Elle Melle Skrevet 3. januar 2024 #21 Del Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eh, hva har det med superreligøse amerikanere å gjøre? Om vi drar og besøker venner i Brasil eller Spania forventer jeg da virkelig å få bo med dem uten å betale husleie (men selvsagt bidra med mat, husarbeid etc), og samme om de kommer hit selvsagt. Anonymkode: f0c7f...ffd Venner du aldri har truffet? Jeg vil uansett mene at den automatiske forpliktelsen til å huse likesinnede, selv om de ikke er folk man kjenner noe særlig, stikker dypere hos de religiøse jeg kjenner enn hos de fleste andre. Type Jehovas vitner, mormonere m.m. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #22 Del Skrevet 3. januar 2024 ElectricScum skrev (4 timer siden): Det er jo du som initierer praten om at dere snart må treffes, og når konen svarer positivt på dette så tolker du det som at det ligger noe mer i det? Ikke er det spesielt rart om hun sier at han "holds you in high regard" heller om dere har hatt god kontakt over mange år. Det fremstår for meg som om du leter etter noe som ikke er der. Iallfall utfra det du skriver her. Vi er en del slekt i usa som vi overhodet ikke kjenner. Men dem tar kontakt med slekt hvis dem skal besøke Norge. Virker som det er normalt fra en amerikaner å ta kontakt med ukjente slektninger i Norge når dem først er på reis. Så jeg ville ikke lagt noe mer i det enn det Anonymkode: 42eeb...c2d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #23 Del Skrevet 3. januar 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Lang historie kort: For flere år siden ble jeg venn med en mann ( 13/14 år? )eldre enn me. Han hadde skrevet ett dikt på Internet anngående ett familiemedlem som hadde gått bort tragisk. Så ja, han er en familievenn. Han bor i USA, vi har aldri truffet hverandre, men vi har holdt litt kontakt via Facebook. Ikke mye, men litt oppdatering på hverandres liv. Han er gift og har tre nesten voksne barn. Han og familien er meget religiøse. Han har bursdag nettopp i disse dagene og jeg kontaktet hans kone for å få addressen deres, fordi mi gave til han skal være en overraskelse. Altså ikke noe stort, kun rundt 300,-, og det er norsk sjokolade. Hun svarte at:' I have definitely heard about you! He holds you high regard and nothing would make him happier than Norwegian chocolade!' Den var OK synes jeg. At han holder meg i ' high regard' var overraskende for meg, men.. Jeg skriver tilbake at vi må treffes snart, altså jeg må treffe han, kona og deres familie. Og så kommer det jeg stusser over. Hennes svar:'We absolutely need to meet someday. I’m sure he wouldn’t have a problem coming to you'. Hvordan skal jeg tolke den? Og har han lagt mer inn i vårt vennskap enn jeg har? Anonymkode: 90db0...e94 Dette virker som en høflig samtale på Facebook, ikke noe mer eller mindre. Oppriktig talt så er jeg litt forvirret, og føler nesten at du leter etter ting. Anonymkode: c7627...9a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå