Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Solgte leiligheten min for nærmere ett år siden. Det er en kjellerleilighet med store deler under bakken og ventilasjon var utfordrende. Det kom lett "mugg" om jeg slurvet med lufting. Dette er dokumentert i egenerklæringsskjema og får også Tg2 i tilstandsrapport. 

Ny kjøper virker å være en person med litt dårlig boevne. Ser at gardiner alltid er trukket for og det er mye kondens på vinduene. Jeg er nå redd for at hele leiligheten skal bli ødelagt av mugg og at det eventuelt kommer et krav mot meg. Er jeg sikret så lenge det er nevnt at ventilasjon er utfordrende? 

Anonymkode: dcc19...295

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Solgte leiligheten min for nærmere ett år siden. Det er en kjellerleilighet med store deler under bakken og ventilasjon var utfordrende. Det kom lett "mugg" om jeg slurvet med lufting. Dette er dokumentert i egenerklæringsskjema og får også Tg2 i tilstandsrapport. 

Ny kjøper virker å være en person med litt dårlig boevne. Ser at gardiner alltid er trukket for og det er mye kondens på vinduene. Jeg er nå redd for at hele leiligheten skal bli ødelagt av mugg og at det eventuelt kommer et krav mot meg. Er jeg sikret så lenge det er nevnt at ventilasjon er utfordrende? 

Ja. Du har både skrevet det i egenerklæringsskjema og takstmann har også fått det med i tilstandsrapport. Så du kan si du er dobbelt sikret der om selger skulle reklamere for skjulte mangler. Og selv om dette ikke er påpekt i salgsoppgaven tror jeg fortsatt du er trygg. Da det feks er logisk om man har en bolig i salgsoppgaven som står oppført med kun naturlig ventilasjon, dvs at man ved hjelp av temperatur, vær og vind får tilførsel av luft gjennom vinduer, ventiler og spalter. Da ligger det i sakens natur at ventilasjon blir en utfordring. 

Anonymkode: 71ae6...226

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du selgerforsikring?

Anonymkode: 40e2c...db9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har du selgerforsikring?

Anonymkode: 40e2c...db9

Ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...