneste forskjellen er at huden er lettere å fjerne når den er myk.. Anonymkode: 3db5a...661
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #4 Skrevet 3. januar 2024 Fukter du leppene med f.eks. Debubal eller Bepanthen etter du har skrubbet? Har du prøvd leppe masker eller lip oils? Drikker du nok vann? Aner ikke årsaken, men hvis det plager deg veldig kan du jo be om konsultasjon hos legen. Anonymkode: 6617b...ce1
Elle Melle Skrevet 3. januar 2024 #5 Skrevet 3. januar 2024 Det kan jo være eksem eller en annen hudlidelse. Hudlege?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #6 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fukter du leppene med f.eks. Debubal eller Bepanthen etter du har skrubbet? Har du prøvd leppe masker eller lip oils? Drikker du nok vann? Aner ikke årsaken, men hvis det plager deg veldig kan du jo be om konsultasjon hos legen. Anonymkode: 6617b...ce1 Hovedroblemet er ikke at de er tørre, det er at de flasser.. Føler ikke legene har så mye peiling så håpet noen hadde opplevd lignende. Anonymkode: 3db5a...661 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #7 Skrevet 3. januar 2024 Elle Melle skrev (Akkurat nå): Det kan jo være eksem eller en annen hudlidelse. Hudlege? Er det mulig det er eksem når det også er innover i munnen? Men ja kanskje hudlege hadde vært tingen, aldri tenkt på det ettersom det er så avgrenset område. Anonymkode: 3db5a...661
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #8 Skrevet 3. januar 2024 SLUTT MED LEPPESTIFT EN STUND. Blir det ikke bedre, er det noe annet. Men du må slutte over TID, ikke bare 1-3 dager Anonymkode: e4a49...0e2 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #9 Skrevet 3. januar 2024 Slutt med leppestift og ta litt Restylane. Ikke mye, men nok til at leppene dine får tilstrekkelig med fukt. Har ikke hatt munnsår eller flass siden jeg tok fillers for 6 år siden, er 2 år siden sist jeg tok nå Anonymkode: f3ec1...a09
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #10 Skrevet 3. januar 2024 Jeg får kontakteksem av f.eks. kanel. Før jeg skjønte hva det kom av ble jeg sår, sprukket og tørr både på utsiden og innsiden av leppene. Trodde jeg hadde fått trøske. Anonymkode: 6b98b...ea2 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #11 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): SLUTT MED LEPPESTIFT EN STUND. Blir det ikke bedre, er det noe annet. Men du må slutte over TID, ikke bare 1-3 dager Anonymkode: e4a49...0e2 Bruker som sagt ikke leppestift til vanlig AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Slutt med leppestift og ta litt Restylane. Ikke mye, men nok til at leppene dine får tilstrekkelig med fukt. Har ikke hatt munnsår eller flass siden jeg tok fillers for 6 år siden, er 2 år siden sist jeg tok nå Anonymkode: f3ec1...a09 Har fillers og bruker som sagt ikke leppestift pga dette. Har prøvd flere ganger gjennom årene bare. Anonymkode: 3db5a...661
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #12 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg får kontakteksem av f.eks. kanel. Før jeg skjønte hva det kom av ble jeg sår, sprukket og tørr både på utsiden og innsiden av leppene. Trodde jeg hadde fått trøske. Anonymkode: 6b98b...ea2 Hvordan finner man ut hva man reagerer på? Må jo være noe jeg har brukt hele livet siden jeg alltid har hatt det. Anonymkode: 3db5a...661
Knoot Skrevet 3. januar 2024 #13 Skrevet 3. januar 2024 (endret) Kjøp deg luftfukter som du har på i det rommet du oppholder deg mest i, og få i deg nok vann. Spis også fet fisk som makrell, laks eventuelt sild. som inneholder omega 3 fettsyrer som bidrar til at cellene holder bedre på vann. Endret 3. januar 2024 av Knoot
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #14 Skrevet 3. januar 2024 Knoot skrev (Akkurat nå): Kjøp deg luftfukter som du har på i det rommet du oppholder deg mest i, og få i deg nok vann. Spis også fet fisk som makrell, laks eventuelt sild. som inneholder omega 3 fettsyrer som bidrar til at cellene holder bedre på vann. Men de flasser jo selv om de er fuktet? Anonymkode: 3db5a...661
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #15 Skrevet 3. januar 2024 Tror jeg må legge ved bilde; sånn ser det ut. Flassing er gjerne feil ord å bruke, men fant ikke noe tilsvarende til "peeling" på engelsk. Anonymkode: 3db5a...661 1
Knoot Skrevet 3. januar 2024 #16 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men de flasser jo selv om de er fuktet? Anonymkode: 3db5a...661 De kan kjennes fuktige på overflaten, men hvis ikke cellene og mellom cellene er nok vanndige vil de tørke fort ut. De forslagene jeg kommer med har ingen negative konsekvenser å prøve ut.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #17 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror jeg må legge ved bilde; sånn ser det ut. Flassing er gjerne feil ord å bruke, men fant ikke noe tilsvarende til "peeling" på engelsk. Anonymkode: 3db5a...661 Skrubb leppene jevnlig (du kan blande sukker og honning) og slutt med leppestift og Leppomade. Drikk rikelig med vann. Anonymkode: f3ec1...a09
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #18 Skrevet 3. januar 2024 Du bør slutte å dra av flak. Hva slags leppepomade bruker du? Er det like ille om sommeren? Anonymkode: d3c90...f7f 1
BobbySocks Skrevet 3. januar 2024 #19 Skrevet 3. januar 2024 Jeg er og sånn. Jeg reagerer ekstra ille om jeg bruker leppomade med lanolin eller div andre stoff, spesielt de der 8. hour cream etc. Da blir det helt krise. Jeg skrubber forsikting en gang i uken, bruker foreksempel LRP sin leppomade og prøver å aldri dra av flak. Fukt heller leppene, la leppomade virke en stund og masser flakene forsiktig av. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #20 Skrevet 3. januar 2024 BobbySocks skrev (5 minutter siden): Jeg er og sånn. Jeg reagerer ekstra ille om jeg bruker leppomade med lanolin eller div andre stoff, spesielt de der 8. hour cream etc. Da blir det helt krise. Jeg skrubber forsikting en gang i uken, bruker foreksempel LRP sin leppomade og prøver å aldri dra av flak. Fukt heller leppene, la leppomade virke en stund og masser flakene forsiktig av. Tusen takk! Det skal jeg sjekke ut! 😊 Anonymkode: 3db5a...661
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå