Gå til innhold

Ikke lett å avtale treff når venninna ikke svarer..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Åh ja, det har dessverre hendt noen ganger allerede 😔 
Kjenner jeg blir så skuffa - også blir jeg irritert på meg selv for at jeg blir skuffa og irritert 😖 

Men kort sagt - har altså prøvd å avtale med en venninne, jeg sendte henne melding som avtalt og sa fra når det passet og spurte når det passet henne i forhold til hvilken dag/når/ vi skulle treffes..Og hun svarer ikke. 
Ja for da er det jo lett å avtale? 
Men cluet er - det er ikke første gangen, uten at jeg skal utdype for mye..men nå er jeg rett og slett lei, det tar jo ikke sååå mange minutter å svare vel?😢

Overreagerer jeg? 
Jeg prøver bare å planlegge best mulig ved å gi beskjed tidlig, og tenkte det var lurt men 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: b42af...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange minutter har du ventet? Ikke alle som har med seg telefonen overalt eller ser på den 24/7...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun vil åpenbart ikke møtes. Eventuelt så er ikke du en prioritet. Bruk tida di på noen andre.

Anonymkode: 25c2c...ae2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gidder ikke sånn detaljstyring over sms/messenger. Ring meg om du vil noe 

Anonymkode: 8b5cf...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hensatt skrev (Akkurat nå):

Hvor mange minutter har du ventet? Ikke alle som har med seg telefonen overalt eller ser på den 24/7...

Jeg ser at hun har lest den, da kunne hun vel svart tenker jeg da 😊 Men jo det er mange timer siden 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg gidder ikke sånn detaljstyring over sms/messenger. Ring meg om du vil noe 

Anonymkode: 8b5cf...34d

Nå var det her gjensidig avtalt at vi skulle meldes så da 🫠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Opplevde dette lenge med en veninne. Nå svarer ikke jeg, fordi jeg fikk nok etter at hun ikke engang gadd svare i jula; vi skulle være sammen på julaften. Vi er begge syke, men det er alltid jeg som reiser 3 t t/r til henne. Men så viser det seg at hun reiste til utlandet rett før jul, sånn 17-t reise. 

Har blitt kontaktet på alle mulige måter nå men jeg har henne opp i halsen. Har du gjort/sagt noe som har gått innpå henne? Ellers så er det fullt lov å være opptatt, glemme å svare. Jeg nekter selv å være tilgjengelig 24/7😬

Anonymkode: 4eb2b...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

….

Overreagerer jeg? 
Jeg prøver bare å planlegge best mulig ved å gi beskjed tidlig, og tenkte det var lurt men 🤷🏼‍♀️

Jeg ser at hun har lest den, da kunne hun vel svart tenker jeg da 😊 Men jo det er mange timer siden 

ts

Hvor tidlig?

For det er fullt mulig å være alt for tidlig ute, så folk ennå ikke aner når de kan eller om det passer.

Om dere pleier å møtes ca en gang i måneden f.eks, og nettopp har møttes - da kan det fremstå masete om du med en gang sender melding om når det passer neste gang.

Nå var det her gjensidig avtalt at vi skulle meldes så da 🫠

Men er det lenge siden? Når møttes dere sist?

For med ‘vi meldes’ mener en stort sett at vi får ta kontakt og gjøre ny avtale når det nærmer seg tiden for å møtes på nytt.

Jeg har hverken ork eller oversikt over hverdagslogistikk eller jobb til å avtale vennemøter laaaang tid i forveien.

Det oppleves fort masete og irriterende om noen presser på for å gjøre en avtale  om nytt møte alt for raskt.

Anonymkode: cab5a...e79

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 hours ago, AnonymBruker said:

Kjenner jeg blir så skuffa - også blir jeg irritert på meg selv for at jeg blir skuffa og irritert 😖 

Men kort sagt - har altså prøvd å avtale med en venninne, jeg sendte henne melding som avtalt og sa fra når det passet og spurte når det passet henne i forhold til hvilken dag/når/ vi skulle treffes..Og hun svarer ikke. 
Men cluet er - det er ikke første gangen, uten at jeg skal utdype for mye..men nå er jeg rett og slett lei, det tar jo ikke sååå mange minutter å svare vel?😢

Overreagerer jeg? 

Ikke stress med det. Svarer hun ikke, så svarer hun ikke. Bruk tiden din til noe annet, og om hun kommer på banen så tar du det derifra! 

Anonymkode: 61ad3...4fd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare send henne en melding i morgen å skriv noe a la: Ok, bare du ta kontakt når du vil møtes. 

Å så bare legger du fra deg henne litt. er fryktelig irriterende å barnslig at ting skal ta så lang tid. 

Anonymkode: 7acaf...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv om jeg har telefonskrekk og hater å snakke i telefonen, hadde jeg faktisk ringt henne. Når det er noe så viktig som en avtale, er det greiest å ringe. For det første får man avklart ting fortere enn om man skal sende meldinger frem og tilbake, og for det andre er det litt vanskeligere å bortforklare at man verken tok telefonen eller ringte opp etterpå.
Hadde hun faktisk ikke svart på telefonen, ringt meg opp eller sendt meg en melding da, hadde jeg ignorert henne fullstendig og brukt tiden på noen andre.

Anonymkode: ff25e...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Bare send henne en melding i morgen å skriv noe a la: Ok, bare du ta kontakt når du vil møtes. 

Å så bare legger du fra deg henne litt. er fryktelig irriterende å barnslig at ting skal ta så lang tid. 

Anonymkode: 7acaf...944

Det er så stinkende passivt aggressivt, at hadde garantert ikke giddet å svare mer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ei venninne som kunne gjøre det samme. Dritdårlig på å svare, selv når vi hadde avtaler. 

Vi er ikke venner lenger. Jeg konfronterte henne ikke med det, har bare faset henne ut. Jeg har nok venner til at jeg trenger å legge meg langflat etter ei som tydeligvis ikke vil ha kontakt. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så lenge hun ikke svarer, står du fritt til å lage andre avtaler. Ikke sitt og vent på henne.

Anonymkode: 062ad...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 hours ago, AnonymBruker said:

Overreagerer jeg? 

Det virker som om du er ganske masete, hvis dette har skjedd flere ganger, at hun ikke svarer, og ikke unnskylder seg for det, så ville jeg tatt det som et rimelig klart hint på at hun ikke ønsker særlig med kontakt.

Anonymkode: 11e00...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

ts

Kanskje hun glemmer så fort hun har lest. Jeg er slik og er det noe viktig ringer jeg, og foretrekker at andre gjør det samme. Apper er noe herk. 

Anonymkode: 6fbc7...5f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har skikkelig angst for å svare på meldinger og generelt å ta telefonen. Kan jo ikke si om dette gjelder henne, men det er alltids sånne ting som kan ligge bak. Så fordi jeg har angst for det, gidder jeg heller aldri å ha på lyd.. 

Anonymkode: c3ba2...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det ikke har skjedd noe mellom dere som du kommer på, så er hun sikkert ikke i form. 
Du har tatt kontakt og gjort det du kan, hun har lest meldingen, og da hadde jeg ikke villet mast mer om det. Ikke spør igjen, eller send ny. Da virker det masete og en skyver folk mer fra seg.

Bare Finn på noe annet eller med noen andre, så tar hun kontakt når hun føler for. 
Jeg selv orker ikke så mye sosialt etter jobb, middag og har unger i hus. 
Liker heller å snakke i tlf enn å sende meld 

Anonymkode: 37f0a...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor tidlig?

For det er fullt mulig å være alt for tidlig ute, så folk ennå ikke aner når de kan eller om det passer.

Om dere pleier å møtes ca en gang i måneden f.eks, og nettopp har møttes - da kan det fremstå masete om du med en gang sender melding om når det passer neste gang.

Men er det lenge siden? Når møttes dere sist?

For med ‘vi meldes’ mener en stort sett at vi får ta kontakt og gjøre ny avtale når det nærmer seg tiden for å møtes på nytt.

Jeg har hverken ork eller oversikt over hverdagslogistikk eller jobb til å avtale vennemøter laaaang tid i forveien.

Det oppleves fort masete og irriterende om noen presser på for å gjøre en avtale  om nytt møte alt for raskt.

Det var hun som nevnte at vi kunne treffes igjen, og  spurte når det passet - så når jeg svarte når det passet meg, så stoppet samtalen. 
Jeg har ikke sendt noe mer etter det, jeg bare syns det er rart at hun tar initativ til å møtes men likevel ikke husker å svare og glemmer hele avtalen om å møtes - som hun hadde lagt opp til denne uka. 🤷🏼‍♀️ 

Tror ikke hun ser det selv heller og det er kanskje det som forbauser meg mest 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det var hun som nevnte at vi kunne treffes igjen, og  spurte når det passet - så når jeg svarte når det passet meg, så stoppet samtalen. 
Jeg har ikke sendt noe mer etter det, jeg bare syns det er rart at hun tar initativ til å møtes men likevel ikke husker å svare og glemmer hele avtalen om å møtes - som hun hadde lagt opp til denne uka. 🤷🏼‍♀️ 

Tror ikke hun ser det selv heller og det er kanskje det som forbauser meg mest 

ts

Kan du ringe henne så dere får snakket framfor å sende sms? 
Bare la henne være, så får det være opp til henne. Mest sannsynlig har det ikke med deg å gjøre men henne 

Anonymkode: 37f0a...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...