Gå til innhold

Vanlig å få spørsmål fra menn om man har barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å få spørsmål fra menn  (og kvinner) om man har barn?

Anonymkode: e53bb...38f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I hvilken setting? 

Anonymkode: 88646...73b

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

I hvilken setting? 

Generelt egentlig, men har opplevd det i jobbsammenheng og i intervjusammenheng men da en kvinne som spurte.

Skrevet

Jeg har som mann fått spørsmål om det i intervjusetting. Opplevde det mest som sosial prat. 

Jeg intervjuer mye og har aldri spurt om det selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spør ikke om det i et intervju nei, men i sosiale settinger kan det være jeg spør. Det er vel et ganske vanlig spørsmål når man blir kjent med nye mennesker… 

Anonymkode: b7359...820

Skrevet

Ja det er vanlig at mennesker snakker om det som opptar deres tid, spesielt for småbarnsforeldre faller det seg ganske naturlig har jeg inntrykk av. Settingen har alt å si, jobbintervju, potensiell date eller lunch med ny kollega.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet om de gjør det? Er det verre om en man spør om det enn om ei dame gjør det?

Anonymkode: 0255f...8bc

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er et veldig vanlig spørsmål.

Anonymkode: 90c4c...8cf

AnonymBruker
Skrevet

Ikke et stort problem eller negativt egentlig. Har bare ikke så mye erfaring med det fra før.

Burde egentlig ta det som et kompliment.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ikke et stort problem eller negativt egentlig. Har bare ikke så mye erfaring med det fra før.

Glemte å signere med TS.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke fått spørsmål om det i intervjuer som jeg kan huske, men det er vanlig i sosiale settinger.

Anonymkode: 599fc...939

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor vil du ta det som et kompliment i en intervjusetting hvis en mann skulle spurt? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det burde du 

Anonymkode: 518ea...69c

AnonymBruker
Skrevet

I en dating-sammenheng, ja. Vi vil ikke ha stebarn-helvete.  

Anonymkode: 07deb...625

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt spørsmål, også i intervjuer. Jeg spør om det når jeg ansetter hvis det gjelder en stilling med reising, fordi jeg vil ar kandidaten skal reflektere rundt at det betyr at de må ordne seg på hjemmebane og også tidvis gå glipp av avslutninger, kamper etc. 

Anonymkode: 3adac...c8e

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor vil du ta det som et kompliment i en intervjusetting hvis en mann skulle spurt? 

Nei, det ville jeg ikke gjort.

Stusset litt når jeg fikk det på et intervju siden det ikke har noen betydning for å løse oppgavene.

Jeg føler det er mer komfortablet om kvinner spør i en sosial setting enn menn. Er ikke så vant til det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper dere som spør om dette i en intervju setting har litt vett til å spørre på en annen måte enn «Har du barn? Eller har du planer om det?». Spøe heller om personen, fortell om stillingen og forventningen til hva det innebærer uten å bringe barn på banen. Det er forbudt å spørre om graviditet, permisjon eller planer om å få barn på jobbintervju. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg håper dere som spør om dette i en intervju setting har litt vett til å spørre på en annen måte enn «Har du barn? Eller har du planer om det?». Spøe heller om personen, fortell om stillingen og forventningen til hva det innebærer uten å bringe barn på banen. Det er forbudt å spørre om graviditet, permisjon eller planer om å få barn på jobbintervju. 

Det er vanlig å spørre om familie. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt normalt spørsmål, også i intervjuer. Jeg spør om det når jeg ansetter hvis det gjelder en stilling med reising, fordi jeg vil ar kandidaten skal reflektere rundt at det betyr at de må ordne seg på hjemmebane og også tidvis gå glipp av avslutninger, kamper etc. 

Anonymkode: 3adac...c8e

Og det tror du ikke kandidaten evner å reflektere rundt hvis du ikke spør. Her skraper du virkelig bunnen.

Anonymkode: 42d75...cb1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I en dating-sammenheng, ja. Vi vil ikke ha stebarn-helvete.  

Anonymkode: 07deb...625

Og det er bra, ingen barn fortjener dårlige steforeldre.

Anonymkode: c86bc...943

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...