Gå til innhold

Ervde minste barna i barnehagen ute i "dette været" nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en 1 åring som skal tilbake etter juleferie i barnehagen nå. Her vi bor er det mye snø og mellom 7-10 minus, føles også kaldere pga sur vindt. Barnet vårt en smålig forkjølet, men ikke syk. 

Jeg blir litt bekymret for at barna skal ut, vet ikke hvordan barnehagen er på det. Hvordan er det i barnehagen deres? 

Anonymkode: eb983...80d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Vi har en 1 åring som skal tilbake etter juleferie i barnehagen nå. Her vi bor er det mye snø og mellom 7-10 minus, føles også kaldere pga sur vindt. Barnet vårt en smålig forkjølet, men ikke syk. 

Jeg blir litt bekymret for at barna skal ut, vet ikke hvordan barnehagen er på det. Hvordan er det i barnehagen deres? 

Her er de ute opp til ca -10 grader. De kler dem godt. Og er ute i små runder av gangen, for eksempel maks 30-40 minutter. Jeg ville ikke bekymret meg og tenkt noe på det :) 

Anonymkode: f8513...9e1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her var det 10 minus og mye vind i dag. Overraska over at de var ute 😅 men de var nok ikke ute veldig lenge. Maxtid for 1-åringene er 1 time. Og når det er dårlig vær er de ute kortere enn 30 min.

Om det bikker over 10 minus er de ofte ikke ute. 

Anonymkode: 5ad76...5e7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja de er ute 

Anonymkode: 9e6ae...7a1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på sørlandet og vi er ikke ute med de minste nå. Er for mye snø til at det er forsvarlig. Må vente til vi evt har fått brøytet. De er heller ikke ute om det blåser surt og det føles som om det er mer en  gradestokken viser. 

Anonymkode: 449e9...04a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og forresten - noen dager går de bare ut for å øve på å kle på seg, være ute i maks et kvarter og gå inn igjen. :) 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok, om noen dager skal det være 20 minus her. Jeg synes det er uforsvarlig og ta barna ut da, barnet våres blitt lett syk. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og forresten - noen dager går de bare ut for å øve på å kle på seg, være ute i maks et kvarter og gå inn igjen. :) 

Dette. De bruker ofte lenger tid på å kle på og av enn de er ute😅 Men ungene har ofte godt av en luftetur, selv om den blir kort.

Anonymkode: 376c5...d1b

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok, om noen dager skal det være 20 minus her. Jeg synes det er uforsvarlig og ta barna ut da, barnet våres blitt lett syk. 

I vår bhg går de ikke ut når det er så kaldt, spesielt ikke med de minste som ikke er så aktive ute enda.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

De tar nok dem ikke ut i -20. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I 20 minus er de ikke ute, men ned til minus 10, se kan ikke la 11 andre være inne fordi ditt barn blir lett syk

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det blir ikke syk av å være ute.

Anonymkode: 378b4...07f

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dette. De bruker ofte lenger tid på å kle på og av enn de er ute😅 Men ungene har ofte godt av en luftetur, selv om den blir kort.

Ja, det er mye som skal øves på. Alle skal kles på, alle skal hente tingene sine, alle skal vente på hverandre, alle skal ut, alle skal inn :ler: Men, nå henter 1 åringen vår skoene til oss når vi skal ut, så jeg setter pris på servicen :D 

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I 20 minus er de ikke ute, men ned til minus 10, se kan ikke la 11 andre være inne fordi ditt barn blir lett syk

Det skjønner jeg, men jeg vurderer hjemmekontor og ha barnet hjemme noen dager til, til sprengkulden har gitt seg. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det skjønner jeg, men jeg vurderer hjemmekontor og ha barnet hjemme noen dager til, til sprengkulden har gitt seg. 

Da gjør du det. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det er mye som skal øves på. Alle skal kles på, alle skal hente tingene sine, alle skal vente på hverandre, alle skal ut, alle skal inn :ler: Men, nå henter 1 åringen vår skoene til oss når vi skal ut, så jeg setter pris på servicen :D 

Mye læring i dagligdagse situasjoner og gjøremål, ja! :)

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

I vår barnehage gikk grensa på -10. De kler dem godt så deikke fryset, men lavere enn det er skarpt for lungene.

Anonymkode: 65b7b...93a

Skrevet

Jeg spurte i dag, i vår bhg skal ikke de minste ut denne uken. De hadde de største barna ute i dag, men skulle ta en ny vurdering selv på dem for resten av uka. Dette er i Oslo.

Du kan jo bare spørre når du leverer og evt si ifra at du ikke ønsker at ditt barn skal ut? I vår bhg pleier de hvertfall å dele opp i utegruppe og innegruppe for de minste, og jeg har da etterlyst innegruppe på dager jeg selv ikke synes det er noe koselig ute 🙈

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Anononyma said:

Jeg spurte i dag, i vår bhg skal ikke de minste ut denne uken. De hadde de største barna ute i dag, men skulle ta en ny vurdering selv på dem for resten av uka. Dette er i Oslo.

Du kan jo bare spørre når du leverer og evt si ifra at du ikke ønsker at ditt barn skal ut? I vår bhg pleier de hvertfall å dele opp i utegruppe og innegruppe for de minste, og jeg har da etterlyst innegruppe på dager jeg selv ikke synes det er noe koselig ute 🙈

De kan jo ikke bruke en voksen til å sitte inne med ett barn mens alle andre går ut?

• Liker 2
Skrevet

De kan jo ikke bruke en voksen til å sitte inne med ett barn mens alle andre går ut?

Det sa jeg vel ikke heller. Vet ikke hvordan de opererer i ts sin bhg, men hos oss deler de barnegruppa i 2. 2 voksne går ut med 6 barn og 2 voksne blir inne med 6 barn. Dersom ts sin bhg hadde en slik type ordning er de ikke noe galt i å spørre om ts sitt barn kan være på innegruppa.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...