Gå til innhold

Vil du si at en person som stadig vekk reiser fra Alta til Bergen er mer bereist enn en person som reiser fra Oslo til København?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr det å være bereist egentlig? Er det lengden eller hvor mange land man har reist igjennom?

Jeg vil påstå at det å reise fra Alta til Bergen er å reise til et annet land. Og det er en laaaang flytur. 

Anonymkode: 77284...ca2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av de er da beriste.

Anonymkode: 38dac...676

• Liker 1
Skrevet

Å være bereist betyr at man har vært mange steder. Ikke at man har blitt transportert mye.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at den som er bereist reiser/har reist nokså ofte, til forskjellige steder.

Anonymkode: a0f03...eb6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk som flyr reiser ikke. De beveger seg ikke gjennom landskapet, de blir bare transportert fra A til B uten å reise.

Anonymkode: d3677...b3e

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke nødvendigvis bereist om du har reist mye i Norge eller Norden. 

Anonymkode: 70899...005

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tenker at den som er bereist reiser/har reist nokså ofte, til forskjellige steder.

Anonymkode: a0f03...eb6

Jeg kjenner flere som er mer bereist enn meg, men de har hovedsaklig vært flere steder i "syden", ofte på all inclusive. Noen har eid timeshare i Spania i 20 år, men kan fremdeles ikke helt grunnleggende spansk.

Jeg har nok færre flyturer en disse. For meg betyr det å være bereist at du har et innblikk i kultur/levemåte blant vanlige mennesker i landene du reiser til, og at du har forsøkt å lære om stedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...