Gå til innhold

Jeg har mistet meg selv etter jeg ble alenemor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Å bli forlatt i graviditeten og bli alenemor har vært tøft. Jeg får lite hjelp og avlastning i hverdagen. Hver kveld er jeg alene og ensom. Singel på fjerde året. Jeg er extrovert og får energi av andre mennesker, så å være så mye isolert og alene har resulert i mild depresjon. Jeg har bodd flere år i utlandet og elsket studentlivet, og tiden etterpå, men å bli alenemor og få drømmen om familieliv knust, har vært en hard pille å svelge. Barnet er ønsket og det viktigste i livet mitt. Det har ikke vært lett å få venner i voksen alder heller. Jeg får kanskje 1-2 per år. Jeg har ingen stor vennegjeng lenger. Jeg føler meg stuck i livet. Hvordan komme ut av det?

Så sliter jeg med å finne mitt hvorfor i livet og hva jeg vil. Jobben jeg har nå er midlertidig og ikke relevant til utdannelsen. Det er vanskelig å jobb med min utdannelse i dag. Jeg drømmer om mann, flere barn, å være selvstendig næringsdrivende, og å bo i utlandet, men dette er jo bare en drøm. Det er ikke bare å knipse med fingrene å få til dette heller. Og jeg vet ikke hva jeg bør fokusere på først. 

Noen som har konkrete og positive tips å komme med? 🙂

Anonymkode: 0b996...096

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mye av det du nevner handler om å være mor, ikke nødvendigvis alenemor. Du hadde neppe kunnet bo i utlandet hvis du hadde en partner heller, hvis du er en fri sjel så er en partner enda mer hemmende enn et barn. Det samme med midlertidig arbeid, det må noen av oss igjennom barn eller ei.

Jeg tror du aller først skal rydde i tankene dine og finne ut hva du er aller mest misfornøyd med.

Er det ensomheten så anbefaler jeg å finne folk i lik situasjon. Dessuten må du huske at ettersom barnet ditt blir større vil det få flere venner der du kan bli kjent med foreldrene og barna kan være mye sammen. Dermed får du også mer fritid. Det vil bli lettere med barnevakt også.

Karrieren din er et separat tema, snart kan du ta videreutdanning for å få mer relevant arbeid.

Jeg ville ha ordnet opp flere ting på egenhånd før jeg hadde tebkt på ny kjæreste. Du har mye sterkere kort på handa hvis du lever et godt liv i utgangspunktet.

Anonymkode: 63b54...2cd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å bli forlatt i graviditeten og bli alenemor har vært tøft. Jeg får lite hjelp og avlastning i hverdagen. Hver kveld er jeg alene og ensom. Singel på fjerde året. Jeg er extrovert og får energi av andre mennesker, så å være så mye isolert og alene har resulert i mild depresjon. Jeg har bodd flere år i utlandet og elsket studentlivet, og tiden etterpå, men å bli alenemor og få drømmen om familieliv knust, har vært en hard pille å svelge. Barnet er ønsket og det viktigste i livet mitt. Det har ikke vært lett å få venner i voksen alder heller. Jeg får kanskje 1-2 per år. Jeg har ingen stor vennegjeng lenger. Jeg føler meg stuck i livet. Hvordan komme ut av det?

Så sliter jeg med å finne mitt hvorfor i livet og hva jeg vil. Jobben jeg har nå er midlertidig og ikke relevant til utdannelsen. Det er vanskelig å jobb med min utdannelse i dag. Jeg drømmer om mann, flere barn, å være selvstendig næringsdrivende, og å bo i utlandet, men dette er jo bare en drøm. Det er ikke bare å knipse med fingrene å få til dette heller. Og jeg vet ikke hva jeg bør fokusere på først. 

Noen som har konkrete og positive tips å komme med? 🙂

Anonymkode: 0b996...096

Jeg ville ha fokusert på mine lån først. Fordi i mine øyne er det ikke bra å ha for mye gjeld. Angående mann du må finne en som aksepterer deg for den du er og som ikke har fordommer fordi du er alene med barn. Å finne en ok jobb er ikke lett. Har ingen tro på å sitte foran PCen å søke bedre å styrke ditt nettverk. 

AnonymBruker
Skrevet
TLR skrev (5 minutter siden):

Jeg ville ha fokusert på mine lån først. Fordi i mine øyne er det ikke bra å ha for mye gjeld. Angående mann du må finne en som aksepterer deg for den du er og som ikke har fordommer fordi du er alene med barn. Å finne en ok jobb er ikke lett. Har ingen tro på å sitte foran PCen å søke bedre å styrke ditt nettverk. 

Hvor i denne teksten skriver hun om at hun har lån? 

Anonymkode: eb012...ae8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...