Gå til innhold

Hvilken type musefeller anbefales det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker ikke elektrisk. Har hatt den elektriske i snart 2 år. Men den har tatt kun èn mus på disse 2 årene. Musen blir alltid fanget med de "vanlige"fellene. Hvilken type musefelle er dere fornøyde med?

Anonymkode: a6dc8...4e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha tatt x antall mus med de moderne Rapp-fellene i plast, kan jeg varmt anbefale dem! Jeg har brukt de "gode" gamle trefellene deres i flere tiår før dette, men det er alltid litt styr med de gamle trefellene: for det første får du gjerne litt vel nær kontakt m musa (midd etc), men det er fort gjort å spenne dem så stive at musa spiser åtet uten å bli tatt, eller så løst at du får en smekk v plassering.

Rapp plastfeller spenner du opp med en spak, og ved fangst dumper du musa på egnet sted ved bruk av kun en hånd. 

I tillegg til enkel betjening er drepeevnen selvsagt viktig. Har sett feller med litt vel svake fjærer. Gå for Rapp, så vet du at du får optimal kvalitet!

Som åte anbefaler jeg helt klart peanøttsmør! Riktig plassering av fellene (for du kjøper selvsagt fler) er viktig.

Anonymkode: d2287...200

• Liker 1
Skrevet

Vi har bodd et par plasser med mye mus.

Sist brukte vi disse ordinære i tre, med peanøttsmør som lokkemat. Funka egentlig greit. Bortsett fra den ene gangen en mus satt fast halen sin i den og ble springende rundt på gulvet oppe i panikk 😞 Det var et hilma leven noen minutter før vi fikk tatt den. Kattene var og veldig effektive her, det lå musekadaver strødd utanfor huset 🥴

Første plassen vi hadde mus i veggene, da kjøpte vi disse til å ha i stikkontakten. Den skremte musa vekk, så vi slapp å forholde oss til den. Den har en viss rekkevidde, så det kan være nødvendig med flere. Vi hadde to.
(ser du ikke ønsker elektrisk musefelle, men dette er altså ikke en felle som så, så tipser om den allikevel 🫣)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...