AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Skrevet 3. januar 2024 Fant ut i dag at jeg ble trukket årsavgift av banken for mitt bankkort. Var dermed rimelig flaut i butikken når jeg trodde jeg hadde mer penger på kontoen. Årsavgift på bankkort er seriøst noe av det dummeste jeg har hørt. Er det noen banker som ikke har slike dumme avgifter? Har blitt virkelig lei DNB og ønsker å bytte. Anonymkode: 74da0...c93 3 5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #2 Skrevet 3. januar 2024 De fleste banker har årsgebyr på bankkort, og derfor har jeg ikke det lenger. Anonymkode: 3fc36...c8c
Fighter83 Skrevet 3. januar 2024 #3 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fant ut i dag at jeg ble trukket årsavgift av banken for mitt bankkort. Var dermed rimelig flaut i butikken når jeg trodde jeg hadde mer penger på kontoen. Årsavgift på bankkort er seriøst noe av det dummeste jeg har hørt. Er det noen banker som ikke har slike dumme avgifter? Har blitt virkelig lei DNB og ønsker å bytte. Anonymkode: 74da0...c93 Helt enig 👍 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #4 Skrevet 3. januar 2024 Nordea har det men det er snakk om småpenger, par hundre i året eller noe. Anonymkode: b2f11...cbc
Fighter83 Skrevet 3. januar 2024 #5 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De fleste banker har årsgebyr på bankkort, og derfor har jeg ikke det lenger. Anonymkode: 3fc36...c8c Hvordan slipper man det?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #6 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fant ut i dag at jeg ble trukket årsavgift av banken for mitt bankkort. Var dermed rimelig flaut i butikken når jeg trodde jeg hadde mer penger på kontoen. Årsavgift på bankkort er seriøst noe av det dummeste jeg har hørt. Er det noen banker som ikke har slike dumme avgifter? Har blitt virkelig lei DNB og ønsker å bytte. Anonymkode: 74da0...c93 Fant også ut at jeg var trukket 295,-kr for årsgebyr. Det sto bare reservert under mine siste transaksjoner så lurte på om noen hadde trukket fra kontoen min og kom på at dnb pleier å trekke på nyåret. Burde stått dnb med en gang slik at det ikke blir misfortåelser. Tror desverre de fleste banker har årsgebyrer for kort. Anonymkode: 5fdbc...e2f
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #8 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fant også ut at jeg var trukket 295,-kr for årsgebyr. Det sto bare reservert under mine siste transaksjoner så lurte på om noen hadde trukket fra kontoen min og kom på at dnb pleier å trekke på nyåret. Burde stått dnb med en gang slik at det ikke blir misfortåelser. Tror desverre de fleste banker har årsgebyrer for kort. Anonymkode: 5fdbc...e2f Ja, det stemmer. Det er første året de trekker hos meg. Men synes hele konseptet er veldig rart. Banken bør heller ta seg betalt hvis man bestiller seg nytt kort eller noe. Anonymkode: 74da0...c93
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #9 Skrevet 3. januar 2024 DNB har vel ingen andre gebyrer ved bruk av kort, så å betale noen hundrelapper i året for å ha kortet syns jeg ikke er så ille. Hvis du vil ha kun en konto med penger som går inn og ut så anbefaler jeg Lunar. Det er helt gratis å ha og helt gratis å bruke. Anonymkode: da7a2...d76 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #10 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): KLP har ikke Anonymkode: 5d4fe...611 Årsgebyr for bankkort KLP: For medlemmer og de som har boliglån sammen med et medlem, er årsgebyret 250 kroner. For øvrige kunder er årsgebyret 300 kroner. For alle nye bankkunder vil første året være gratis. Anonymkode: 3fc36...c8c 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #11 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): DNB har vel ingen andre gebyrer ved bruk av kort, så å betale noen hundrelapper i året for å ha kortet syns jeg ikke er så ille. Hvis du vil ha kun en konto med penger som går inn og ut så anbefaler jeg Lunar. Det er helt gratis å ha og helt gratis å bruke. Anonymkode: da7a2...d76 Takk for tipset! Anonymkode: 74da0...c93 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #12 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Årsgebyr for bankkort KLP: For medlemmer og de som har boliglån sammen med et medlem, er årsgebyret 250 kroner. For øvrige kunder er årsgebyret 300 kroner. For alle nye bankkunder vil første året være gratis. Anonymkode: 3fc36...c8c Har hatt KLP i snart 10 år, aldri betalt noe Anonymkode: 5d4fe...611
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #14 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): KLP har ikke Anonymkode: 5d4fe...611 Er de bedre enn DnB? Anonymkode: 38b92...71a
Hensatt Skrevet 3. januar 2024 #15 Skrevet 3. januar 2024 Det er vanlig med enten årsgebyr eller gebyr per betaling.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #16 Skrevet 3. januar 2024 Fighter83 skrev (20 minutter siden): Hvordan slipper man det? Hva mener du? Anonymkode: 3fc36...c8c
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #17 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er de bedre enn DnB? Anonymkode: 38b92...71a Vet ikke hvordan det er er hvis man ikke er medlem av KLP, Anonymkode: 5d4fe...611
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #18 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Nordea har det men det er snakk om småpenger, par hundre i året eller noe. Anonymkode: b2f11...cbc Det er småpenger hvis man fordeler summen ut over hele året ja. Problemet er at ingen banker gjør dette - de trekker hele summen i ett jafs og gjerne i januar når folk har lite penger på konto. Anonymkode: 2bbc2...272 2 1
newman01 Skrevet 3. januar 2024 #19 Skrevet 3. januar 2024 28 minutter siden, Fighter83 said: Hvordan slipper man det? Jeg tror Anonymkode: 74da0...c93 da ikke har bankkort, og bruker kontanter. Litt usikker på hvordan man får tak i kontanter uten bankkort, høres tungvint ut 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er småpenger hvis man fordeler summen ut over hele året ja. Problemet er at ingen banker gjør dette - de trekker hele summen i ett jafs og gjerne i januar når folk har lite penger på konto. Anonymkode: 2bbc2...272 Nordea tar 25kr i måneden. Ganske irriterende måte å snike penger ut av kontoen på. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #20 Skrevet 3. januar 2024 Synes det er greit at det koster. Verre med de som tar betalt for hver gang man bruker kortet. Det blir mye penger pr år det. Min lokalbank gjør det. Synes det er så rart at dem bruker den banken når den tjener rått på det. Jeg trur jeg betaler 150 kr for å ha et kort. Og dem trekker det om sommeren. Så jeg merker det ikke en gang. Anonymkode: 5b863...d89 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå