AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #1 Skrevet 2. januar 2024 Når de går fra hverandre og kravet om bidrag og alle rettighetene de har, den uheldige retorikken som oppstår rundt dette…er det fordi de er forsmådde og sinte og bitre? syns det er en ekkel trend her inne, men mye stygt snakk om far. Gjelder dette ute i virkeligheten ohså? Anonymkode: f9ad3...48b
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #2 Skrevet 2. januar 2024 Opplever at alle oppegående foreldre skjønner at de skal bidra økonomisk angående sine barn. Har kun hørt om slikt i tilfeller hvor fedre ikke vil bidra økonomisk angående egne barn. De fleste blir enige om slikt uten konflikter. Siste par i skilsmissestatestikken jeg vet om inngikk privat avtale der far valgte å betale mer enn navs kalkulator påla. Har nok med økonomisk situasjon nå å gjøre. Tidligere har det vært vanligst å bruke navs kalkulator som grunnlag såvidt jeg vet. Anonymkode: 19225...6a1 9 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #3 Skrevet 2. januar 2024 Det går vel begge veier? Kvinner som vil skvise far for penger og menn som ikke vil betale. Min eks nekter å betale, og det er snakk om så lite at jeg ikke orker å bry meg. Hvem er bitter her? 😄 Anonymkode: 0376e...66f 7 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #4 Skrevet 2. januar 2024 Her ville moren ha penger, barnet ville bo mer der for mor bodde nærmere skolen og venner, far svarer at han overfører sin del av barnetrygd og 1000 kroner ekstra, aktivitetene, reguleringstannlege osv deler de alltid på midten, men da ble hun sur og søkte, hun fikk ingenting for vi hadde 3 barn. Anonymkode: 05487...b33
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #5 Skrevet 2. januar 2024 Det er ikke ukjent at en god del damer ikke går med på delt foreldreomsorg av rent økonomiske årsaker, om mennene ikke går med på det så trues det med falske anklager til barnevernet om manglende omsorgsevner. Anonymkode: 7d77f...d7c 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #6 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Når de går fra hverandre og kravet om bidrag og alle rettighetene de har, den uheldige retorikken som oppstår rundt dette…er det fordi de er forsmådde og sinte og bitre? syns det er en ekkel trend her inne, men mye stygt snakk om far. Gjelder dette ute i virkeligheten ohså? Anonymkode: f9ad3...48b Eller handler det om fedre som ikke vil bidra til å forsørge egne barn? I hvilken leir tror du det sitter flest? AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er ikke ukjent at en god del damer ikke går med på delt foreldreomsorg av rent økonomiske årsaker, om mennene ikke går med på det så trues det med falske anklager til barnevernet om manglende omsorgsevner. Anonymkode: 7d77f...d7c Har du link til denne påstanden? Anonymkode: eb74d...b9d 7
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #7 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eller handler det om fedre som ikke vil bidra til å forsørge egne barn? I hvilken leir tror du det sitter flest? Har du link til denne påstanden? Anonymkode: eb74d...b9d Hørt om personvern ? Anonymkode: 7d77f...d7c
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #8 Skrevet 2. januar 2024 Langt vanligere med gnitne fedre som ikke vil at eksen skal ha noe å rutte med, tenker ikke på barna sine. Anonymkode: f2f25...d72 9 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #9 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Langt vanligere med gnitne fedre som ikke vil at eksen skal ha noe å rutte med, tenker ikke på barna sine. Anonymkode: f2f25...d72 Men hvis omsorgen er delt, hvorfor skal da mor ha mer å rutte med enn far ? Er det bare mors etterliv som er viktig ? Anonymkode: 7d77f...d7c 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #10 Skrevet 2. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Langt vanligere med gnitne fedre som ikke vil at eksen skal ha noe å rutte med, tenker ikke på barna sine. Anonymkode: f2f25...d72 Og fedre som vil bruke minst mulig på ungene i stedet for å gjøre mest mulig for ungene. + tror en del undervurderer hva det koster å ha barn! Anonymkode: 4dccd...f4e 7 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #11 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hørt om personvern ? Anonymkode: 7d77f...d7c Ja? Hva har det med saken å gjøre? Jeg har ikke akkurat bedt om privatopplysninger om noen? Eller snakker du om svogerforskning? AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men hvis omsorgen er delt, hvorfor skal da mor ha mer å rutte med enn far ? Er det bare mors etterliv som er viktig ? Anonymkode: 7d77f...d7c Hvem sier at mor skal ha mer å rutte med enn far? Anonymkode: eb74d...b9d 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #12 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja? Hva har det med saken å gjøre? Jeg har ikke akkurat bedt om privatopplysninger om noen? Eller snakker du om svogerforskning? Hvem sier at mor skal ha mer å rutte med enn far? Anonymkode: eb74d...b9d Det er historier jeg har hørt fra flere menn som har vært i lignende tvister, der mor har sett seg blind på hvor mye hun kan få i støtte