AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Del Skrevet 3. januar 2024 Tok MR av abdomen rett før jul, og har enda ikke fått svar av verken lege eller radiolog. Har legetime imorgen, og får svar da endelig, men jeg gruer meg helt forferdelig.. fikk tilsendt bildene og har studert dem i en uke i strekk, har funnet masse hvite flekker og greier som ser så unormalt ut.. vet jeg ikke har kompetanse til å tolke sånne bilder, men jeg er hypokonder og stresser veldig over hva det kan være. Noen som vet om lege evt hadde ringt meg på forhånd om det var noe farlige funn? og om det må være kreft når det er hvite flekker på bildene? mvh en veldig stressa 19 åring Anonymkode: 4199b...54f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #2 Del Skrevet 3. januar 2024 De burde ikke sende deg bildene uten en radiologs vurdering? Hva er det for uprofft sted du har vært? Husk også å ikke ta sorgene på forskudd. Det er mest sannsynlig ok. Vent til du får svar, og hvis det er negativt, DA kan du ta en tur i kjelleren. Ellers har du jo vært i kjelleren helt unødig! Anonymkode: 43f60...0c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velinda Skrevet 3. januar 2024 #3 Del Skrevet 3. januar 2024 Du kan slappe helt av,de hadde ringt deg om de fant noe farlig,jeg tar MR 1 gang i året,så bare pust med magen,det kommer til å gå helt fint,jeg har mangen hvite flekker å ingen av de er kreft Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #4 Del Skrevet 3. januar 2024 For å si det sånn - hadde de funnet noe alvorlig så hadde du fått beskjed med en gang. Be om hjelp for hypokondrien din i morgen hos legen. Det er en FAKTISK sykdom du har, den bør du være bekymret for og ta alvorlig. Anonymkode: d3c5d...ebd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anine0000 Skrevet 3. januar 2024 #5 Del Skrevet 3. januar 2024 Velinda skrev (1 minutt siden): Du kan slappe helt av,de hadde ringt deg om de fant noe farlig,jeg tar MR 1 gang i året,så bare pust med magen,det kommer til å gå helt fint,jeg har mangen hvite flekker å ingen av de er kreft tusentakk for svar, det hjelper veldig❤️ AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De burde ikke sende deg bildene uten en radiologs vurdering? Hva er det for uprofft sted du har vært? Husk også å ikke ta sorgene på forskudd. Det er mest sannsynlig ok. Vent til du får svar, og hvis det er negativt, DA kan du ta en tur i kjelleren. Ellers har du jo vært i kjelleren helt unødig! Anonymkode: 43f60...0c9 nei, syns det er dumt at dem skal sende det, eller var min feil, for jeg trykka meg inn på linken osv, men tenkte ikke det kom til å være noe funn😂 men tusentakk for svar, skal prøve å ta det med ro❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anine0000 Skrevet 3. januar 2024 #6 Del Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For å si det sånn - hadde de funnet noe alvorlig så hadde du fått beskjed med en gang. Be om hjelp for hypokondrien din i morgen hos legen. Det er en FAKTISK sykdom du har, den bør du være bekymret for og ta alvorlig. Anonymkode: d3c5d...ebd åh ble letta! takk❤️ ja er fryktelig slitsomt! har pesa og masa om det, men blir ikke tatt på alvor… får prøve igjen imorgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #7 Del Skrevet 3. januar 2024 Tipper du har tatt bilder privat siden du har fått tilgang til bildene ? Mr bilder ser rare ut, og vi alle har flekker og alt mulig rart. For ufaglærte er det helt umulig å tolke bilder. Tenk at for å bli radiolog må du først bli ferdig utdannet lege, så må du spesialisere deg som radiolog - altså er du ferdig «utdannet» radiolog over 6 år etter at du er ferdig utdannet som lege. Det sier seg selv at mannen i gaten da ikke kan tolke slike bilder. Ikke en gang vi som jobber i helsevesenet forstår så mye av å bare se slike bilder. Hadde det vært kjempe alvorlig hadde nok fastlegen din ringt når den fikk svaret. Lykke til ☺️ Anonymkode: 6562a...13e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anine0000 Skrevet 3. januar 2024 #8 Del Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tipper du har tatt bilder privat siden du har fått tilgang til bildene ? Mr bilder ser rare ut, og vi alle har flekker og alt mulig rart. For ufaglærte er det helt umulig å tolke bilder. Tenk at for å bli radiolog må du først bli ferdig utdannet lege, så må du spesialisere deg som radiolog - altså er du ferdig «utdannet» radiolog over 6 år etter at du er ferdig utdannet som lege. Det sier seg selv at mannen i gaten da ikke kan tolke slike bilder. Ikke en gang vi som jobber i helsevesenet forstår så mye av å bare se slike bilder. Hadde det vært kjempe alvorlig hadde nok fastlegen din ringt når den fikk svaret. Lykke til ☺️ Anonymkode: 6562a...13e ja helt sant.. Tusentakk, får håpe på det beste❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #9 Del Skrevet 3. januar 2024 Som 19-åring skulle du aldri ha tatt MR. Du trenger hjelp med hypokondri, ikke MR abdomen. Anonymkode: 610bc...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #10 Del Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): De burde ikke sende deg bildene uten en radiologs vurdering? Hva er det for uprofft sted du har vært? Hvis det er tatt på aleris eller noe slik så får man tilgang til de automatisk på passientweb portalen etter en tid. Og det er vel ikke noe gelt i det? Og til TS: Jeg fikk kneet ødelagt for noen år siden (totalt avrevet flere leddbånd, sprekt opp meniskene, ol.) og jeg fikk også tilgang på MR bildene selv og kunne ikke se noe som helst som så unormalt ut for mitt utrente øye der. Selv om det altså i realiteten var veldig mye unormalt der. En fysioterapeut fikk også se bildene, og de så heller ikke noe de reagerte på. Mens radiologene, eller hva det nå er så alle skadene. Så uprofesjonell tolking av MR bilder kan man nok med knusende ro tillegge absolutt null av verken positive eller negative reaksjoner. Anonymkode: 9e639...c5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #11 Del Skrevet 3. januar 2024 Anine0000 skrev (6 timer siden): tusentakk for svar, det hjelper veldig❤️ nei, syns det er dumt at dem skal sende det, eller var min feil, for jeg trykka meg inn på linken osv, men tenkte ikke det kom til å være noe funn😂 men tusentakk for svar, skal prøve å ta det med ro❤️ Du har vel ikke fått beskjed om at det er noe funn? Hvilke funn mener du at det er? Flekker kan jo like gjerne være luft i magen... Eller noe annet som hører hjemme og skal være der. Ikke prøv å gjøre legens jobb, det er du ikke kvalifisert til og da vil du bare gjøre deg selv urolig. Anonymkode: a5772...684 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #12 Del Skrevet 3. januar 2024 Vet ikke om dette hjelper, men vi har masse i magen som vil se hvitt ut på MR. Faren min har kreftsvulst i magen med spredning, og jeg fikk se bildene. De var tydelig svarte. Anonymkode: 33779...0f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #13 Del Skrevet 3. januar 2024 Jeg fikk beskjed fra fastlege dagen etter jeg tok MR, grunnet funn. Så de er nok raske om de finner noe de mistenker er alvorlig. Anonymkode: 60bd8...c16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #14 Del Skrevet 3. januar 2024 håper du har vært hos legen nå og fått svar ❤️ kun tatt mr av nakke, da kunne jeg tydelig se prolapsen der selv. Anonymkode: 1281c...c99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå