Gå til innhold

bruker du serum? hjelper det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

voksen dame som aldri har prøvd serum. Føler huda er tørr og fuktfattig. bruker gode kremer som la roche posay og dermalogica. Hvilket serum bruker du som du er fornøyd med? 

Anonymkode: fdbae...af7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

voksen dame som aldri har prøvd serum. Føler huda er tørr og fuktfattig. bruker gode kremer som la roche posay og dermalogica. Hvilket serum bruker du som du er fornøyd med? 

Jeg bruker decleor sitt serum anti dote 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

C vitamin serum skal vist også være bra 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg bruker diverse serum. Akkurat nå Emani Miracle 7 in 1. Er både primer og serum. Minimerer porer, fukter og pleier mm.

Anonymkode: fe7b3...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fuktighetskremer har som "hovedoppgave" å gi fukt og beskytte huden, mens serum som regel har mer konsentrert innhold av virkestoffer beregnet på å behandle spesifikke hudtilstander. Serum er som regel også (men ikke alltid) mer tyntflytende for å lettere kunne absorberes av huden. Både LRP og Dermalogica har mange gode kremer, men det som er avgjørende, er jo om de er riktige for akkurat din hudtype og - tilstand. Personlig synes jeg ikke at Dermalogica er kjempegode på fukt, så for min del passer kremene deres bedre i sommerhalvåret. 

Jeg har selv kombinert hud som lett blir dehydrert om vinteren, og har forsøkt mange fuktserum. Det desidert beste jeg hittil har prøvd, og som har vært en "gamechanger", er The Ordinary Amino Acids + B5. Jeg påfører det på lett fuktet hud og påfører fuktighetskrem før serumet har trukket helt inn. Deretter venter jeg 20-30 minutter før jeg sminker meg. 

Ettersom du opplever at huden din er tørr og fuktfattig, er det viktig at du passer på å ikke bruke veldig varmt vann i ansiktet, da det kan virke uttørkende. Det er heller ikke nødvendig å rense med annet enn lunkent vann om morgenen. Om du vil bruke et renseprodukt, er det viktig at du bruker et som er skånsomt og fuktighetsgivende. Jeg liker godt La Roche Posay Tolèriane Cleansing Lotion og Lumene Nordic Hydra Oat Milk Oil Cleanser. Du kan også forsøke ukentlig eksfoliering med f.eks. melkesyre eller mandelsyre, det hjelper huden med å kvitte seg med overskudd av døde hudceller slik at huden bedre absorberer fukt og pleiende ingredienser. Gode, skånsomme og rimelige syreeksfolieringer er f.eks. The Ordinary Lactic Acid 5%  og The Ordinary Mandelic Acid 10% + HA. Mandelsyre er ennå mildere enn melkesyre, og begge er fine å starte med dersom man ikke er vant med eksfolierende syrer. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg begynte med la roche-posay baume b5+ og weleda skin food light, bruker jeg ikke noe særlig serum lenger..

Fokuserer heller på gode ansiktskremer,som jeg også bruker rundt øynene.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 11 måneder senere...
Roci skrev (På 3.1.2024 den 11.44):

Fuktighetskremer har som "hovedoppgave" å gi fukt og beskytte huden, mens serum som regel har mer konsentrert innhold av virkestoffer beregnet på å behandle spesifikke hudtilstander. Serum er som regel også (men ikke alltid) mer tyntflytende for å lettere kunne absorberes av huden. Både LRP og Dermalogica har mange gode kremer, men det som er avgjørende, er jo om de er riktige for akkurat din hudtype og - tilstand. Personlig synes jeg ikke at Dermalogica er kjempegode på fukt, så for min del passer kremene deres bedre i sommerhalvåret. 

Jeg har selv kombinert hud som lett blir dehydrert om vinteren, og har forsøkt mange fuktserum. Det desidert beste jeg hittil har prøvd, og som har vært en "gamechanger", er The Ordinary Amino Acids + B5. Jeg påfører det på lett fuktet hud og påfører fuktighetskrem før serumet har trukket helt inn. Deretter venter jeg 20-30 minutter før jeg sminker meg. 

Ettersom du opplever at huden din er tørr og fuktfattig, er det viktig at du passer på å ikke bruke veldig varmt vann i ansiktet, da det kan virke uttørkende. Det er heller ikke nødvendig å rense med annet enn lunkent vann om morgenen. Om du vil bruke et renseprodukt, er det viktig at du bruker et som er skånsomt og fuktighetsgivende. Jeg liker godt La Roche Posay Tolèriane Cleansing Lotion og Lumene Nordic Hydra Oat Milk Oil Cleanser. Du kan også forsøke ukentlig eksfoliering med f.eks. melkesyre eller mandelsyre, det hjelper huden med å kvitte seg med overskudd av døde hudceller slik at huden bedre absorberer fukt og pleiende ingredienser. Gode, skånsomme og rimelige syreeksfolieringer er f.eks. The Ordinary Lactic Acid 5%  og The Ordinary Mandelic Acid 10% + HA. Mandelsyre er ennå mildere enn melkesyre, og begge er fine å starte med dersom man ikke er vant med eksfolierende syrer. 

Må jeg vente 30 minutter? Det har ikke jeg tid til;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker dette alt i ett serumet fra nuxe:

image.thumb.jpeg.25895f1e37b2ee5d23c5816f1d8a81ad.jpeg

Venter 5-10 min før jeg smører over fukt:

image.thumb.jpeg.3ee72460b10f91ba0dd85b871cd14421.jpeg

helt perfekt til min 40+ fuktfattige blandingshud 🌟🌟🌟

Bilder fra apotek1.no

Anonymkode: 9a19c...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

juni123 skrev (19 minutter siden):

Du må ikke vente i 30 minutter hvis du ikke har tid, men sminken sitter bedre om du kan vente til fuktighetskremen har trukket godt inn i huden 🙂

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.1.2024 den 11.18):

Dermalogica er ikke noe god krem, det er billigmerke….

Anonymkode: 35ea9...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er min favoritt!

Jeg har kombinasjonshud som blir lett dehydrert i vinterhalvåret.

Anonymkode: f94a6...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

juni123 skrev (1 time siden):

Man må ikke. Men min erfaring er at sminken sitter mye finere etter 15-20 minutter, i alle fall. 

Jeg pleier å vaske ansiktet, ta på produkter. Så dusjer jeg, kler meg, pusser tenner, fikser hår. Henter en kopp kaffe og legger lunsj i veska, ser over at jeg har alt jeg trenger. Så setter jeg meg ned og sminker meg, før jeg går ut døra. 

Anonymkode: 60311...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har moden hud, i 40-årene; 

c-vitaminserum morgen, lysner, gir glød, og gir jevnere hudtone, skal også beskytte huden. SkinCeuticals CE Ferulic er favoritten. 

hyaluronserum - fuktighet. Har ikke merket så stor forskjell på ulike produkter. Men ordinary Hyaluronic acid +B5 som allerede nevnt er rimelig og bra. 

retinol - reduserer linjer og forbedrer tekstur. Kjøper tretionol 1mg i utland. Paulas Choice har også gode produkter

Peptider - elastisitet, og reparerer skader. Her søker jeg fortsatt etter "the one", men er for tiden veldig glad i laCabine collagen boost med peptider og squalane. 

Niacinamid - reduserer rødhet, forbedrer elastisitet, og styrker hudbarrieren. Paulac Choice 10% er favoritt. 

Akkurat nå har jeg akkurat begynt å bruke great barrier reef reperative soothing serum, og er så langt veldig fornøyd. 

Et fantastisk "alt i ett produkt" jeg ofte bruker når jeg ikke har tid til lag-på-lag er Lancome renergie ultra tripel serum. Den er også veldig god under sminke. 

Anonymkode: 60311...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker veldig godt hudpleieserien til No7, alt inkludert serumet er veldig bra synes jeg. Den finnes i ulike serier etter hvilke behov du har.

Anonymkode: 24aab...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

c-e-ferulic-1491.thumb.jpg.6072b86d6aed8ac3970bdd0f53d3bf62.jpgDenne! Verdt hver krone🙂. Bruker den hver dag under dagkrem. Dermalogica Dynamic Skin Retinol Serum på natten. 

K51

Anonymkode: 46571...599

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...