økonomisk uten å ta hensyn til verken barn eller fars situasjon, noen ganger med ett formål om å straffe den andre parten. Kveruler videre du Anonymkode: 7d77f...d7c 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #13 Skrevet 2. januar 2024 Når han ikke tar noe del i å oppdra barnet så får han faen meg betale. Anonymkode: bd539...9c2 6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #14 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er historier jeg har hørt fra flere menn som har vært i lignende tvister, der mor har sett seg blind på hvor mye hun kan få i støtte økonomisk uten å ta hensyn til verken barn eller fars situasjon, noen ganger med ett formål om å straffe den andre parten. Kveruler videre du Anonymkode: 7d77f...d7c Kverulerer jeg fordi jeg mener noe annet enn deg? Jeg har hørt og sett mange historier fra motsatt side, altså om vanskelige fedre🤷♀️ Anonymkode: eb74d...b9d 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #15 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er historier jeg har hørt fra flere menn som har vært i lignende tvister, der mor har sett seg blind på hvor mye hun kan få i støtte økonomisk uten å ta hensyn til verken barn eller fars situasjon, noen ganger med ett formål om å straffe den andre parten. Kveruler videre du Anonymkode: 7d77f...d7c Dette. Så innmari kynisk og trasig… Anonymkode: f9ad3...48b
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #16 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når han ikke tar noe del i å oppdra barnet så får han faen meg betale. Anonymkode: bd539...9c2 Det er utsagn som dette jeg mener. Så lavmåls. Anonymkode: f9ad3...48b 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #17 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er historier jeg har hørt fra flere menn som har vært i lignende tvister, der mor har sett seg blind på hvor mye hun kan få i støtte økonomisk uten å ta hensyn til verken barn eller fars situasjon, noen ganger med ett formål om å straffe den andre parten. Kveruler videre du Anonymkode: 7d77f...d7c Jeg har hørt.... 🤣 Kjempeargument Min bf mener akkurat det som står i hi. Jeg har dog aldri nevnt noe om penger overfor han, men han gneldrer som om at det står om liv og død for han. Han trodde at mengden samvær han hadde, hadde innvirkning på overgangsstødnaden og at jeg derfor hadde økonomisk insentiv og drev med samværssabotasje. Han mente at siden han saksøkte meg, hadde han ikke forsørgeransvar fram til det var kommet en dom. Han har i senere ment at 'siden han er verdt så mye penger, hvordan i alle dager kan barnet velge bort samvær med han'. Altså, om han hadde kommet over i en annen samværsklasse, hadde bidraget blitt satt ned hele 305 kr/mnd. Altså, hvem orker å gå gjennom så mye trøbbel for så lite penger!?!? Jeg krevde kun at han skulle betale sin del, altså det nav beregnet at var hans del av forsørgeransvaret økonomisk. Det var sannelig ikke mye, hele 2k. Men det nekta han å betale, dermed ble det tvangstrekk. Alt om dette tok jeg via nav, aldri direkte med han. Heldigvis. Men han sier akkurat som i hi, 'jeg er bare ute etter pengene hans' bla bla bla Idiot. Anonymkode: b3e41...346 4 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #18 Skrevet 2. januar 2024 Ha barna deres mer da! ...og få barn med folk som har jobb, slik at dere er noen lunde likt lønnet. Det koster mye å ha barn. Jeg har betalt sinnsykt mye mer enn barnefar for barna, og bidratt 90 % av oppdragelse og omsorg. Jeg har ingen tro på historiene her. Anonymkode: 69b6d...55a 11 1
Topsi Skrevet 2. januar 2024 #19 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er utsagn som dette jeg mener. Så lavmåls. Anonymkode: f9ad3...48b Hvorfor er det lavsmåls å mene at en far som ikke gidder være sammen med barnet sitt skal gjøre et minstemål av det å være far? 8 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #20 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har hørt.... 🤣 Kjempeargument Min bf mener akkurat det som står i hi. Jeg har dog aldri nevnt noe om penger overfor han, men han gneldrer som om at det står om liv og død for han. Han trodde at mengden samvær han hadde, hadde innvirkning på overgangsstødnaden og at jeg derfor hadde økonomisk insentiv og drev med samværssabotasje. Han mente at siden han saksøkte meg, hadde han ikke forsørgeransvar fram til det var kommet en dom. Han har i senere ment at 'siden han er verdt så mye penger, hvordan i alle dager kan barnet velge bort samvær med han'. Altså, om han hadde kommet over i en annen samværsklasse, hadde bidraget blitt satt ned hele 305 kr/mnd. Altså, hvem orker å gå gjennom så mye trøbbel for så lite penger!?!? Jeg krevde kun at han skulle betale sin del, altså det nav beregnet at var hans del av forsørgeransvaret økonomisk. Det var sannelig ikke mye, hele 2k. Men det nekta han å betale, dermed ble det tvangstrekk. Alt om dette tok jeg via nav, aldri direkte med han. Heldigvis. Men han sier akkurat som i hi, 'jeg er bare ute etter pengene hans' bla bla bla Idiot. Anonymkode: b3e41...346 Anekdotiske historier teller heller ikke i denne sammenhengen Anonymkode: 7d77f...d7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå