Gå til innhold

Tvinge barn til aktiviteter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ungen vil ikke fortsette på aktiviteter! For det første koster det masse og jeg har allerede betalt, og for det andre er det ikke dumt å la han slutte uten å fullføre året? Han er 7 år.

Anonymkode: cce98...2a5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Erfaringen med mine egne barn er at de ombestemmer seg ofte. De nekter trening og skal slutte, men et par uker senere er det kjempe gøy igjen…

Så jeg krevet at de holder ut en liten stund før de gir seg, begrunnet med forpliktelser til laget.
F.eks at de er meldt på cupen i februar, så laget forventer at de stiller opp. Så kan de slutte etter det. Ofte har de da ombestemt seg til Februar og fortsetter likevel.

Dette med pengene ville jeg ikke brukt som noe argument. Pengene er jo allerede brukt uansett om de slutter eller fortsetter. Det er jo ikke til hjelp for noen om barnet skal pines igjennom en aktivitet de misliker, bare fordi det kostet penger. 

Anonymkode: af385...1f2

Gjest jegerrinne
Skrevet

Her har vi altid sagt at har du startet fullfører dere sesongen.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke aktiviteter er det?

Anonymkode: 3af6c...d7c

AnonymBruker
Skrevet

Barn trenger å lære seg stayerevne og å holde ut selv om det ikke alltid er like gøy. Her er regelen at man fortsetter frem til jul/frem til sommeren før man får lov å slutte. Og man må møte opp.

Ser veldig mange barn som ikke vil mer etter 20 min og som starter og slutter på alt i årevis. Tror ikke de har godt av det på sikt - man må klare seg gjennom mye kjedelig både i livet og i utdanningssammenheng. De må lære å takle motstand og å gjennomføre det som er avtalt.

Anonymkode: 0bc1b...783

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags aktivitet er det? Er det en aktivitet barnet har valgt? Er det noe de ytret ønske at de likte? Er det noe han har gjort før?

Anonymkode: dd065...e11

Gjest Bella78
Skrevet

Vi hadde som regel at de måtte fullføre sesongen de hadde begynt på, så stod de fritt til å velge noe annet neste år. Dette mest for at man må av og til gi ting en sjangs selv om det ikke er gøy hele tiden, og for å lære seg å stå for det man forplikter seg til. Dette fungerte fint her, men jeg hadde nok latt de slippe dersom noe var helt «krise» - så det kommer selvfølgelig litt ann på hva grunnen er. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har krav om å fullføre sesongen og kan love deg at mine har ombestemt seg flere ganger, men har fått slippe litt treninger innimelom. Ellers er vi også strikte på oppmøte, skal være syk eller toralkrise for å slippe.  Shoppingtur, venner å besøk, lyst til noe annet godtas ikke. Oppmøtemoral må også læres.  

Anonymkode: 55e23...164

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tenkt at det avhenger litt av om barnet faktisk virker å trives med aktiviteten når hen først er igang. Her opplever vi nemlig ofte at barnet ikke vil avgårde fordi det akkurat i øyeblikket er mer fristende å sitte i sofaen med Nintendo. Når vi først er framme og aktiviteten starter, ser vi at barnet koser seg og hen er strålende fornøyd etterpå. Da pusher vi jo på når hen sier hen ikke vil avgårde. Hadde det imidlertid vært en aktivitet vi som voksne hadde bestemt og barnet helt tydelig var ubekvem og mistrivdes (etter å ha forsøkt en periode), hadde jeg muligens vurdert det annerledes. 

Anonymkode: 979aa...319

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...