Gå til innhold

Apell: Pass på dyrene deres i sprengkulda som ventes.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Steder i landet skal det bikke - 25. Katter og mindre hunder er spesielt utsatt. Skal ikke forklare hvorfor, tenk heller etter og les deg opp..

Da blir det faktisk klær og evt.labbe-sokker som gjelder. Hvis du som hundeeier synes det bare er flaut og ser dumt ut, så vennligst ofre en tanke til dyret istedenfor. Det anbefales til tross for klær at hunder bør få en vesentlig mindre luftetur enn vanlig. Råd fra min veterinær.

Håper jeg slipper å se altfor mye egoisme og tankeløshet i denne perioden vi møter..! 🥶❤️🙂

Endret av PITTY
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Troyamin skrev (8 minutter siden):

Åja, jeg så ikke at det allerede var en fersk tråd som påpekte varselet. Men en viktig ting kan ikke sies for ofte har jeg hørt.🙂

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Jeg bor på vestlandet, nær kysten, så her blir det sjelden så kaldt.

Jeg har en rase med mye pels og jeg fryser og vil gå hjem og komme meg inn før han vil. 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har dessverre allerede sett flere innlegg på fb med voksne katter som har forsvunnet i snøkaoset. Selv katter som er rutinerte på å gå ute kan bli kalde og slitne, sette seg fast i snøen eller bli overrasket av snøfresere og brøytebiler (og kanskje også fyrverkeri de siste dagene, virkelig dårlig timing på snøen). Her drøyer vi å la pus gå ut til det har fått lagt seg litt, til pus sin store fortvilelse, men heller det enn forsvunnet katt. Takk for at du deler!

Anonymkode: d4118...0a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine tanker går til alle de hjemløse kattene der ute❤️

Mine to katter og fem fosterkatter er inne i trygget og varme i alle fall🥰

Anonymkode: d6506...011

• Hjerte 2
Skrevet

Greit å presisere at dette så absolutt ikke gjelder alle hunder. Hadde jeg prøvd å kle på bikkja mi dekken og potesokker når vi er på løpetur i -15 hadde han blitt sur. Han løper inntil brøytekanten og blir helt rimet ned uten å bry seg.

Grunnen til at jeg vil presisere ting som det her er at folk som ikke har peiling leser innlegg som dette og tror jeg og andre som meg er dyremishandlere 😜

AnonymBruker
Skrevet

Nuffen vår klarer seg fint. DSGen må ha klær på..

Anonymkode: 1ce66...b13

AnonymBruker
Skrevet
CX86 skrev (1 minutt siden):

Greit å presisere at dette så absolutt ikke gjelder alle hunder. Hadde jeg prøvd å kle på bikkja mi dekken og potesokker når vi er på løpetur i -15 hadde han blitt sur. Han løper inntil brøytekanten og blir helt rimet ned uten å bry seg.

Grunnen til at jeg vil presisere ting som det her er at folk som ikke har peiling leser innlegg som dette og tror jeg og andre som meg er dyremishandlere 😜

Er nok noen som ser på meg som dyremishandler også, der jeg kommer vandrende i 20 minus med min ikke påkledde malamute 😅

Anonymkode: 7bb24...27f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har katt som ikke vil ut, praktisk nå som det er kaldt.

Jeg driter i hva folk tenker, hunden har dress og potesokker på når vi er ute. Har en rase som lett får snøballer mellom tærne, så potesokker må til. 

Anonymkode: baf82...213

• Liker 1
Skrevet (endret)

Katter bør holdes inne når det er sånn. Hunder har man jo mye bedre kontroll på, så der er det jo bare å se an. Noen trenger klær, andre ikke. Min hund trenger sokker, men ikke dekken. En annen. Hund som jeg passer av og til har tynn pels og gikt så han må ha masse klær og korte turer når det er sånn her kaldt.

Endret av Gliffy
Stavefeil
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...