Gå til innhold

Min far ser ikke at det han gjør er vondt for meg

. Anonym.

Anbefalte innlegg

Min far var ikke der i oppveksten min. Han mener at jeg lyver om overgrepet som skjedde mot meg da jeg var et barn, 10 dommere tror på meg. Det er ikke første gang han ikke husker noe, han henvender seg da til sin kone og hun er automatisk enig med han. Han velger også å leve for sin andre familie, (kone, stedøtre og svigersønn). Jeg synes han er en feig mann. Hva hadde dere gjort?

Endret av . Anonym.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det han som begikk overgrepet? Hvis det, kutt kontakten. Er det andre som begikk overgrep mot deg? Vis til dom eller dommene som foreligger. Hvis det ikke overbeviser han, si at det da er hans tap at du ikke kan ha han i livet ditt. Gå så videre og ikke bruk energi på en slik person. 

Endret av Troyamin
Staveleifer. Alt for tidlig oppe til å være på KG...
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (Akkurat nå):

Er det han som begikk overgrepet? Hvis det, kutt kontakten. Er det andre som begikk overgrep mot deg? Vi til dom eller dommene som foreligger. Hvis det ikke overbeviser han, si at det da er hans tap at du ikke kan ha han i livet ditt. Gå så videre og ikke bruk energi på en slik person. 

Nei, det var ikke han som gjorde det men en barnevakt. Han har fått sett dommen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Anonym. skrev (Akkurat nå):

Nei, det var ikke han som gjorde det men en barnevakt. Han har fått sett dommen. 

Hvis han fremdeles ikke tror deg, ville jeg gjort som jeg skrev over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan du fortelle noe mer om forholdet deres? Akkurat nå tenker jeg: Hvorfor har du kontakt med han i det hele tatt? 

Anonymkode: 5283d...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan du fortelle noe mer om forholdet deres? Akkurat nå tenker jeg: Hvorfor har du kontakt med han i det hele tatt? 

Fordi familieforhold er kompliserte. 

Anonymkode: d6a2c...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er egentlig ikke noe mer å fortelle, bare det at han mener jeg har schizofreni, noe jeg ikke er diagnostisert med, jeg har PTSD. Grunnen til at jeg har kontakt med han er at alle skal dø en gang, til og med han, jeg har vel et håp der han forandrer seg. 

Endret av . Anonym.
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kutt han ut. Jeg har svært dårlig forhold med min far av andre grunner, og min tankegang er blitt at hva noen viser er det som teller. Hvordan de føler seg eller misforstår, er ikke ditt problem og han kan ikke forvente at du forstår det. Han oppfører seg dårlig og sårer deg, det er sannheten for deg!

Anonymkode: ce733...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, . Anonym. said:

Det er egentlig ikke noe mer å fortelle, bare det at han mener jeg har schizofreni, noe jeg ikke er diagnostisert med, jeg har PTSD. Grunnen til at jeg har kontakt med han er at alle skal dø en gang, til og med han, jeg har vel eg håp der han forandrer seg. 

Slike mennesker endrer seg ikke. Jeg forstår at du vil ha forhold med faren din. Alle vil ha kontakt med foreldre, uansett hva vondt de har gjort. 

Men, det er ikke sunt for deg og det vil ikke bli bedre. Jeg kjenner ei som hadde likt forhold med faren sin som du. Faren vitnet mot henne i en overgrepssak i hennes barndom. (En sak hun vant, vedkommende som begikk overgrepet var venn av far) 

Hun holdt kontakt med faren i mange år. Uansett hvor ufordragelig, frekk og slem han var klarte hun ikke gi slipp. Når hun endelig klarte å permanent kutte kontakten ble livet bedere, en enorm vekt ble lettet. 

Din psykiske helse må gå først. Du må tenke mer på deg selv og dine egne behov. Din far har pavet sin egen vei og vil ikke forandre seg

Anonymkode: 4b254...422

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi familieforhold er kompliserte. 

Anonymkode: d6a2c...914

Familieforhold er komplisert, det er helt riktig. Vi tåler mye i påvente av bedring, forventninger og håp, år etter år. Vi håper vi skal få idyllen vi ønsker oss, ved å endre andre. Sannheten er at man bruker tid, på noe som ikke er realistisk. Det er ganske gravende at en far ikke tror på sin datter, om overgrep. Jeg spør om forholdet for det må være noe som veier opp for dette; er han en super far ellers? Hvis svaret er nei, så er det noen ganger bedre å lukke et kapittel, få det bedre i hverdagen enn å utsettes for det igjen og igjen. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Anonym. skrev (26 minutter siden):

Det er egentlig ikke noe mer å fortelle, bare det at han mener jeg har schizofreni, noe jeg ikke er diagnostisert med, jeg har PTSD. Grunnen til at jeg har kontakt med han er at alle skal dø en gang, til og med han, jeg har vel et håp der han forandrer seg. 

«Du kan ikke endre andre kun deg selv» gjelder og her dessverre.

Og jeg sier ikke at du skal endre deg her men at det er fånyttes å håpe på endring hos andre. Inkludert hos faren din.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
25 minutter siden, . Anonym. said:

Du har ingen positive ting som gjør at du vil ha kontakten med han? Alle skal dø, men alle dør med valgene de har tatt. Han velger å ikke tro på deg, han velger å si du lyver og søker bekreftelse hos andre for å undergrave deg. Han velger å leve for en annen familie. Du skal også dø. Vil du bruke resten av livet på å prøve å overbevise en mann, som tydeligvis ikke kommer til å endre seg? Det er lenge siden barndommen. Om ingenting har skjedd til nå, og han ikke trodde et uskyldig barn, er det dessverre lav sannsynlighet for at det vil endre seg i fremtiden også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er noe galt med faren din når han ikke tror på deg i dette tilfellet. Enda verre at han sier det høyt. 

Han blir dessverre ikke den faren du ønsker at han skal være, uansett hvor mye du prøver❤️

Du må akseptere at han er sånn også velger du om du ønsker å ha han i livet ditt til tross for dette. 

Ta vare på deg selv først og fremst TS

Anonymkode: 1a636...e2e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han har ikke vært der for deg i oppveksten, du har ikke bodd sammen med han? 
Hva han tror eller ei? Ikke tenke på det, du vet sannheten. 
Hvis du føler han ikke prioriterer deg og du opplever mye skuffelse, kan det være lurt å holde litt avstand, og ta vare på deg selv

Anonymkode: 43488...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Han har ikke vært der for deg i oppveksten, du har ikke bodd sammen med han? 
Hva han tror eller ei? Ikke tenke på det, du vet sannheten. 
Hvis du føler han ikke prioriterer deg og du opplever mye skuffelse, kan det være lurt å holde litt avstand, og ta vare på deg selv

Han valgte sjølivet framfor meg under oppveksten min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forstår veldig godt at dette er leit og sårt for deg. Og det er veldig leit at du ble utsatt for overgrep som barn. Håper vedkommende ble dømt! Når det gjelder din far, så kanskje du bare skal ta en pause fra ham. Ikke tenk at du skal kutte ham ut, for det forstår jeg at er veldig tungt, men ta en pause - for eksempel i hele 2024. Tenk på deg selv og ditt og fokuser på din egen helse og fremtid. Har du noen i familien din som du er trygg på? Jeg håper det. 

Hvis faren din tar kontakt med deg og er hyggelig, så kan du respondere hyggelig tilbake. Hvis han ikke er hyggelig, så kan du holde samtalen kort og ikke gå inn i noen diskusjon. Du kan si ting som at dette er du ikke enig i, dette blir vi nok aldri enige om, dette har vi snakket om før og her er vi klart uenige. 

Lykke til 💕

Anonymkode: e8d6c...485

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
. Anonym. skrev (10 timer siden):

Han valgte sjølivet framfor meg under oppveksten min. 

Han valgte vel et yrke som forsørger familien. Som veldig mange må gjøre. Det handler vel ikke om å unngå deg. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han valgte vel et yrke som forsørger familien. Som veldig mange må gjøre. Det handler vel ikke om å unngå deg. 

Han hadde ingen familie å forsørge på den tiden siden han rømte totalt fra sitt ansvar for meg under oppveksten min. Ikke betalte han noe barnebidrag heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...