Gå til innhold

Dere som har hatt føflekkreft?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har hatt/har føflekkreft, hvordan fikk dere den beskjeden?

Jeg mener, fastlegen er vel stort sett første instans på den veien, og vil vel være den overbringer beskjeden? 
Og hvor lang tid tok det fra fjerning av føflekk til beskjeden kom?

Anonymkode: 2e1f6...0ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Beskjeden ble gitt pr telefon, en liten uke etter fjerning av føflekk. Det var legen som opererte, som ringte. 

Fjernet vev rundt ca et par uker senere, da gikk det også ca en uke på svaret (ingen kreftceller igjen).

Anonymkode: b53cb...bc8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Beskjeden ble gitt pr telefon, en liten uke etter fjerning av føflekk. Det var legen som opererte, som ringte. 

Fjernet vev rundt ca et par uker senere, da gikk det også ca en uke på svaret (ingen kreftceller igjen).

Anonymkode: b53cb...bc8

Ok, så bra at de fikk fjernet alt! ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Fastlegen min brydde seg ikke.  En optiker tok grep faktisk,hun hadde kontakter.

Anonymkode: 919a7...4e7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk fjernet føflekk i november for et par år siden. Så tok det faktisk ganske lang tid. Jeg tror svaret hadde kommet til legekontoret før jul, men pga ferieavvikling hadde det ikke blitt sett. Fastlegen ringte meg første dag på jobb etter jul og ba meg komme. Så fikk jeg beskjeden på kontoret der. De ønsket at mer skulle tas rundt svulsten i føflekken, så jeg fikk sånt pakkeforløp. Da gikk alt slag i slag, og jeg var inne og fikk fjernet og sjekket lymfeknuter for spredning ganske raskt, og kirurgisk fjerning av mer vev rundt der svulsten var. Hele forløpet var ca 3-4 mnd fra start til slutt.

Mener jeg var i stadium 1b eller 2 a, så tilbud om oppfølging er i fem år. 

Anonymkode: 9338a...f28

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg fikk fjernet føflekk i november for et par år siden. Så tok det faktisk ganske lang tid. Jeg tror svaret hadde kommet til legekontoret før jul, men pga ferieavvikling hadde det ikke blitt sett. Fastlegen ringte meg første dag på jobb etter jul og ba meg komme. Så fikk jeg beskjeden på kontoret der. De ønsket at mer skulle tas rundt svulsten i føflekken, så jeg fikk sånt pakkeforløp. Da gikk alt slag i slag, og jeg var inne og fikk fjernet og sjekket lymfeknuter for spredning ganske raskt, og kirurgisk fjerning av mer vev rundt der svulsten var. Hele forløpet var ca 3-4 mnd fra start til slutt.

Mener jeg var i stadium 1b eller 2 a, så tilbud om oppfølging er i fem år. 

Utrolig kjipt at det ble noe rot i starten der. Min store skrekk er at svar forsvinner ut i løse luften! Går det fint med deg nå?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Utrolig kjipt at det ble noe rot i starten der. Min store skrekk er at svar forsvinner ut i løse luften! Går det fint med deg nå?

Krysser fingrene for at du får kjapt svar! Det verste er ventetiden, etter det følte jeg meg utrolig godt ivaretatt.

Det går fint med meg nå. Jeg har hatt flere kontroller uten noen nye funn. Men jeg tar aldri solarium lenger og er mer opptatt av å beskytte meg i sola.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...