AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Del Skrevet 3. januar 2024 Jeg forsøkte et vennskap, men ble igjen skuffet. Ei ny venninne som var i samme situasjon som meg, begge gjennom vanskelig brudd. Hun har mange venninner som tar vare på henne. Jeg var invitert inn på hennes bursdag fest, der hun gråt og fikk mange klemmer. Jeg ga henne også mye sympati og var med på å ta vare på henne. En dag hadde jeg vært hos legen, fikk en del dårlige nyheter, delte dette med henne og gråt, tårene bare tøt ut. Vært gjennom brudd, få venner, ingen som hjelper meg faktisk dårlig helse. Tenkte muligens heg ville få noe sympati, men nei, hun ble faktisk litt irritert ba meg tenke på at det finnes mange folk som har det vanskelig i verden, tenke på folk i Afghanistan. Jeg ble svært skeptisk til vennskapet etter dette. Ble ikke noe av videre. Er jeg for streng? Var det riktig av meg- jeg vet ikke. Mennesker er vanskelige å forstå seg på. Anonymkode: 1f33d...6bd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #2 Del Skrevet 3. januar 2024 Veldig lite empati fra hennes side. Å si at andre har det verre når man selv sliter er det samme som å si at dine følelser ikke har verdi. de undergraves Dessverre er det mange som er så dårlige på å trøste at de kommer med slike håpløse uttalelser. Sikkert i beste mening, men likevel er det kanskje noe av det vondeste man kan høre 😢 Anonymkode: 34ba0...471 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #3 Del Skrevet 3. januar 2024 Det er sant det at ting kunne nok vært verre. Men man må få lov å være lei og trenge trøst når man går gjennom noe vanskelig. Jeg er selv kronisk syk, har opplevd fire uventede dødsfall i nær familie på to år. Jeg holder koken, gjør som jeg skal (har to barn), men jeg er egentlig drittlei. Jeg er drittlei av at alle "spiser" av meg. Når jeg da en gang i blandt går i kjelleren så er det slik som dette venninnen din sier min mann kan finne på å si. Altså null omsorg og empati. Men om han blir syk, eller får ryggsmerter ( noe jeg har daglig) da innbiller han seg at han skal motta det han aldri gir meg.. altså, noen er bare sånn. Jeg tror ikke de ser det selv i det hele tatt. Du kan prøve å ta det opp med henne at å servere deg en slik kommentar hjelper ikke. Du har det like tøft, om enn ikke verre om du skal tenke på at andre også har det fælt. Jeg for min del gråter over ofrene i Ukraina Palestina, de israelske barna som ble kidnappet osv. Det er så urettferdig at noen skal bli ofre for andres krig. Jeg skulle ønske jeg kunne gjort noe med det. På en måte så hjelper det å gråte for dem, for jeg klarer ikke å gråte for meg selv. En kan si at jeg utnytter meg av andres elendighet på et makabert vis. Uansett, til poenget. Vær åpen med henne, si at du trenger trøst du også. Det må jo være lov å si det. Noen har ikke evnen til å trøste, men de er ikke dårlige mennesker av den grunn. Hvis hun har vært gjennom mye vondt så er hun kanskje vandt med å bare ta i mot men ikke å gi. Og noen får mange klemmer fordi dem som klemmer ikke aner hva de skal si, at de føler seg presset til å gjøre noe fordi hun er så krevende og trengende. Altså at de ikke klemmer henne fordi de oppriktig føler for å gjøre det, men fordi de ønsker å få en slutt på sytingen. Jeg håper, for din del at du heller fokuserer på deg selv og din helse. Ikke kast bort tiden på å føle deg nedtrykt fordi hun får klemmer. Anonymkode: ad465...505 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #4 Del Skrevet 3. januar 2024 Ville kanskje blitt litt satt ut om en ny venninne betrodde masse til meg og begynte å gråte. Kanskje ikke noe man begynner et nytt vennskap med. Hennes reaksjon var gjerne ikke helt rasjonell og kanskje et tegn på at dere ikke er nære venner. Anonymkode: 79dfc...768 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #5 Del Skrevet 3. januar 2024 16 minutter siden, AnonymBruker said: Det er sant det at ting kunne nok vært verre. Men man må få lov å være lei og trenge trøst når man går gjennom noe vanskelig. Jeg er selv kronisk syk, har opplevd fire uventede dødsfall i nær familie på to år. Jeg holder koken, gjør som jeg skal (har to barn), men jeg er egentlig drittlei. Jeg er drittlei av at alle "spiser" av meg. Når jeg da en gang i blandt går i kjelleren så er det slik som dette venninnen din sier min mann kan finne på å si. Altså null omsorg og empati. Men om han blir syk, eller får ryggsmerter ( noe jeg har daglig) da innbiller han seg at han skal motta det han aldri gir meg.. altså, noen er bare sånn. Jeg tror ikke de ser det selv i det hele tatt. Du kan prøve å ta det opp med henne at å servere deg en slik kommentar hjelper ikke. Du har det like tøft, om enn ikke verre om du skal tenke på at andre også har det fælt. Jeg for min del gråter over ofrene i Ukraina Palestina, de israelske barna som ble kidnappet osv. Det er så urettferdig at noen skal bli ofre for andres krig. Jeg skulle ønske jeg kunne gjort noe med det. På en måte så hjelper det å gråte for dem, for jeg klarer ikke å gråte for meg selv. En kan si at jeg utnytter meg av andres elendighet på et makabert vis. Uansett, til poenget. Vær åpen med henne, si at du trenger trøst du også. Det må jo være lov å si det. Noen har ikke evnen til å trøste, men de er ikke dårlige mennesker av den grunn. Hvis hun har vært gjennom mye vondt så er hun kanskje vandt med å bare ta i mot men ikke å gi. Og noen får mange klemmer fordi dem som klemmer ikke aner hva de skal si, at de føler seg presset til å gjøre noe fordi hun er så krevende og trengende. Altså at de ikke klemmer henne fordi de oppriktig føler for å gjøre det, men fordi de ønsker å få en slutt på sytingen. Jeg håper, for din del at du heller fokuserer på deg selv og din helse. Ikke kast bort tiden på å føle deg nedtrykt fordi hun får klemmer. Anonymkode: ad465...505 Takk, jeg har selv gitt henne mye sympati og vært der for henne den korte tiden jeg kjente henne, selv om mitt eget liv sto i brann... Det at hun får mange klemmer plager meg ikke, men ble bare litt satt ut av at hun responderte slik til min indre smerte. Anonymkode: 1f33d...6bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #6 Del Skrevet 3. januar 2024 Jeg ville ikke kalt dette et vennskap eller venninne. Jeg forstår det er veldig leit, men jeg ville skånet meg mer skuffelse tidlig og kuttet henne ut Anonymkode: 396ff...b48 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #7 Del Skrevet 4. januar 2024 Takk for svar. På grunn av litt autisme og ptsd har jeg tendens for å lure på om det kanskje er bare meg... skylder som regel på meg selv selv om andre sårer meg. Anonymkode: 1f33d...6bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #8 Del Skrevet 4. januar 2024 On 1/3/2024 at 9:03 AM, AnonymBruker said: En dag hadde jeg vært hos legen, fikk en del dårlige nyheter, delte dette med henne og gråt, tårene bare tøt ut. Anonymkode: 1f33d...6bd Jeg håper det går bedre med deg 🥺❤️ Anonymkode: ab3ce...832 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #9 Del Skrevet 4. januar 2024 Du har nå min sympati ihvertfall. Det er vel noe? Anonymkode: f2c26...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #10 Del Skrevet 4. januar 2024 10 minutter siden, AnonymBruker said: Du har nå min sympati ihvertfall. Det er vel noe? Anonymkode: f2c26...067 Takk 🤩 Anonymkode: 1f33d...6bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #11 Del Skrevet 4. januar 2024 12 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg håper det går bedre med deg 🥺❤️ Anonymkode: ab3ce...832 Går helsemessig noe bedre nå, jeg slapp unna høreapparat. Har ikke mistet noen tenner ennå. Helsa har kostet meg sikkert 50000 siste året. Har fortsatt problemer og nå fordi jeg har null venner har jeg enda flere problemer🙄 Anonymkode: 1f33d...6bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå