Gå til innhold

Noboskap og brøyting, er dette innafor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her sitter jeg i de sene nattetimer og irriterer meg gul og grønn over naboene våre. Det er et ungt par som holder seg mye for seg selv men har av og til besøk, da alltid på nattestid hvor de sitter på verandaen og røyker og skravler. Kan være litt plagsomt på sommeren når vinduene er oppe men har aldri sakt noe. De virker ellers som greie folk.

MEN her hvor vi bor er det nå et sinnsykt snøvær og det er mer eller mindre unntakstilstand i hele kommunen og vi blir oppfordret til å holde oss inne med mindre det er helt nødvendig å ut. Blir derfor ganske oppgitt når jeg nå ser at naboene har besøk på natten og at de attpåtil har parkert mer eller mindre midt i innkjørselen til gata vår for å slippe å kjøre seg fast nærmere huset. Helt idioti spør du meg!! Så nå kom først brøytebilen på hovedveien og måtte nærmest stoppe og kjøre rundt bilen deres og etterpå kom traktoren som skulle brøyte inn i gata vår og bare snudde fordi den ikke kom forbi. 

Det er jo midt på natta så føler det er ganske ubehagelig å ringe på hos folk. Men ser i vinduet at de sitter oppe, og har egentlig veldig lyst til å be de flytte bilen. Er dette innafor eller er jeg en jævlig nabo hvis jeg ringer på nå?? Jeg kjenner ikke disse folkene særlig godt så kan jo fort ødelegge et ellers ok naboskap! 

Anonymkode: 2b86b...5fc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare snø. Det regner vekk.

Anonymkode: 3c95e...757

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er bare snø. Det regner vekk.

Vel, det er to meter med snø og slik det er nå kommer ingen inn veien vår på jobb i morgen tidlig. Det vil også være fullstendig umulig for nødetatene å rykke ut hit hvis noe skulle skje. Det er ikke snakk om "litt snø".

• Liker 10
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er en uting at de er i veien for brøytemannskapet, men denne snøen som  deg nå vil jo ikke bli liggende som den gjør i nord. Så. Jo, det er bare snø. Dere kommer dere uansett rundt der det er brøyta. 

Er de i veien for din innkjøring så kan du be de flytte seg. 

Anonymkode: 35743...52d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vel, det er to meter med snø og slik det er nå kommer ingen inn veien vår på jobb i morgen tidlig. Det vil også være fullstendig umulig for nødetatene å rykke ut hit hvis noe skulle skje. Det er ikke snakk om "litt snø".

To meter er det ikke. Hva er poenget med å overdrive slik?

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

To meter er det ikke. Hva er poenget med å overdrive slik?

Les nyhetene du.. inn veien vår blåser det snøskavler på 2,5 meter ja. Alle skoler og barnehager i kommunen stengt. Snøen har ca 40 cm sikt ut vinduene i 1 etg.

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Les nyhetene du.. inn veien vår blåser det snøskavler på 2,5 meter ja. Alle skoler og barnehager i kommunen stengt. Snøen har ca 40 cm sikt ut vinduene i 1 etg.

Er nok en overdrivelse. Ikke sett noe slikt på nyhetene.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Her sitter jeg i de sene nattetimer og irriterer meg gul og grønn over naboene våre. Det er et ungt par som holder seg mye for seg selv men har av og til besøk, da alltid på nattestid hvor de sitter på verandaen og røyker og skravler. Kan være litt plagsomt på sommeren når vinduene er oppe men har aldri sakt noe. De virker ellers som greie folk.

MEN her hvor vi bor er det nå et sinnsykt snøvær og det er mer eller mindre unntakstilstand i hele kommunen og vi blir oppfordret til å holde oss inne med mindre det er helt nødvendig å ut. Blir derfor ganske oppgitt når jeg nå ser at naboene har besøk på natten og at de attpåtil har parkert mer eller mindre midt i innkjørselen til gata vår for å slippe å kjøre seg fast nærmere huset. Helt idioti spør du meg!! Så nå kom først brøytebilen på hovedveien og måtte nærmest stoppe og kjøre rundt bilen deres og etterpå kom traktoren som skulle brøyte inn i gata vår og bare snudde fordi den ikke kom forbi. 

Det er jo midt på natta så føler det er ganske ubehagelig å ringe på hos folk. Men ser i vinduet at de sitter oppe, og har egentlig veldig lyst til å be de flytte bilen. Er dette innafor eller er jeg en jævlig nabo hvis jeg ringer på nå?? Jeg kjenner ikke disse folkene særlig godt så kan jo fort ødelegge et ellers ok naboskap! 

Ring på og spør om de kan være så snille å flytte bilen, så du kommer deg på jobb i morgen. Vær vennlig. Forklar det ikke blir brøytet så lenge bilen står der.

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er en uting at de er i veien for brøytemannskapet, men denne snøen som  deg nå vil jo ikke bli liggende som den gjør i nord. Så. Jo, det er bare snø. Dere kommer dere uansett rundt der det er brøyta. 

Er de i veien for din innkjøring så kan du be de flytte seg. 

Anonymkode: 35743...52d

Altså, når bilen står der og blokkerer for brøyting så kommer hverken jeg eller noen av de seks andre husene ut med bilen så ja; de blokkerer. 

Ingen vet vel hvor lenge snøen ligger🤦‍♀️ Men hvertfall så lenge som langtidsvarselet på yr melder... 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Brøytebilen har jo allerede vært der, tror du at de kommer tilbake i løpet av natten?

AnonymBruker
Skrevet

Regner med kommunen har oppfordret alle til å flytte bilene så de får ryddet. I så fall ikke greit å parkere i veien for brøytebilen.

Anonymkode: 8330a...f22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Siljes_tanker skrev (Akkurat nå):

Brøytebilen har jo allerede vært der, tror du at de kommer tilbake i løpet av natten?

Brøytebilen har vært på riksveien ja, men traktoren som brøyter inn til veien hvor vi bor måtte som sakt bare snu pga bilen sto i veien. Offentlig brøyting vil nok komme flere ganger i natt for det blåser igjen veldig fort. Men mer usikker på traktoren som brøyter privat. 

Bilen det gjelder står midt i krysset fra riksvei og inn vår vei/gate. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Brøytebilen har vært på riksveien ja, men traktoren som brøyter inn til veien hvor vi bor måtte som sakt bare snu pga bilen sto i veien. Offentlig brøyting vil nok komme flere ganger i natt for det blåser igjen veldig fort. Men mer usikker på traktoren som brøyter privat. 

Bilen det gjelder står midt i krysset fra riksvei og inn vår vei/gate. 

Hvor skal disse parkere nå da?

AnonymBruker
Skrevet
MyMichelle skrev (9 minutter siden):

Ring på og spør om de kan være så snille å flytte bilen, så du kommer deg på jobb i morgen. Vær vennlig. Forklar det ikke blir brøytet så lenge bilen står der.

Ja kommer ikke til å være frekk eller sur hvis jeg sier fra (selv om jeg egentlig er det 😂). Som sørlending er jeg veldig flink til å legge lokk på følelsene mine 😂 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor skal disse parkere nå da?

Vel siden de er på besøk et par ganger i uken året rundt så hadde jeg tenkt at de kunne reist hjem til seg selv og parkert hjemme akkurat nå som det snør så mye og man blir oppfordret av kommunen til kun å ut hvis det er helt nødvendig 😅

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel siden de er på besøk et par ganger i uken året rundt så hadde jeg tenkt at de kunne reist hjem til seg selv og parkert hjemme akkurat nå som det snør så mye og man blir oppfordret av kommunen til kun å ut hvis det er helt nødvendig 😅

Så det er ikke mulig å parkere annerledes der de er på besøk med andre ord? 

AnonymBruker
Skrevet

Så det er ikke mulig å parkere annerledes der de er på besøk med andre ord? 

Nei altså litt vanskelig og forklare. Men ingen kan komme noe sted. Riksvegen er åpen og derfor har de parkert delvis midt i kjørebanen og delvis inn innkjørselen til gata vår. Så har de vasset i snø fra bilen og bort til huset hvor de nå sitter og røyker i hagestua. Brøytebilen på riksveien må kjøre i stor bue rundt bilen deres (skjønner ikke egentlig hvordan de har tenkt og komme seg hjem for de kommer til å bli brøytet inne hvis ikke de drar snart). Synes først og fremst det er respektløst for alle oss som må omdirigere hele hverdagen i morgen og ha hjemmekontor og avlyse møter og avtaler bare fordi de vil sitte og kjase midt på natten.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men skjønner utifra de fleste som svarer her at det ikke er innafor å si ifra, så da bare dropper jeg det 😉 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner absolutt at du vil si ifra TS. De ødelegger jo for alle som bor der  

Anonymkode: eb665...0f8

• Liker 6
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...