AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #1 Skrevet 2. januar 2024 Hva betyr det å være bereist egentlig? Er det lengden eller hvor mange land man har reist igjennom? Jeg vil påstå at det å reise fra Alta til Bergen er å reise til et annet land. Og det er en laaaang flytur. Anonymkode: 77284...ca2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #2 Skrevet 2. januar 2024 Ingen av de er da beriste. Anonymkode: 38dac...676 1
Brunello Skrevet 2. januar 2024 #3 Skrevet 2. januar 2024 Å være bereist betyr at man har vært mange steder. Ikke at man har blitt transportert mye. 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #4 Skrevet 2. januar 2024 Jeg tenker at den som er bereist reiser/har reist nokså ofte, til forskjellige steder. Anonymkode: a0f03...eb6 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #5 Skrevet 2. januar 2024 Folk som flyr reiser ikke. De beveger seg ikke gjennom landskapet, de blir bare transportert fra A til B uten å reise. Anonymkode: d3677...b3e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #6 Skrevet 2. januar 2024 Du er ikke nødvendigvis bereist om du har reist mye i Norge eller Norden. Anonymkode: 70899...005 1
UltimateNothing Skrevet 2. januar 2024 #7 Skrevet 2. januar 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tenker at den som er bereist reiser/har reist nokså ofte, til forskjellige steder. Anonymkode: a0f03...eb6 Jeg kjenner flere som er mer bereist enn meg, men de har hovedsaklig vært flere steder i "syden", ofte på all inclusive. Noen har eid timeshare i Spania i 20 år, men kan fremdeles ikke helt grunnleggende spansk. Jeg har nok færre flyturer en disse. For meg betyr det å være bereist at du har et innblikk i kultur/levemåte blant vanlige mennesker i landene du reiser til, og at du har forsøkt å lære om stedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå