AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #1 Skrevet 2. januar 2024 Verandaen min har nå nesten to meter snø. Jeg skulle gjerne måket en sti fra verandadøren og ut (nødutgang for brann), men jeg skjønner ikke hvordan. Det er ingen steder å legge snøen. Kan jeg kaste den midt i veien og vente på at brøytetraktoren tar den? Andre forslag? Anonymkode: ec7c0...0d5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #3 Skrevet 2. januar 2024 svartkatt skrev (1 minutt siden): Smelt den og tøm i do 😂 Hvordan? Anonymkode: ec7c0...0d5
BobbySocks Skrevet 2. januar 2024 #4 Skrevet 2. januar 2024 Ingen hage under du kan kaste den ned i? 1
Gjest vintersolverv Skrevet 2. januar 2024 #5 Skrevet 2. januar 2024 (endret) Det er vel ikke rare stien du trenger. Kan du ikke bare legge den langs stien du spar ut? Redigert: Åja, to meter.....skjønner problemet. Endret 2. januar 2024 av vintersolverv
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #6 Skrevet 2. januar 2024 BobbySocks skrev (6 minutter siden): Ingen hage under du kan kaste den ned i? Nei. Kun en offentlig vei. vintersolverv skrev (1 minutt siden): Det er vel ikke rare stien du trenger. Kan du ikke bare legge den langs stien du spar ut? Redigert: Åja, to meter.....skjønner problemet. Jepp. To meter løssnø og stiv kuling. Anonymkode: ec7c0...0d5
Gjest vintersolverv Skrevet 2. januar 2024 #7 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei. Kun en offentlig vei. Jepp. To meter løssnø og stiv kuling. Anonymkode: ec7c0...0d5 Hvis du kan kaste snøen ut i veien slik at den ikke blokkerer for biler, så hadde jeg gjort det. Og når det blåser sånn kan du vel bare kaste den opp i lufta og så forsvinner den Men uff, misunner deg ikke dette været altså.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #8 Skrevet 2. januar 2024 vintersolverv skrev (9 minutter siden): Hvis du kan kaste snøen ut i veien slik at den ikke blokkerer for biler, så hadde jeg gjort det. Og når det blåser sånn kan du vel bare kaste den opp i lufta og så forsvinner den Men uff, misunner deg ikke dette været altså. Den kommer til å blokkere for biler Anonymkode: ec7c0...0d5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #9 Skrevet 2. januar 2024 vintersolverv skrev (15 minutter siden): Hvis du kan kaste snøen ut i veien slik at den ikke blokkerer for biler, så hadde jeg gjort det. Og når det blåser sånn kan du vel bare kaste den opp i lufta og så forsvinner den Men uff, misunner deg ikke dette været altså. Om jeg husker riktig fra diverse avisartikler de siste dagene risikerer man bot om man dumper snøen sin på offentlig vei. Anonymkode: 532b2...39f 3 2
visp Skrevet 2. januar 2024 #10 Skrevet 2. januar 2024 Men går det ikke å lage en litt større snømann som kan stå på siden? 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #11 Skrevet 2. januar 2024 Spa i bæreposer og plastsekker og dump det i dusjen eller badekaret.. jeg kødder dessverre ikke Anonymkode: 4fd4e...c23 13
lillevill Skrevet 2. januar 2024 #12 Skrevet 2. januar 2024 Jeg tar alt i en haug og så lager vi huler.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #13 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Spa i bæreposer og plastsekker og dump det i dusjen eller badekaret.. jeg kødder dessverre ikke Anonymkode: 4fd4e...c23 Takk, mulig det blir løsningen. Problemet er at jeg kommer meg ikke fra verandaen og inn i huset. Snøen nå nærmer seg 2.5 meter og jeg tror ikke det er forsvarlig å bakse rundt i så høy løssnø alene lillevill skrev (8 timer siden): Jeg tar alt i en haug og så lager vi huler. Huler? Da bor du et annet sted enn meg. Her er det åtte minusgrader, liten storm, lett puddersnø som føyker overalt og som verken kan formes til hauger eller lages huler i. Anonymkode: ec7c0...0d5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #14 Skrevet 3. januar 2024 Det er ikke lov å måke ut i veien....noe som jo er helt logisk. Nekter også å tro at det er kun vei på utsiden av balkongen. Så kast snøen til siden eller utenfor balkongen der det ikke er vei, eller smelt den etterhvert som du fjerner den. Har du balkong uten noen andre under kan du jo smelte den der den er. Hel bøtter ,ed varmt vann over der der du ønsker stien. Til senere er det lurt å ikke vente på all snøen før du begynner å lage sti. Jeg var ute flere ganger i døgnet og opprettholdt vår, føltes håpløst mens det pågikk, men gjorde at resten var greit å spa opp da det sluttet å snø. Anonymkode: 90f21...2f1 3
Rosa Dartle Skrevet 3. januar 2024 #15 Skrevet 3. januar 2024 visp skrev (9 timer siden): Men går det ikke å lage en litt større snømann som kan stå på siden? 😂 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #16 Skrevet 3. januar 2024 Føler med deg, Ts. Det blir faktisk et problem! Vi har veldig godt naboskap, men i går ble det nær konflikt her. Mannen prøvde å måke ut bilene, og naboen sa at han ikke kunne legge mer snø i haugen mellom eiendommene, for da ble det så uoversiktlig når han skal ut på veien. Det klikket nesten for mannen min, og han ropte «MEN HVOR faen mener du jeg skal gjøre av det?!?». Det begynner å rakne selv for den mest sindige nå 😅 Anonymkode: e5826...c42 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #17 Skrevet 3. januar 2024 Om det er to meter snø kan du ikke bare grave en tunnel gjennom snøen? Anonymkode: 75199...16f 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #18 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er ikke lov å måke ut i veien....noe som jo er helt logisk. Nekter også å tro at det er kun vei på utsiden av balkongen. Så kast snøen til siden eller utenfor balkongen der det ikke er vei, eller smelt den etterhvert som du fjerner den. Har du balkong uten noen andre under kan du jo smelte den der den er. Hel bøtter ,ed varmt vann over der der du ønsker stien. Til senere er det lurt å ikke vente på all snøen før du begynner å lage sti. Jeg var ute flere ganger i døgnet og opprettholdt vår, føltes håpløst mens det pågikk, men gjorde at resten var greit å spa opp da det sluttet å snø. Anonymkode: 90f21...2f1 Det er ikke en balkong, men en veranda. Det er naboer på begge sider og vei foran. Jeg har selvsagt måkt når jeg har vært våken, men om natten kom en meter snø og jeg fikk ikke lenger opp verandadøren. På den andre siden har brøytebilen lagt igjen sin snø, så der er det nærmere tre meter nå. Jeg klatret over der for å sjekke ståa, men det er faktisk helsefarlig å svømme rundt i løssnøen der. Og fy faen så lei jeg er folk som skriver «det stemmer ikke, det nekter jeg å tro» - altså hva faen tror du jeg skriver her for, om det jeg sier ikke er sant? Haha, joda, jeg har et jorde å legge snøen min på, bare kødda? Altså! 😡 Anonymkode: ec7c0...0d5 7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #19 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Føler med deg, Ts. Det blir faktisk et problem! Vi har veldig godt naboskap, men i går ble det nær konflikt her. Mannen prøvde å måke ut bilene, og naboen sa at han ikke kunne legge mer snø i haugen mellom eiendommene, for da ble det så uoversiktlig når han skal ut på veien. Det klikket nesten for mannen min, og han ropte «MEN HVOR faen mener du jeg skal gjøre av det?!?». Det begynner å rakne selv for den mest sindige nå 😅 Anonymkode: e5826...c42 Jupp. Jeg er vanligvis den typen selv, men nå koker det godt i toppen! Heier på mannen din! AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om det er to meter snø kan du ikke bare grave en tunnel gjennom snøen? Anonymkode: 75199...16f Som sagt: LØSSNØ Anonymkode: ec7c0...0d5
Forundret.. Skrevet 3. januar 2024 #20 Skrevet 3. januar 2024 Planer til et område. Pakk den sneen du vil ha bort i en plastikk boks, trykk det skikkelig sammen. Snu boksen! Voila! En byggekloss av snø. Lag mange flere og bygg opp en igolo. Søk på youtube for tips! 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå