Gå til innhold

Skal arrangere 50-årslag- 😱

Nilde

Anbefalte innlegg

Kjæresten blir 50 år  og jeg vil  arrangere 50-årslaget hans.

jeg har ikke vært i mange bursdagslag selv.

Jeg tenker vi skal ha det hjemme. Det blir hans guttegjeng med følge og våre voksne unger. Totalt ca 30 Gjester

Noen som vil dele erfaringer? 
Tema? Mat? Kaker? Aktiviteter? Er det vanlig med underholdning? Forslag til underholdning ? Toastmaster? Taler? 

Det blir ikke surpriseparty- men tenkte han skulle slippe noe av jobben.

Takk for alle forslag og erfaringsdeling 😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dropp tema hvis det ikke er viktig for ham. Bursdag er nok tema i seg selv.

Hvor stor plass har dere? Liker dere å danse? 

Kan alle sitte ved samme bord, eller må dere dele dere?

Hvis alle kan sitte rundt et eller to spisebord, er det mer fest når det blir servert middag. Må dere også bruke sofa etc, ville jeg godt for en buffé. 

Jeg synes taler kan være fint! De som vil kan si noe på vegne av seg og/eller sin "gruppe". Toastmaster er praktisk.  Da sikrer man at man får satt av tid til taler, og bestemme en rekkefølge.

Liker dere å synge? Jeg synes felles sang er en god aktivitet/underholdning, mens andre synes det er kleint. 

Jeg ville ikke lagt opp til annen underholdning enn det gjestene ønsker å bidra jeg i form av taler og sang, men har gjestene andre kvalifikasjoner, kjør på.

Alle bursdager må ha kake(r)! Be noen av gutta bidra med ei kake. Jeg vil også ha en ordentlig bursdagsbløtkake. Bak selv, eller bestill hos bakeren.

Lykke til!

Anonymkode: b5d93...74a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør ha mye aktuviteter så gjestene ikke kjeder seg. Legg gjerne opp flere quizer, rebusløp osv som fyller minumum 75% av tiden gjestene er der. Felles sanger er også alltid en slager! Av underholdning setter jeg alltid pris på hvist hovedgjesten synger en sang solo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tobias001 skrev (1 time siden):

Dere bør ha mye aktuviteter så gjestene ikke kjeder seg. Legg gjerne opp flere quizer, rebusløp osv som fyller minumum 75% av tiden gjestene er der. Felles sanger er også alltid en slager! Av underholdning setter jeg alltid pris på hvist hovedgjesten synger en sang solo

Her er jeg helt uenig, men folk er forskjellige🙂

Så lenge man bare inviterer nærmeste venner og familie og alle er trygge og avslappet sammen. Men god mat og kake. Ja da suser timene avgårde uten at noen kjeder seg er min erfaring. Rebus og quiz som typisk starter opp aaaltfor sent er bare stress og plagsomt😅

Anonymkode: d7443...f60

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nilde skrev (7 timer siden):

Kjæresten blir 50 år  og jeg vil  arrangere 50-årslaget hans.

jeg har ikke vært i mange bursdagslag selv.

Jeg tenker vi skal ha det hjemme. Det blir hans guttegjeng med følge og våre voksne unger. Totalt ca 30 Gjester

Noen som vil dele erfaringer? 
Tema? Mat? Kaker? Aktiviteter? Er det vanlig med underholdning? Forslag til underholdning ? Toastmaster? Taler? 

Det blir ikke surpriseparty- men tenkte han skulle slippe noe av jobben.

Takk for alle forslag og erfaringsdeling 😌

Tror det er ganske forskjellige tradisjoner forskjellige steder i landet. Noen steder er det naturlig med taler, men jeg har også vært på fest der det ikke var tradisjon for taler. I stedet for var det diktet sanger som dekket formålet.

Kaker er som regel viktig, gjerne overdådig mye. Det hører med..

Hvis du er usikker på hva som er vanlig i ditt område så kan du jo alliere deg med noen av hans venner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vurdere å invitere foreldrene hans og evt søsken med partner. Om ikke dere tenker et familiebesøk i ettertid? 

Du bør nok ta litt regi. Ønske velkommen og kanskje noen fine ord til han. Toastmaster blir kanskje litt mye hvis ikke en av vennene passer som en litt artig toastmaster? 

Av mat må du ta hensyn til plass. Dere kan servere f.eks tapas eller koldtbord på kjøkkenet slik alle serverer seg selv. Ellers passer en god gryte. F.eks viltgryte med potetmos. Ellers kan dere ha catering. F.eks asiatisk med vårruller, satayspyd, en gryte eller pad thai.  

Hadde servert en friskere kake med bær og kanskje en eplekake med is.

Ville hatt en aktivitet på lur, men ikke brukt hvis det er god stemning. Det kan være en quiz om mannen, mimelek, pakkelek. 

Anonymkode: e2d65...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...