AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #1 Skrevet 2. januar 2024 Har en gutt på snart 14. Han nekter å gå med stilongs. Nå er det meldt rundt 20 minus denne uken og jeg har sagt at han MÅ ha på, men han vil ikke. Han går kun med tynne bukser/chinos. Går deres barn med stilongs? Hadde dere "tvunget" barna til dette eller latt vær? Jeg blir dårlig bare av tanken på å gå ute i tynn bukse nå.... Anonymkode: 28244...6b3 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #2 Skrevet 2. januar 2024 Mitt barn er bare 11.5 år da. Han nekter å bruke både stillings og vintersko når jeg anbefaler dette. Han går tynnkledd helt til han finner ut selv at sommersko og tynne jeans blir for kaldt… Anonymkode: 452f3...42c 5
La Luna Skrevet 2. januar 2024 #3 Skrevet 2. januar 2024 Lar dem ordne selv, men skal de være lenge ute ber jeg dem ta med en stilongs, eventuelt putter det i sekken deres så de kan angre seg 😉 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #4 Skrevet 2. januar 2024 Det er mange år siden jeg instruerte barna i hva slags klær de skal gå med!!! 🙄 De er 10, 12 og 14. Anonymkode: 00d69...d33 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #5 Skrevet 2. januar 2024 På fjellet påtvinger jeg dem klær. Skal de skolen kan de bare fryse. Mao, hvis det faktisk er farlig bruker jeg tvang. Hvis det bare er særdeles ubehagelig får de bare fryse. (Har jeg en god dag, så stapper jeg en stillongs og ullsokker i sekken deres). Anonymkode: c66ab...cf8 16
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #6 Skrevet 2. januar 2024 Pappa til to jenter i ca den alderen. De droppet stilongs/ullundertøy for mange år siden. Noen ganger får jeg på dem utebukse utenpå vanlig bukse/tights. De bruker heldigvis lue og votter uten diskusjon. Tror det er lettest å ikke diskutere, men bare si at du stiller med klær og gode råd hvis han blir kald. Anonymkode: 2a94b...0ae 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #7 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har en gutt på snart 14. Han nekter å gå med stilongs. Nå er det meldt rundt 20 minus denne uken og jeg har sagt at han MÅ ha på, men han vil ikke. Han går kun med tynne bukser/chinos. Går deres barn med stilongs? Hadde dere "tvunget" barna til dette eller latt vær? Jeg blir dårlig bare av tanken på å gå ute i tynn bukse nå.... Anonymkode: 28244...6b3 Ja, han går med det frivillig. Hvorfor vil han ikke? Ingen ser jo den under buksene, tenker han det er teit eller noe? Han kan gå en dag uten når gradestokken kryper nedover, så får han erfare selv? Selv om han går med stillongs er det jo andre greier han er sta på, som å gå med joggesko når det regner, eller nekte regnbukse selv om det flommer ned.... Anonymkode: b8476...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #8 Skrevet 2. januar 2024 Jeg oppfordrer men kan ikke tvinge dem. Anonymkode: 151dd...146
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #9 Skrevet 2. januar 2024 De får fryse da. De er ikke så mye ute, så det går nok bra. Så lærer de av det selv. Anonymkode: c0bcf...2be 2
Arkana Skrevet 2. januar 2024 #10 Skrevet 2. januar 2024 (endret) Mine barn er 11, snart 13 og 15 og jeg legger meg ikke opp i hva de går med. Hvis de blir kalde så kler de seg bedre neste dag tenker jeg og det er ikke farlig å fryse litt. Endret 2. januar 2024 av Arkana 6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #11 Skrevet 2. januar 2024 Øh, hæ? Du legger deg ikke opp i hva 14 åringen din har på seg av ull på skolen. Du kan si at det er lurt i slalombakken og når de skal være lenge ute, men han bestemmer faktisk selv da også. Hvordan tenker du dette skal fungere når han er myndig om 4 år og kan gjøre akkurat hva han vil, flytte/reise jorda rundt/ta opp lån/kjøpe bolig osv hvis han helt nylig fikk lov å bestemme undertøy selv? Anonymkode: 5f214...bc7 2 3
Gjest Jentamedtekopp Skrevet 2. januar 2024 #12 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, han går med det frivillig. Hvorfor vil han ikke? Ingen ser jo den under buksene, tenker han det er teit eller noe? Han kan gå en dag uten når gradestokken kryper nedover, så får han erfare selv? Selv om han går med stillongs er det jo andre greier han er sta på, som å gå med joggesko når det regner, eller nekte regnbukse selv om det flommer ned.... Anonymkode: b8476...b9e Han er 14, la nå gutten for guds skyld slippe regnbukse hvertfall. Jeg hadde heller dødd enn å brukebstilong eller regntøy når jeg var 14.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #13 Skrevet 2. januar 2024 De er vel ikke så mye ute i løpet av en skoledag så det spiller vel ingen rolle om han fryser litt på beina. Jeg sier iallfall ikke hva min 13 åring skal ha på seg, det er hun meget bestemt på selv. Anonymkode: 8febf...ae9 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #14 Skrevet 2. januar 2024 Da jeg var 13-14-15 så var jeg for kul for både stillongs, vintersko og vinterjakke. Jeg gikk med joggesko og hettegenser vinteren gjennom i nord-Norge. At jeg ble dausjuk hver vinter så jeg ingen sammenheng med. Men så blir man eldre og ukul og begynner med vintertøy. Har selv barn som både har vært gjennom den fasen, og som er på vei inn i den nå. Jeg viser til konsekvenser, men tvinger dem ikke. Det er jo en del av løsrivelsen, dette med å være for kul for vinterklær. Det man egentlig gjør er å ta kontrollen over seg selv, og det er et sunnhetstegn ☺️ Anonymkode: c1d7e...cba 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #15 Skrevet 2. januar 2024 Heldigvis ikke noe problem med mine. Men med 20 minus, hadde jeg "tvunget" her. Ikke fordi at de ikke tåler litt kulde, men dersom bussen kjører ut (igjen..) er det veldig smart å være godt nok kledd. Anonymkode: 971d8...6f9
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #16 Skrevet 2. januar 2024 Bare å gi opp. Min går i bare t skjorte under vinterjakke og nike air hele vintern. 16 år. De får bare styre på. Anonymkode: 77d94...fe5 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #17 Skrevet 2. januar 2024 Mine to jenter på 12 og 17 har vel knapt opplevd de temperaturene som er spådd rundt her mot helga (Oslo). Jeg legger meg sjelden bort i klær lenger, men helt ærlig hadde jeg ikke sluppet dem ut uten fullt polfarerutstyr når det er meldt ned mot -25. Nå er de flinke til å ta på ull uansett, så hadde neppe blitt protester. Jeg vet at det finnes langt staere unger enn mine, så jeg snakker kun for meg selv (samtidig er de mitt ansvar til de er 18). Anonymkode: 14949...d30
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #18 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da jeg var 13-14-15 så var jeg for kul for både stillongs, vintersko og vinterjakke. Jeg gikk med joggesko og hettegenser vinteren gjennom i nord-Norge. At jeg ble dausjuk hver vinter så jeg ingen sammenheng med. Men så blir man eldre og ukul og begynner med vintertøy. Har selv barn som både har vært gjennom den fasen, og som er på vei inn i den nå. Jeg viser til konsekvenser, men tvinger dem ikke. Det er jo en del av løsrivelsen, dette med å være for kul for vinterklær. Det man egentlig gjør er å ta kontrollen over seg selv, og det er et sunnhetstegn ☺️ Anonymkode: c1d7e...cba Synes ungdommene i dag er helt annerledes enn oss foreldregenerasjonen på dette. De bruker kanskje ikke stillongs på skolen, men de er gode på vinterklær. Uggs, moonboots, dunjakker/kåper og alskens er jo kjempepopulært. Anonymkode: 5f214...bc7 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #19 Skrevet 2. januar 2024 Dette lar jeg de styre selv, men minner om temperaturen ved ekstra kalde dager. Anonymkode: 89ba8...3f9
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #20 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har en gutt på snart 14. Han nekter å gå med stilongs. Nå er det meldt rundt 20 minus denne uken og jeg har sagt at han MÅ ha på, men han vil ikke. Han går kun med tynne bukser/chinos. Går deres barn med stilongs? Hadde dere "tvunget" barna til dette eller latt vær? Jeg blir dårlig bare av tanken på å gå ute i tynn bukse nå.... Anonymkode: 28244...6b3 Mine barn går med det de vil, vil de fryse så er det greit, det er læring i det også. Anonymkode: 6c0c5...516 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå